کد خبر: 935493
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
رئیس مرکزفنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر:
مهدی نجاتی گفت : بیش از 400حرفه مهارتی دررشته های مختلف درسطح مراکز و آموزشگاههای فنی وحرفه ای شهرستان اسلامشهر آموزش داده می شود.
بهاره عشقی صابر

مهدی نجاتی رئیس مرکزفنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر درحاشیه  افتتاح نمایشگاه فرهنگ مهارت آموزی شهرستان  اسلامشهر که  درمحل مجموعه فرهنگی گردشگری مجد برگزار شده ،  اظهارداشت:بیش از 400حرفه مهارتی دررشته های مختلف درسطح مراکز و آموزشگاههای فنی وحرفه ای شهرستان اسلامشهر آموزش داده می شود.
نجاتی افزود: با توجه به اینکه ایجاد یک کسب و کارموفق  نیازمند  داشتن یک مهارت  و تخصص  است، کسب مهارت یکی ازمهمترین دغدغه های نسل جوان شده و دراین راستا متقاضی  برای مهارت آموزی در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای افزایش یافته است .
وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی در زمینه مهارت ودر راستای  اجرای اصل 44 قانون اساسی ، تاکید کرد: درحال حاضردرسطح شهرستان اسلامشهر 2مرکز فنی و حرفه ای  دولتی با 6 کارگاه  مستقل  مشغول ارائه آموزش به متقاضیان  است .
نجاتی تاکید کرد: با توجه به محدودیتهای امکانات و تجهیزات مراکز دولتی،  تعداد70 آموزشگاه  فنی و حرفه ای آزاد در سطح شهرستان اسلامشهر با اخذ مجوزهای لازم  راه اندازی و مشغول ارائه خدمات به متقاضیان کسب مهارت  هستند.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد  مرکز فنی و حرفه ای اسلامشهر  ، بیان کرد: در طی 6ماه نخست سال جاری بالغ بر60 هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی دولتی  آموزش دیده اند و در این مدت بالغ بر 800 هزار نفرساعت نیز درآموزشگاههای آزاد  تحت آموزش قرار گرفته اند .
نجاتی افزود: درهفته فرهنگی  شهرستان اسلامشهر  فرصتی بدست آمد تا  با برپایی نمایشگاه فرهنگ مهارت آموزی برای معرفی هرچه بهتر  فعالیت این مراکز و همچنین ترویج و تبلیغ فرهنگ   کسب مهارت  در بین اقشار مختلف  جامعه  در معرض نمایش گذشاته شود.
وی با اشاره به نوع  فعالیتهای عرضه شده درنمایشگاه ،تاکید کرد:تولیدات دستی ، آموزش خیاطی ، دوخت و دوز لباس عروس ، عکاسی ، صنایع  دستی ، گیاهان دارویی و طب سنتی ، کودک و نوجوان ، خلاقیت و نخبه پروری و... از جمله غرفه های  نخستین نمایشگاه مهارت آموزی اسلامشهر است .
رئیس مرکز فنی و حرفه ای اسلامشهر ،افزود: در این نمایشگاه که با حضور آموزشگاههای فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر  برگزار شده  است ، کسب مهارت های حرفه ای ، معرفی روابط  استاد شاگردی ، و بخشهایی از رفتار بازاری و کسب و کار  در معرض نمایش قرار دا ده شده است .    
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه  و بروز مشکلات ناشی از بیکاری ، تاکید کرد: متقاضیان  اشتغال می توانند با اخذ مهارت های لازم  و اخذ مجوزهای قانونی ، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد فرصت شغلی زیادی را هم می توانند برای   افراد دیگری  ایجادنمایید.
نجاتی خاطر نشان کرد: نخستین نمایشگاه فرهنگ مهارت آموزی در شهرستان اسلامشهر، که به همت مرکز فنی و حرفه ای اسلامشهر ، ستاد هفته فرهنگی و مدیریت مجتمع فرهنگی عمارت مجد برگزار شده تا روز سوم آذرماه جاری  از ساعت ۹صبح تا۱۸ آماده بازدیدعلاقمندان  است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر