کد خبر: 934891
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
سردار غیب پرور در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج:
یکی از اقدامات بسیج ورود به حوزه انرژی خورشیدی است که در این زمینه ساخت ۳ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی را شروع می‌کنیم و کم‌کم به سقف نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلو‌واتی خواهیم رسید.
یکی از اقدامات بسیج ورود به حوزه انرژی خورشیدی است که در این زمینه ساخت ۳ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی را شروع می‌کنیم و کم‌کم به سقف نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلو‌واتی خواهیم رسید.
به گزارش «جوان»، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در نشستی خبری که صبح دیروز به منظور اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: بنای ما از ابتدای سال۹۷ تأکید بر خدمت‌رسانی است که جلوه‌ای از آن را در مرداد و شهریور امسال مشاهده کردیم که اتمام آن هم تجمع بزرگ استادیوم آزادی بود و این دور از خدمت‌رسانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. سردار غیب‌پرور با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان، درباره مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج در این هفته گفت: مهم‌ترین برنامه ما افتتاح ۱۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و ۳ هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی خانگی است. در این مدت ۶ هزار گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند. از دیگر برنامه‌های ما طرح ایرانیار است که در آن دانش‌آموزان از کارخانجات بازدید می‌کنند تا با توان اقتصادی کشور آشنا شوند.
رئیس سازمان بسیج در ادامه افزود: از مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی درخواست شده به مدارس بروند و درباره ظرفیت‌های اقتصادی کشور توضیح دهند. تجربه موفق میز خدمت را که در شهریور ماه اجرا شد، با برپایی ۸۰۰ میز خدمت با محوریت مساجد ادامه می‌دهیم. در این هفته ۴ هزار واحد مهندسی کشاورزی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند. رویکرد ما در حوزه کشاورزی نگاه تحولی به این حوزه است.
سردار غیب پرور از استقبال خوب کشور‌های دیگر از جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج برگزاری جشنواره فیلم مقاومت است. در این دوره دریافت آثار خارجی بیشتر شده و حتی از برخی کشور‌های امریکای لاتین، اروپا و روسیه آثار ارسال شده است و در مجموع ۹۰۰ اثر خارجی دریافت کرده‌ایم. بعد از اتمام این جشنواره هر هفته یک فیلم را در یک استان اکران می‌کنیم.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج گفت: یکی از صحنه‌های مهم و استراتژیک ما فضای مجازی است. بسیج باید خود را در این حوزه به‌روز نگه دارد. برگزاری اولین و بزرگ‌ترین جشنواره فعالین فضای مجازی بسیج را به مدت سه روز از ۸ آذر شاهد خواهیم بود. رزمایش فعالین فضای مجازی نیز طی این هفته برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: در اول آذرماه همایش بزرگ همدردی با مردم یمن را برگزار می‌کنیم. در چند سال گذشته رنج فراوانی بر مردم یمن روا داشته شده است. عربستان با موافقت امریکا مأموریت پیدا کرد تا بر مردم مظلوم این منطقه تاخت و تاز کند. تقریباً تمام زیر‌ساخت‌های موجود در یمن از بین رفت. این در حالی است که دنیای مال پرستان خود را به ندیدن زده‌اند. در این کنفرانس فعالان سیاسی خارجی و داخلی حضور خواهند داشت.
رئیس سازمان بسیج درباره فعالیت بسیج در زلزله کرمانشاه گفت: در این حوزه در مرحله اول ۱۹ میلیارد برای اسکان موقت هزینه کردیم و حدود ۷ هزار کانکس را نصب کردیم. در نصب ۸ هزار و ۳۰۰ کانکس قرارگاه خاتم‌الانبیا هم مشارکت داشتیم و تاکنون هم ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل مردم دادیم. سردار غیب‌پرور درباره همکاری بسیج با دولت اظهار داشت: ما در دو محور کلی کار را پیش بردیم. با بعضی وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت، وزارت جهاد و کشاورزی و آموزش و پرورش توافقنامه‌های خوبی شد و وضعیت امروز ما بسیار بهتر شده است. دولت هم به این نتیجه رسیده که می‌تواند از ظرفیت بسیج استفاده کند. گفت‌و‌گو‌هایی هم با شورای‌عالی امنیت ملی داشتیم که زمینه‌های همکاری بسیج با دولت تدوین شود. این مسئله هفته گذشته به این شورا ارسال شده است.
وی با اشاره به تجمع بسیجیان در ۵ آذر‌ماه گفت: در این روز بسیجیان در ۵۰۰ ناحیه مقاومت تجمع می‌کنند. در طول هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری در سراسر کشور و شش برنامه محوری هم در شهر تهران اجرا می‌شود.
سردار غیب‌پرور درباره اوضاع یمن و کمک‌رسانی به مردم این کشور اظهار داشت: امروز شرایط کمک‌رسانی به مردم یمن بسیار سخت است. بهترین اقدام در گام اول ابراز همدردی با مردم یمن است. طی سال‌های گذشته هم همین اقدام صورت گرفته تا بتوانیم مردم دنیا را از واقعیت‌های یمن آگاه کنیم. در داخل کشور ۲۲ سازمان قشری بسیج را فعال کردیم تا بتوانیم واقعیت یمن را برای مردم تبیین کنیم.
وی درباره آمادگی بسیج برای مقابله با بحران‌های طبیعی و همچنین اقدامات فرهنگی بسیج نیز تصریح کرد: جدای از بسیج سازندگی ۱۹۱۹ گردان بیت‌المقدس را داریم که تا به امروز این گردان‌ها مسئولیت داشتند به کمک مردم بروند. تمام گردان‌های بیت‌المقدس مأموریت دارند به عنوان اولین یگان به کمک مردم بروند. در موج دوم، این مأموریت با بسیج سازندگی است تا دستگاه‌های مسئول برسند زیرا این نیرو‌ها تجهیزات نیمه تخصصی در اختیار دارند. قصد داشتیم امسال برای سپاه‌های استانی تجهیزات تخصصی تهیه کنیم که به دلیل مشکلات اقتصادی این کار صورت نگرفت.
سردار غیب‌پرور اضافه کرد: آنچه ما در حوزه فرهنگی انجام دادیم بخشی از کار‌های اثر‌گذار است؛ مانند ساخت فیلم و تدوین کتاب و امثال آن، برخی هم که بُعد تبلیغی دارند، حدود ۴ هزار بیلبورد تبلیغاتی در سراسر کشور نصب کردیم. تلاش ما این است که این فعالیت بیشتر شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سردار غیب پرور " تشکر از شما و نیروی بسیج " خدا قوت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار