کد خبر: 935668
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مدير کل راه و شهرسازي استان مرکزي خبر داد
مدير کل راه و شهرسازي استان مرکزي گفت: 42 ميليارد ريال اعتبارامسال براي طرح راه سازي دليجان - خمين - اليگودرز تخصيص داده شد.

مدير کل راه و شهرسازي استان مرکزي گفت: 42 ميليارد ريال اعتبارامسال براي طرح راه سازي دليجان - خمين - اليگودرز تخصيص داده شد.

 احمد مرزبان مدير کل راه و شهرسازي استان مرکزي در نشست بررسي راه هاي خمين، افزود: اين ميزان اعتبار از مجموع 50 ميليارد ريال اعتبار مصوب است که تاکنون تخصيص داده شده و اعتبار مذکور فقط براي تملک هزينه شده است.

وي اظهارداشت: راه دليجان - خمين - اليگودرز از راه هاي پرتردد و حادثه ساز استان مرکزي است که لازم است 2 بانده شدن و تکميل آن تسريع شود.

مديرکل راه و شهرسازي استان مرکزي با انتقاد از اضافه شدن 2 بانده شدن محور ازنا - شازند بر اين طرح افزود: بخشي از اعتبار تخصيصي براي اجراي اين طرح براي 2 بانده شدن راه ازنا - شازند هزينه مي شود که لازم است براي اين طرح اعتبار مجزا تعريف شود.

مرزبان ادامه داد: بخش مهمي از اين طرح در محدوده استان مرکزي اجرا شده و در بعضي از بخش ها نظير 2 کيلومتر در محدوده روستاهاي ورآباد و ميشي جان در شهرستان خمين با مشکل آزادسازي مسير مواجه است.

وي افزود: اهالي روستا به دليل نپذيرفتن اسناد خزانه در آزاد سازي همکاري نمي کنند و در صورتي که 12 ميليارد ريال اعتبار نقدي براي تملک تامين شود اين مشکل حل مي شود.

مرزبان گفت: يکهزار و 500 متر طول آزاد سازي زمين در قالب 11 واحد مسکوني و زمين هاي کشاورزي با مالکيت 61 نفر است که در صورت همکاري روستاييان و تملک زمين در اجراي اين طرح تسريع مي شود.

مدير کل راه و شهرسازي استان مرکزي بيان کرد: براي آزادسازي زمين اين طرح پنج ميليارد ريال اعتبار اوليه تخصيص داده شده که تملک 11 واحد مسکوني در اولويت قرار گرفت.

مرزبان توضيح داد: به دليل همکاري نکردن اهالي روستا بيش از يک ميليارد و 600 ميليون ريال از اعتبار تخصيصي در حال برگشت است که به عنوان ديون به پيمانکاران پرداخت مي شود.

وي در خصوص راه اليگودرز به خمين گفت: طول اين مسير 34 کيلومتر است که هشت کيلومتر از سمت اليگودرز در دست 2 بانده شدن است و 12 کيلومتر از سمت خمين اجرا و تکميل شده که در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.

مدير کل راه و شهرسازي افزود: 15 کيلومتر از اواسط اين مسير طرح هاي مطالعاتي انجام شده و در صورت تاييد مجوز اجرا براي آن صادر مي شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر