کد خبر: 935001
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
پاور بانک‌ به عنوان شارژر قابل حمل شناخته می‌شود به عبارت دیگر اگر با تخلیه شارژ و خطر خاموشی دستگاه‌هایی مانند موبایل یا تبلت مواجه شدید، دیگر لازم نیست نگران دسترسی به برق و شارژ کردن دستگاه خود باشید. با استفاده از یک پاور بانک، در هر زمان و مکانی که باشید، در حال حرکت مثلا در حال گردش و مسافرت به دور از برق شهری، می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ نمایید.

پاور بانک‌ به عنوان شارژر قابل حمل شناخته می‌شود به عبارت دیگر اگر با تخلیه شارژ و خطر خاموشی دستگاه‌هایی مانند موبایل یا تبلت مواجه شدید، دیگر لازم نیست نگران دسترسی به برق و شارژ کردن دستگاه خود باشید. با استفاده از یک پاور بانک، در هر زمان و مکانی که باشید، در حال حرکت مثلا در حال گردش و مسافرت به دور از برق شهری، می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ نمایید.

در این مقاله به معرفی پاور بانک و انواع آن‌ خواهیم پرداخت. این شارژرهای قابل حمل بر اساس تعداد پورت‌ها و اندازه‌های گوناگونی که دارند قیمت و کارایی متفاوتی خواهند داشت. در ادامه معیارهای خرید یک پاور بانک مناسب را شرح داده و برندهای معروف آن را معرفی خواهیم نمود.

مزایای پاور بانک

پاور بانک‌ها جزو دستگاه‌های برق اضطراری محسوب می‌شوند، که نسبت به آنها کاربردهای محدودتر اما مختلفی دارند. اولین پاور بانک‌هایی که وارد بازار شدند، تنها در مواقع اضطراری برای شارژ موبایل استفاده می‌شدند. اما امروزه با افزایش قدرت این محصولات علاوه بر موبایل، از آن‌ها برای شارژ تجهیزات دیجیتالی مانند انواع تبلت، پخش کننده‌های موسیقی، هدفون، اسپیکر (اسپیکر معمولی و بلوتوثی)، چراغ‌های روشنایی و چراغ قوه، mp3 پلیرها، GPS و انواع دوربین مداربسته وایرلس استفاده می‌شود. حتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یو پی اس نیز استفاده نمود.

UPS (یو پی اس) کوتاه شده‌ عبارت Uninterruptible Power Supply ، منبع برق اضطراری است که وظیفه آن‌ تامین برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خود است. استفاده از آن موجب تثبیت و تنظیم برق شبکه شهری می‌شود. با قرار گرفتن یو پی اس بین برق شهر و دستگاه مصرف‌کننده از مشکلاتی مانند نفوذ نویز و اختلالات شبکه و در پی آن از وارد شدن خسارت و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری خواهد شد.

بطور کلی امروزه به دلیل افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیکی، این دستگاه‌ها بسیار بیشتر از گذشته به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کنند. بنابراین در زمانی که دسترسی به برق شهری نداریم، یک پاور بانک به طور بسیار کارآمد و موثر برای شارژ دستگاه مورد نظر استفاده می‌شود. به عنوان مثال در انواع دوربین مداربسته وایرلس از نوع دوربین‌ شارژی، باتری این تجهیزات در کمتر از یک ساعت شارژ خود را از دست می‌دهند بنابراین نیازمند شارژ شدن هستند که می‌توان با استفاده از یک پاور بانک مناسب برق مورد نیاز آنها را برای ساعت‌های متوالی فراهم نمود.

از انواع پر کاربرد پاور بانک، پاور بانک و مودم 4G همراه می‌باشد، که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

خرید پاور بانک خوب

خرید پاور بانک خوب و متناسب با نیاز شما بر اساس چندین معیار مختلف صورت می‌پذیرد. از مهم‌ترین آنها می‌توان به اندازه، ظرفیت، پورت‌های ورودی و خروجی و نحوه‌ شارژ شدن و شارژ دهی دستگاه اشاره نمود:

- اندازه پاور بانک:

سایز و وزن پاور بانک‌ها یکی از معیارهای اصلی در انتخاب و خرید این دستگاه‌ها می‌باشد که آنها را از یکدیگر متمایز می‌سازد.

- ظرفیت پاور بانک:

تفاوت مهم دیگر، ظرفیت هر پاور بانک است که بیان کننده توانایی دستگاه در ذخیره انرژی الکتریکی و قدرت شارژ دهی به دستگاه‌های دیگر می‌باشد.

- نحوه شارژ شدن خود پاور بانک‌ها:

تفاوت دیگری که بین پاور بانک‌های جدید وجود دارد نحوه شارژ شدن خود پاور بانک است که آنها را به دو دسته طبقه بندی می‌کند.

1- شارژ از طریق USB

دسته اول، پاور بانک‌های معمولی هستند که تقریبا در تمام فروشگاه‌ها وجود دارند و از طریق یک کابل یو اس بی متصل به برق شهری، شارژ مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

2- پاور بانک خورشیدی

دسته دیگر، پاور بانک‌هایی هستند که علاوه بر این که قابلیت شارژ شدن از طریق یو اس بی را دارند، مجهز به پنل‌ خورشیدی نیز هستند. نحوه شارژ این دسته از پاور بانک‌ها از طریق پنل‌ خورشیدی تعبیه شده روی این دستگاهها و ذخیره انرژی خورشید می‌باشد. این پنل‌های خورشیدی با قرار گرفتن در معرض نور و تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی، به ذخیره‌ شارژ می‌پردازند.

پاور بانک چیست؟

بنابراین در زمانی که دسترسی به برق شهری و امکان اتصال به یو اس بی را ندارید، پاور بانک‌های خورشیدی می‌توانند این شارژ را در اختیار دستگاه مورد نظر شما که در خطر خاموشی است، قرار دهند.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هر چند سرعت ذخیره شارژ از طریق پنل‌های خورشیدی نسبت به کابل USB کمتر است ولی این ویژگی در یک پاور بانک، آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می‌کند که می‌تواند با استفاده از نور خورشید به ذخیره شارژ بپردازد.

پاور بانک و مودم 4G همراه

پاور بانک و مودم 4G همراه نسل جدیدی از دستگاه‌های پاور بانک است که از بهترین و پرکاربردترین نوع آنها نیز محسوب می‌شود. زیرا با قابلیت حمل آسان ، قیمت مناسب و کارایی فراوان ارایه گردیده است. در این دستگاه ترکیبی، مودم و پاور بانک در کنار هم یکجا جمع شده‌اند.

و از باتری داخلی این دستگاه به عنوان منبع تغذیه مودم‌ همراه برای کارکرد طولانی مدت‌تر استفاده می‌شود.

استفاده از این دستگاه ترکیبی برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته در مکان‌هایی که دسترسی به برق و خط تلفن ثابت وجود ندارد، بسیار مفید است.

می‌توان در کنار انواع دوربین مداربسته وایرلس و سایر دوربین‌های با خاصیت انتقال تصویر اینترنتی که نیازمند یک مودم وای فای در کنار خود هستند از چنین دستگاهی استفاده نمود. میزان ذخیره شارژ در دوربین شارژی وایرلس کمتر از یک ساعت است، بنابراین می‌توان از پاور بانک این دستگاه به عنوان منبع تغذیه جهت شارژ دوربین استفاده نمود.

توسط این پکیج کوچک و مختصر شامل دوربین مداربسته وایرلس و دستگاه مودم پاور بانک دار، می‌توان در اماکن خارج از شهر مانند باغ ویلاها، فضاهای گردشگری و توریستی و غیره به نظارت پرداخت.

مارک‌های پاور بانک

مارک‌های مختلفی از پاور بانک‌ در بازار موجود می‌باشد. برند شیائومی، سیلیکون پاور، انکر، سامسونگ، انرجایزر، اپل و... از جمله برندهای شناخته شده می‌باشند.

با توجه به برند، ظرفیت، نحوه شارژ شدن، پورت‌ها و ... این محصول در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. در زیر چند نمونه از این پاور بانک‌ها را معرفی می‌نماییم.

پاور بانک انرجایزر مدل UE20100

شرکت انرجایزر (Energizer) در پاور بانک UE20100 از باتری لیتیوم‌ یونی با ظرفیت اسمی 20100 میلی‌آمپرساعت استفاده نموده است. بدنه این دستگاه فلزی است و کیفیت ساخت مطلوبی دارد. دارای ابعاد 23×66×172 میلی‌متر و دارای وزن تقریبی 400 گرم است. دارای پورت‌های ورودی و خروجی 5 ولتی است و می‌تواند به‌طور همزمان برای شارژ دو دستگاه استفاده شود.

شدت جریان ورودی و خروجی در این پاور بانک به ترتیب 2 و 2.4 آمپر بوده که این میزان شدت جریان، هم باتری پاور بانک و هم باتری گوشی موبایل را با سرعت بیشتری شارژ می‌کند.

پاور بانک شیائومی مدل Mi Pro PLM01ZM

محبوبیت پاور بانک‌های شیائومی به‌قدری زیاد است که تقریبا در سه اولویت نخست اکثر کاربران جای گرفته‌اند. پاور بانک شیائومی مدل Mi Pro دارای باتری لیتیومی 10000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت است که برای چهار مرتبه شارژ کردن گوشی‌هایی مانند آیفون 6 کافی است. بدنه آن از جنس آلومینیوم بوده که سهولت حمل و مقاومت آن را بسیار بالا می‌برد. طول و عرض بدنه به‌ترتیب 128.5 و 75 میلی‌متر است و کمتر از 12.6 میلی‌متر ضخامت دارد.

باتری این دستگاه از نوع Yuanzhuang بوده که این نوع باتری برای شارژ دستگاه‌هایی مانند گوشی موبایل، تبلت، دوربین‌های دیجیتال و همچنین تجهیزات کوچکی مانند هدست بلوتوث قابل استفاده است.

در تصویر اول این مقاله، نمایی از دو محصول ذکر شده را ملاحظه می‌نمایید.

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع پاور بانک، می‌توانید به بخش خرید پاور بانک‌ در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار