کد خبر: 935260
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
دو بازی تدارکاتی آسمانخراش‌ها قبل از رویارویی بااسترالیا
سرمربی تیم ملی بسکتبال از منتقدان خواست به تصمیماتش احترام بگذارند. تیم ملی بسکتبال ایران امروز تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا با انجام دو بازی تدارکاتی خود را برای رویارویی با تیم ملی استرالیا آماده کند.
شيوا نوروزی
سرمربی تیم ملی بسکتبال از منتقدان خواست به تصمیماتش احترام بگذارند. تیم ملی بسکتبال ایران امروز تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا با انجام دو بازی تدارکاتی خود را برای رویارویی با تیم ملی استرالیا آماده کند. روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، محمد جمشیدی، آرن داوودی، نوید رضایی، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی ۱۲ بازیکن ایران در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ هستند. آسمانخراش‌ها ۹ آذرماه در ملبورن مقابل کانگورو‌ها صف‌آرایی می‌کنند.

نظر کادر فنی
حواشی اخیر تیم ملی، محور اصلی سؤالات اصحاب رسانه از مهران شاهین‌طبع بود. تمرین تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به قطر در حالی با حضور خبرنگاران برگزار شد که سرمربی تیم از تصمیماتش حمایت کرد. شاهین‌طبع در پاسخ به این سؤال که چرا برخی بازیکنان شناخته شده دعوت نشده‌اند، گفت: «این بازیکنان سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند و نمی‌توان منکر زحماتشان شد. آن‌ها در برخی موارد نمی‌توانند در خدمت تیم ملی باشند و قطعاً کادر فنی و فدراسیون این موضوع را بهتر درک می‌کنند. دادن اطلاعات در خصوص علت نیامدن برخی ملی‌پوشان در شرایط فعلی لزومی ندارد. بسکتبال ایران به این بازیکنان مدیون است، در خصوص نفرات دعوت شده به اردو هم باید بگویم که همگی شایسته هستند و آن‌هایی هم که دعوت نشده‌اند هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. بازیکنی که قبلاً دعوت شده و در این مقطع به تیم ملی دعوت نشده معنی‌اش این نیست که مشکل خاصی داشته است. این مسئله فقط به نظر کادر فنی بستگی دارد. ضرورتی نمی‌بینم که بیشتر در این خصوص توضیح بدهم و زحمات بازیکنان را زیر سؤال ببرم.»

شرایط جامعه
شاهین‌طبع مطرح شدن برخی مسائل را در شأن تیم ملی و مردم ندانست: «بعضی مسائل مشکل درون خانواده است. برخی حواشی یکی، دو ماه اخیر در شرایطی ایجاد شد که جامعه ما با مشکلات اقتصادی و اجتماعی مواجه است و جامعه پذیرای این مسائل نیست. مردم دوست دارند در تیم‌های ملی همبستگی را ببینند و توقع ندارند ورزشکاران، مربیان و فدراسیون‌ها بیش از حد به حاشیه بپردازند. شاید خود من تا چند ماه پیش از هوای سالن و این مسائل انتقاد می‌کردم، ولی الان زمان آن نیست که مشکلاتمان را برای مردم و جامعه‌ای مطرح کنیم که خودشان به اندازه کافی مشکل دارند. پدر این خانواده هستم و اگر تصمیمی می‌گیرم برای این است که حرمت بسکتبال ایران را حفظ کنم. مطمئن باشید تصمیم اشتباه نیست و بازیکنان مثل بچه‌های خودمان هستند.»

محدودیت‌های مجازی
غیبت حامد حدادی و حمایت از ارسلان کاظمی در فضای مجازی موضوع دیگری بود که سرمربی تیم ملی اینگونه به آن پاسخ داد: «بازیکنانی که قابل دانستند در اختیار تیم ملی باشند، دعوت شده‌اند. از اینکه چرا این بازیکنان به اردو نیامده‌اند، اطلاع خاصی ندارم و در این مسئله هم دخالتی نمی‌کنم. من تنها در مورد بازیکنانی که در زمین هستند، تصمیم‌گیری می‌کنم. تصمیم‌گیری در خصوص سایر بازیکنان برعهده من نیست، مگر اینکه در آینده سیستم مدیریتی فدراسیون تصمیم دیگری بگیرد. بازیکنی که در اختیار من است، نمی‌تواند استوری بگذارد و علیه فدراسیون و کادر فنی مصاحبه کند. بازیکن تا روزی که در تمرینات تیم ملی است، مسئولیتش با من است، وقتی به باشگاهش رفت هر باشگاهی می‌تواند تصمیمات خود را بگیرد. وقتی درگیر تیم ملی هستم، شبکه‌های اجتماعی را دنبال نمی‌کنم.»

آرن داوودی: غیبت بازیکنان قدیمی تأثیرگذار است
گارد راس تیم ملی نیز ابراز امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن تمام مشکلات، ملی‌پوشان بهترین بازی خود را مقابل استرالیا به نمایش بگذارند. آرن داوودی در گفت‌وگو با «جوان» شرایط تیم اعزامی به قطر را مطلوب ارزیابی کرد: «مشکلاتمان را برطرف کرده‌ایم و برای بازی‌های تدارکاتی و مصاف با استرالیا خودمان را آماده می‌کنیم. غیبت بازیکنان قدیمی قطعاً تأثیرگذار است، چراکه بودنشان بهتر از نبودنشان است. با این حال ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت جوانان جای خالی آن‌ها را پر کنیم. در حال حاضر دامن زدن به حواشی شرایط را بدتر می‌کند، الان باید تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم. همه ما این حواشی را فراموش کرده‌ایم تا بعد از دو بازی حساس با استرالیا و فیلیپین مشکلات پیش آمده را پیگیری کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار