کد خبر: 935190
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
گفت وگوی "جوان آنلاین " با دبیر فدراسیون تکواندو در پی پخش سرود شاهنشایی در چین تایپه
یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه به میزبانی چین تایپه در حالی با قهرمانی پومسه بانوان کشورمان به پایان رسید که متاسفانه کشور میزبان در اقدامی عجبب و قابل تامل هنگام برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران ، سرود شاهنشاهی را به جای سرود ملی کشورمان پخش کرد که با اعتراض سرپرست ،کادر فنی و ملی پوشان مواجه شد.

جوان آنلاین - وحید صابری : یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه به میزبانی چین تایپه در حالی با قهرمانی پومسه بانوان کشورمان به پایان رسید که متاسفانه کشور میزبان دراقدامی عجبب و قابل تامل هنگام برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران ، سرود شاهنشاهی را به جای سرود ملی کشورمان پخش کرد که با اعتراض سرپرست ،کادر فنی و ملی پوشان مواجه شد.

محمد احسنی پور دبیر فدراسیون تکواندو درگفت وگو با "جوان آنلاین "درباره این اتفاق گفت: ما هم تازه متوجه این شیطنت شده ایم.بعد از پیگیری هایی که با سیروس رضایی سرپرست تیم داشتیم متوجه شدیم متاسفانه ، چین تایپه ای ها میزبانی بد خود را با این کار تکمیل کرده  و با شیطنتی که در این باره داشتند باعث ناراحتی و دلخوری ملی پوشان ما و کادر فنی و ملت خوب و عزیزمان شده اند. البته بعد از پیگیری کادر فنی و اعتراض به آنها اظهار داشتند که این یک اشتباه سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است اما به هر حال آنچه مشخص است اینکه وقتی کشوری میزانی مسابقات بخصوص در سطح جهانی را بر عهده می گیرد ، این نوع اشتباهات فاحش قابل قبول نیست و باید جوابگو باشند. بی مسئولیتی آنها باعث تا این کار زشت و ناپسند شده و ما این شیطنت آنها را بی جواب نخواهیم گذاشت.

وی در ادامه افزود: بعد از این اتفاق سه خانم پومسه کار ما ( آتوسا فرهمند، سیده معصومه حسینی و سونا رزاقی )که روی سکو قرار داشتند سریعا اقدام به ترک سکو می کنند و اعتراض خود را به مسئولین مسابقه ابراز می کنند. رضایی سرپرست تیم سریعا ضمن برخورد جدی با مسئولان مسابقه آنها را وادار به عذرخواهی و اصلاح سرود اصلی می کنند که این اعتراضات باعث می شود در دو طلای دیگر که نمایندگان ما که روی روسکو می روند ،سود اصلی پخش شود.

دبیر فدراسیون تکواندو با انتقاد از میزبانی بد چین تایپه افزود: آن طور که پیگیری کردیم سطح میزبانی چین تایپه بسیار ضعیف بوده است . ملی پوشان ما از داوری هم ضرر زیادی کردند .حتی اشتباه داوری  دریک مسابقه با وجود این که نماینده فنی مسابقات و رییس کمیته داوران این موضوع را پذیرفتند اما به دلیل نقص و نبود قانون اعتراض نیز منجر به تغییر رای داوران نشد.

احسنی پور: شیطنت میزبان را در پخش سرود ملی کشورمان بی جواب نمی گذاریم

احسنی پور در پاسخ به "جوان آنلاین"که فدراسیون در قبال این شیطنت چکار خواهد کرد اظهار داشت: همان طور که گفتم کادر فنی و سرپرست تیم سریعا نسبت به پخش این سرود اعتراض خودشان را اعلام کرده اند و ما هم امروز طی نامه ای به فدراسیون جهانی  و فدراسیون چین تایپه اعتراض و انقاد خود را اعلام کردیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار