کد خبر: 934854
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل بیمه سلامت مطرح کرد
جوان آنلاين: طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت و زمان پرداخت آن بیان کرد: این بودجه برای پرداخت بدهی‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی ‏پرداخت می‌شود، چهارشنبه هفته قبل دولت مصوبه‌ای داشت که این مبلغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.
به گزارش جوان آنلاین مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در نشستی خبری گفت: از ابتدای سال ۹۷ پرداخت‌ها را منظم کردیم و امیدواریم این نظم به هم نخورد، البته سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان واسطه پرداخت محسوب نمی‌شوند و تخصیص بودجه را سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهد.

وی از پرداخت هزار میلیارد تومان تا پایان هفته در کل کشور خبر داد و گفت: با این پرداخت مطالبات مهر‌ماه ‏ بخش دولتی وصول می‌شود، البته بر‌اساس قانون باید ۶۰ درصد این مبلغ را علی‌الحساب پرداخت کنیم، اما ۷۰ درصد مطالبات ‏بخش دولتی تا پایان هفته پرداخت می‌شود و ۶۰ درصد مطالبات بخش خصوصی برخی استان‌ها تا مرداد و برخی استان‌ها تا ‏شهریور ماه به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. ‏

موهبتی اظهار کرد: انتظار داریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور بتوانیم پرداخت‌ها را نظام‌مند کنیم و در ۵ ماه آخر سال همین روال را طی کنیم.

وی گفت: امیدواریم این بودجه را هرچه زودتر دریافت کنیم و با توجه به حساسیت سازمان برنامه و بودجه، از تخصیص‌های سال ‏۹۷ سازمان بیمه سلامت کاسته نشود، زیرا در این صورت باز هم سه ماه تاخیر در پرداخت مطالبات به وجود می‌آید.

مدیرعامل بیمه سلامت با تاکید بر اینکه اولویت ۵۰۰ میلیون یورو با دارو و تجهیزات پزشکی و پرداخت بدهی‌ها به ارائه دهندگان خدمت است، گفت: از این تریبون از مقام معظم رهبری به ‏دلیل حمایت از حوزه سلامت داشتند بسیار قدردانی می‌کنیم.

اجرای پایلت طرح نسخه الکترونیک پزشکان
مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اجرای پایلت طرح نسخه الکترونیک پزشکان گفت: در شهر کرمان بر اساس پیش بینی‌ها این طرح در حال اجراست و تا بهمن ماه این طرح در تمام استان کرمان اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: نسخه الکترونیکی به صورت پایلوت در سازمان تامین اجتماعی استان یزد اجرایی و قرار شده است پس از اجرای پایلوت این طرح در استان کرمان و یزد، یکی از ۲ روش نسخه الکترونیکی را انتخاب کرده و سپس آن را در کل کشور توسعه دهیم.

موهبتی یادآوری کرد: هیچ چاره‌ای جز الکترونیکی کردن خدمات نداریم و باید این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم، با کشور ترکیه مذاکراتی انجام شده است و در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی همه از ما مطالبه گر هستند که چرا تاکنون این طرح اجرایی نشده است و در نتیجه کار باید به سرعت انجام شود. ‏
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار