کد خبر: 934965
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم ایران به دیدار رده‌بندی مسابقات کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان راه یافتند.

جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های پنج وزن دوم و پایانی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در بخارست پایتخت رومانی در حال برگزاری است، دو آزادکار ایران برای راهیابی به دیدارهای رده‌بندی اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبایشان رفتند.

نوید زنگنه نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم درگروه بازنده‌ها باید برابر اسلام عبدالله‌یف از آذربایجان به روی تشک می‌رفت که حریف آذربایجانی حاضر نشد. زنگنه برای کسب مدال برنز جهان امشب(یکشنبه) به مصاف آندرانیک گابریلیان از ارمنستان کشتی می‌گیرد. کشتی گیر آذربایجان احتمالا سر وزن نرسیده است.

زنگنه پیش از این و در دور مقدماتی که دیروز(شنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد سپس برابر ماکسیم واسیلی اوگلو از رومانی رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر ۳ از حریف خود عقب بود با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش، راهی گروه بازنده‌ها شد.

اما امین طاهری نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران نیز در نخستین مبارزه خود در گروه بازنده‌ها مقابل برادلی هیلدنبراندنت از کانادا با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دومین مبارزه گروه بازنده‌ها نیز مقابل الکساندر کولدوفسکی از اوکراین با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد.

طاهری پیش از این و در جریان رقابت‌های مقدماتی این وزن روز گذشته(شنبه) در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی ۷ بر صفر به برتری رسید اما در مبارزه بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه در حالیکه تا ثانیه پایانی مبارزه با نتیجه ۲ بر یک پیش بود در خاک حریف نشست و در نهایت ناباورانه ۳ بر ۲ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده ها شد.

به گزارش ایسنا، دیدارهای رده بندی و فینال ۵ وزن دوم و پایانی این رقابت‌ها امشب(شنبه) برگزار می‌شود که تیم ایران شانس رسیدن به یک مدال طلا و چهار برنز را دارد. کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم برای کسب مدال طلا برابر آرتور نایفونوف روس مبارزه می‌کند، ایمان صادقی در ۶۱، نوید زنگنه در ۷۴، حسین شهبازی در ۹۲ و امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان می‌روند. مسابقات فینال و رده بندی پنج وزن دوم از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می شود.

*یک برنز ایران در ۵ وزن نخست

پیش از این و شب گذشته(شنبه) تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها نیز فقط به یک مدال برنز توسط علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم رسید و مرتضی قیاسی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم پنجم شد. علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم نیز سه کشتی‌گیر دیگر ایران در پنج وزن نخست این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار