کد خبر: 934954
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
علی ضیاء مجری برنامه فرمول درباره احضار دادستانی زنجان نشست خبری ترتیب داد
تلقی اولیه درباره نشست یک برنامه تلویزیونی این است که پیرامون ابعاد مختلف و چالشهای گذشته، پیش رو و آینده آن با اهالی رسانه گفت و گو شود اما علی ضیا تهیه کننده و مجری برنامه «فرمول یک» دیروز در نشست خبری که ترتیب داده بود کوشید تا اتمسفر نشست و زمان بندی آنرا صرفا حول یک قسمت از برنامه که چندی پیش جنجالی شد و خبر احضار او به قوه قضاییه نیز درباره آن شنیده شد مدیریت کند
جواد محرمی

جوان آنلاین: تلقی اولیه درباره نشست یک برنامه تلویزیونی این است که پیرامون ابعاد مختلف و چالشهای گذشته، پیش رو و آینده آن با اهالی رسانه گفت و گو شود اما علی ضیا تهیه کننده و مجری برنامه «فرمول یک» دیروز در نشست خبری که ترتیب داده بود کوشید تا اتمسفر نشست و زمان بندی آنرا صرفا حول یک قسمت از برنامه که چندی پیش جنجالی شد و خبر احضار او به قوه قضاییه نیز درباره آن شنیده شد مدیریت کند اما لاجرم قلیلی از خبرنگارها توانستند پرسش های ریشه ای تری مطرح کنند و پای بحث را به مسائل اساسی تر و با اهمیت تری درباره برنامه او بکشانند.

از فحوای سخنان مجری و تهیه کننده برنامه فرمول یک اینگونه برداشت می شود که علی ضیا به این انگیزه برگزاری نشست خبری را لازم دیده تا ابهامات مربوط به موضوعی  را برطرف کند که برای او و برنامه اش چالش برانگیز شده است و  احتمالا به زعم او برطرف کردن شبهات ذهنی درباره آن از این جهت اهمیت پیدا می کند که کار اصطلاحا به جاهای باریک کشیده شده و خبرهایی درباره آن به رسانه ها درز کرده که زیاد خوشایند به نظر نمی رسد. هر چند صرف احضار شدن از سوی مقام قضایی برای شنیدن پاسخ حول یک موضوع نمی تواند موضوع ناراحت کننده ای باشد اما ظاهرا این احضار برای علی ضیاء جور دیگری معنا پیدا کرده است، آنقدر که واجب دیده برایش نشست خبری برگزار کند.

ده روز دادستانی از من می خواست حاضر شوم!

حواشی پیش آمده درباره افشین ولی خانی و پسرش موضوع نشست علی ضیاء را تشکیل می دهد. همان پدر زنجانی که به خاطر نگرانی از افزایش قیمت داروهای پسرش در جریان افزایش ناگهانی نرخ ارز و دلار به بازار دلار فروش ها رفته بود و مصاحبه ویدئویی کوتاهش با یک رسانه در فضای مجازی دست به دست چرخید و عواطف میلیون ها ایرانی را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه اتاق فکر برنامه فرمول یک را به صرافت انداخت تا از او برای حضور در برنامه دعوت کنند اما موسسه محک به این برنامه واکنش نشان داد و اعلام کرد که دوره درمان پسر افشین ولی خانی دو سال پیش از این در این موسسه پایان یافته است اما شماره حسابی که تهیه کنده و مجری احساساتی فرمول یک از میهمان برنامه منتشر کرده بود سبب واریز مبالغ هنگفتی از سوی مردم شده بود. پول هایی که موسسه محک نیز حاضر به تحویل آن نبود و معلوم نبود تکلیف آن چه خواهد شد. همین ماجرا باعث شد تا برخی رسانه ها از باز شدن پای دادستانی سخن به میان بیاورند. خبری که البته علی ضیاء کوشید در نشستی که دیروز ترتیب داد آنرا تکذیب کند. «این که کار به دادستانی کشیده را خود من خواسته ام. چند روز پیش خبری منتشر شد که علی ضیاء به دادستانی احضار شد. هرکسی چنین چیزی می گوید برگه احضاریه مرا نشان بدهد. به مدت 10 روز عزیزان دادستانی زنجان با من تلفنی صحبت می کردند و برای پیگیری برخی از موارد از من خواهش کردند حضور پیدا کنم. کسی که از پلیس فتا می خواهد حساب را ببندد، کسی که با معاون دادستانی صحبت می کند و می خواهد به پرونده ورود کنند، کسی که این پرونده را شکل می دهد و اجازه نمی دهد خدشه ای به پول مردم وارد شود من هستم.»

وقتی رسانه ها اهمیت پیدا می کنند!

حالا معلوم نیست اینکه «ده روز از دادستانی تلفنی از من خواستند توضیح دهم» را باور کنیم یا «اینکه کار به دادستانی کشیده شده را خود من خواستم. کسیکه این پرونده را شکل می دهد من هستم.» را یا ا اساسا چقدر اهمیت دارد ما کدام را باور کنیم. اصل مسئله این است که دوست تهیه کننده ما جایگاهی که به عنوان تهیه کننده ومجری رسانه ملی به او تفویض شده را زیاد جدی نگرفته و درک نکرده است و گرنه اینگونه برای خودش دردسر ایجاد نمی کرد تا متوسل به نشست خبری شود. ظاهرا اینجا اهمیت اصحاب رسانه بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی می کند. ناراحتی علی ضیاء از احضاریه دادستانی زنجان آنجا بیش از همه خودنمایی می کند که می گوید«یه مواقعی آدم احساس می کنه آقای علی دایی درست عمل می کنه.»

به گفته مجری برنامه فرمول یک «نزدیک به 1 میلیارد و 400 میلیون تومان پول در حساب است و نزدیک به 80 میلیون تومان پول قبل از اینکه من حساب را ببندم خارج شده است. شاید خیلی ها خبردار نمی شدند و بعد از اینکه کل پول خارج می شد می فهمیدند. من به خواهش دادستانی و طی یک رابطه دوستانه به دادستانی رفتم و حتی خواست آنها بود که من خارج از ساعت اداری به آنجا بروم.به آنها گفتم اگر جرمی مرتکب شدم به من بگویید.»

احضاریه به معنای ارتکاب جرم نیست

علی ضیاء درباره احضار شدنش روی این موضوع تاکید می کند که «من را در وقت غیراداری خواستند و هنگامی که به آنجا رفتم کسی آنجا نبود و خیلی محترمانه با من رفتار کردند.» میکروفون که به خبرنگار جوان می رسد دراینباره از او سوال می کند که اساسا چرا برنامه فرمول یک دنباله رو فضای مجازی است در حالیکه این باید برعکس باشد. رسانه ملی باید جریان ساز و فرهنگ ساز باشد. خطاهایی از این دست که امروز شما برای ان نشست خبری ترتیب داده اید نشان می دهد که یک اتاق فکر و تیم مشاوره شش دانگ و کاربلد در پشت صحنه بهره نمی برید. شما نشست خبری ترتیب داده اید که ثابت کنید احضار نشده اید. من عذرخواهی می کنم که اینقدر صریح صحبت می کنم. مگر احضار شدن فحش است که شما اینقدر آنرا تکذیب می کنید. احضاریه لزوما به معنای ارتکاب جرم نیست و صرفا برای روشن شدن ابعاد موضوع انجام می شود. ضمن اینکه تلویحا تاکید دارید مثل آدمهای معمولی احضار نشده اید و در وقت غیر اداری از شما خواسته اند تا حاضر شوید. مگر چه اشکالی دارد علی ضیاء مانند آدمهای معمولی جامعه احضار شود. مگر شما شانی بالاتر از دیگر افراد جامعه برای خود قائلید؟  قطعا فکر نمی کنید که شهروند درجه یک یا به اصطلاح ژن خوب هستید.»   

اما پرسش های جدی دیگری نیز از علی ضیاء از سوی خبرنگار رسانه ای دیگر مطرح می شود «چرا وقتی مردم درگیر یک اتفاق عاطفی می شوند و تلویزیون از آن سوء استفاده می کند. می گویید که تحت تاثیر قرار گرفته اید. من هم تحت تاثیر قرار می گیرم. اما تفاوت من با شما به عنوان یک رسانه فراگیر و ملی با بیننده انبوه چیست؟ چرا باید از پدر زنجانی شماره کارت گرفته شود. چرا بعد عاطفی این اتفاقات مطرح می شود.  قوه عاقله صداوسیما قاعدتا نباید بر بعد عاطفی غلبه داشته باشد. چرا تحقیقات لازم را انجام نمی دهید؟» مجری فرمول یک به این سوالات اینگونه پاسخ می دهد:«ما می توانیم نسبت به برخی اتفاقات گریه کنیم و تحت تاثیر قرار بگیریم من درد یک پدر بیمار را بیان کردم. من به شخصه گرانی را در خرید شیر و پنیر و نان حس می کنم اما این پدر گرانی را در داروی فرزندش احساس کرده بود. من شو بازی نمی کنم سراغ واقعیت می روم. در این ماجرا ما از بخشی از اتفاق آگاه بودیم و بخشی را هم نمی دانستیم با این حال وظیفه من در رسانه، گفتن درد مردم است.»

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار