کد خبر: 935780
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
سرلشکر صفوی:
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: نظریه مقاومت اسلامی تنها نسخه الهام‌بخش و عزت‌آفرین است که می‌تواند منجر به وحدت امت اسلام و شکست توطئه‌های استکبار، صهیونیسم و وهابیت شود.

جوان آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار سید «یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز دوشنبه 5 آذرماه در سومین روز از سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با بیان اینکه علما و روشنفکران جهان اسلام خصوصاً سادات به عنوان بدنه فعال امت اسلامی نقش مهمی در ساختار اجتماعی برعهده دارند، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) و تداوم 28 ساله آن توسط رهبر انقلاب، برکات هدایت، رهبری و مدیریت سادات، جریان تاریخ اسلام را در آستانه شکل گیری تمدن نوین قرار داده است.

وی افزود: اکثر قیام‌های استقلال‌طلبانه و مبارزات ضد استعماری مردمی در طول تاریخ 200 ساله‌ بلاد اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا به وسیله روشنفکران و مجاهدان انقلابی خصوصاً سادات رهبری شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: در دوره حساس کنونی سلسله جلیله سادات در ایران و لبنان به عنوان زعمای دفاع از بلاد اسلامی فتنه عظیم داعش و جریان تکفیر را به کمک مردم و دولت‌های شام و عراق شکست دادند.

صفوی با اشاره به شجاعت و درایت سادات در حل بحران های منطقه، آرمان وحدت امت اسلام را بیش از هر زمان دیگری دست یافتنی دانست و گفت: غلبه دلباختگان سنت نبوی و سیره علوی بر تفکر الحادی و انحرافی وهابیت تکفیری، تفکر اسلام ناب را به عنوان یک ریسمان الهی و منشور الهام‌بخش و نجات‌بخش فرا روی امت اسلام قرار داده است و باید این سرمایه را در جهت آرمان آزادی قدس شریف به کار گیریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: جمعیت سادات به عنوان سرمایه اجتماعی می‌تواند امت اسلام و جامعه جهانی را در کنار ملت مظلوم فلسطین و یمن قرار دهد.

وی با اشاره به روابط شیوخ سرسپرده برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، گفت: امروز پرده از چهره کریه و نفاق آلود آنها برداشته شده و ملت های مسلمان را در معرض آزمونی تاریخی قرار داده که یا آزادی و اسلام را انتخاب کنند و یا وابستگی به آمریکا و صهیونیسم را.

صفوی تصریح کرد: ملت‌های مسلمان با تجزیه و تحلیل رخدادهای چهار دهه گذشته درک کرده‌اند که نظریه مقاومت اسلامی تنها نسخه الهام‌بخش و عزت‌آفرین است که می‌تواند منجر به وحدت امت اسلام و شکست توطئه‌های استکبار، صهیونیسم و وهابیت شود.

وی با بیان اینکه سادات هویت خود را از رسول اسلام (ص)، حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) گرفته اند، خاطرنشان کرد: این پیوند معنوی و بین نسلی شجره ای طیبه را در ادوار تاریخ اسلام گسترش داده که جامعه مستضعفان و مظلومان جهان را به سمت ظهور عدالت هدایت می کند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از زمان حکومت های نامشروع بلاد اسلامی تا دوران معاصر، سادات و منسوبین اهل بیت در اقصی نقاط جغرافیای اسلام مورد ظلم قرار داشتند، یادآور شد: انقلاب اسلامی امنیت را به شجره طیبه سادات بخشید و این شجره طیبه را در رأس تأثیرگذاری بر تحولات قدرت آفرین جهان اسلام قرار داد.

صفوی تأکید کرد: تمدن نوین اسلامی با نگاه امت واحده و با پیوند با قرآن و سنت نبوی و همچنین عترت طاهرینش قابل برپایی است، از این رو تفکر مقاومت اسلامی به عنوان ثمره انقلاب اسلامی تنها منشور راهنما و مکتب الهام‌بخش برای آزادی قدس شریف و ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار