کد خبر: 935820
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
خداحافظی جنجالی و سهم‌خواهانه مولاوردی از دولت
شهیندخت مولاوردی از معاونان حاشیه‌ساز دولت روحانی بوده که بار‌ها مواضع و عملکرد او جنجال‌هایی به وجود آورده است.
زينب شريعتى
شهیندخت مولاوردی از معاونان حاشیه‌ساز دولت روحانی بوده که بار‌ها مواضع و عملکرد او جنجال‌هایی به وجود آورده است. او که پیش از این خود را بازخرید کرده بود، به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور به استعفا و خداحافظی از دولت دوازدهم شد، اما همین خداحافظی را هم با جنجال و حاشیه‌سازی انجام داد تا به سیاق همیشه‌اش عمل کرده باشد. از حاشیه‌سازی در مورد پیاده‌روی اربعین تا طرح اختلافات داخلی در مصاحبه با رسانه خارجی (آسوشیتدپرس) تا ادعای اعدام همه مردان یک روستا در جنوب شرق کشور تا مواضع حاشیه‌ساز او در مورد عقیم کردن زنان معتاد یا نظر او در مورد دختران موسوم به دختران خیابان انقلاب و... همه و همه جنجال‌هایی بوده که او برپا کرده است و حالا هم خداحافظی جنجالی، با این تفاوت که این بار او دولت روحانی را می‌زند، آن هم وقتی دارد از دولت می‌رود!

خداحافظی از طریق تلگرام!

خبر استعفای شهیندخت مولاوردی ابتدا در کانال تلگرامی او منتشر شد. او با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود با عنوان «به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است» به دلیل بازنشسته بودن طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان استعفا و برای همیشه با دولت تدبیر و امید خداحافظی کرد. متن استعفای او نشان می‌دهد او با دلخوری از همکاران خود این استعفا را نوشته است. مولاوردی پس از توضیح در مورد تفاسیر مختلف قانون منع به کارگیری بازنشستگان آورده است: «با منع مشارکت سیاسی که نقض بدیهی‌ترین حق انسانی محسوب می‌شود، پرونده فعالیت سیاسی بازخریدها، به ویژه بدون توجه به شرایط خاص انجام آن، برای همیشه بسته می‌شود که البته در همراهی با تفسیر اخیر و تقویت آن، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و امور اداری و استخدامی نیز گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و بر این رویه غلط که پایه‌های آن از مجلس نهم گذاشته شد و برنامه آن مجلس برای گرفتن سرعت دولت یازدهم و مشغول کردن آن دولت بود، مهر تأیید زدند!» او در قسمت دیگری از نامه خداحافظی خود با انتقاد از دولت روحانی کنایه‌وار از مردم عذرخواهی می‌کند: «در شرایطی که شاخص سرمایه اجتماعی در کشور که بخش اعظم آن را زنان و جوانان تشکیل می‌دهند، تنزل قابل توجهی پیدا کرده و دولت جنابعالی میراث‌دار مطالبات تاریخی انباشته شده از دهه‌های گذشته همراه با ابرچالش‌های غیرقابل انکار شده بود و بدون اتکا و توجه به انتسابات و وابستگی‌های فامیلی و سیاسی اینجانب و... که فصلی نوین را در تاریخ مدیریت کشـور رقم و ورق زد و انگیزه و امید به فـردای روشن را برای زنان و دختران شایسته، سزاوار و توانمند سرزمینمان و تجربه زیست بی‌نظیری را برای اینجانب به ارمغان آورد، با باور و ایمان راسخ به حاکمیت قانون به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی حکمرانی مطلوب و با تمکین به آن، ضمن طلب عفو و حلالیت از پیشگاه خداوند متعال، به سهم خود از تمام تقصیرات و قصورات در برآوردن انتظارات، به رغم تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها از تک تک شهروندان عزیز عذرخواهم.»

مولاوردی البته پاسخ این جنجال خداحافظی را از روحانی دریافت کرد و پذیرش استعفای او توسط حسن روحانی در نامه‌ای بدون سلام و بدون عبارات مرسوم نامه‌ها برای ادای احترام به فرد انجام شد؛ نامه‌ای که اینگونه آغاز شد: «سرکار خانم شهیندخت مولاوردی با توجه به اینکه در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان...»

گلایه از روحانی به خاطر استثنا نکردن مولاوردی

اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر خبرسازی‌هایی برای تصدی پست استانداری مشهد توسط مولاوردی انجام دادند تا این عضو پرحاشیه دولت را در اقدامی از سر لجبازی و حاشیه‌سازی راهی مشهد کنند؛ سمتی که آن طور که خود مولاوردی ابتدائاً گفت، نه به او پیشنهاد شده بود و نه او قصد پذیرشش را داشت: «رسماً چنین پیشنهادی به من نشده و خودم هم کمترین تمایلی به این مسئولیت ندارم. اگر قرار بر تداوم همکاری‌ام در دولت باشد کار در حوزه‌های مرتبط با زنان و حقوق شهروندی در اولویت است.»، اما رسانه‌های اصلاح‌طلب علاقه داشتند چالش رسانه‌ای با موضوع مشهد را کلید بزنند، چنانچه در همه دو سال گذشته و با کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی در انتخابات این کار را کرده‌اند و از سویی گزینه خود را هم به دولت تحمیل کنند که گویا کمی تلاش‌شان نتیجه داد و مولاوردی دو روز بعد سخنانش را عوض کرد و مدعی شد: «درباره استاندار شدنم با من صحبت شده است. برای استاندار شدن معرفی شدم و صحبت‌ها و پیشنهاداتی مطرح شده تا ببینیم چه پیش می‌آید.» روزنامه آفتاب یزد هم ذوق‌زده تیتر زد که «سورپرایز روحانی»؛ سورپرایزی که به خاطر قانون مجبور شد به خانه برود!

حالا هم روزنامه آفتاب یزد با انتخاب تیتر «خداحافظی نجیبانه» برای این استعفای جنجالی و زیر تیتر از قول محتشمی پور که «روحانی باید برای ادامه حضور مولاوردی در دولت تدبیری می‌اندیشید» نشان داد قانون برای بقیه است و اگر به سهم آنان در دولت برسد، ترجیح می‌دهند روحانی برای ماندن سهم آنان در دولت تدبیری بیندیشد، یعنی رسماً رئیس‌جمهور را به دور زدن قانون دعوت می‌کنند! در عین حال گفته می‌شود که «طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان دست رئیس‌جمهور برای ابقای مدیران خود باز است و به راحتی با یک ابلاغ می‌توانست در این مورد هم به دستیار ویژه خود در امور حقوق شهروندی تعالی داده و وی و دستگاه زیرمجموعه او را به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری به ادامه کار ترغیب کند یا حتی با حکم مشاورت نامبرده را در پاستور نگه می‌داشت، اما گویی حسن روحانی نه تنها از رفتن مولاوردی ناراحت نیست بلکه شاید خود با فشار‌های مستقیم و غیرمستقیم عرصه را برای حضور مولاوردی در نهاد ریاست جمهوری تنگ کرد و باعث جدایی و استفاده مصلحتی وی از قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار