کد خبر: 934772
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
مدیرعامل شرکت گاز:
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز این استان ۶ درصد در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
علیرضا شریفی نژاد اظهارداشت: سرد شدن هوا میزان مصرف گاز را افزایش می‌دهد که مصرف بهینه از سوی شهروندان مانع افت فشار گاز در نواحی سردسیر می‌شود.
وی با اشاره به پیش بینی مصرف بیش از پنج میلیون متر مکعب روزانه گاز در روز، تصریح کرد: شهروندان در کنار مصرف بهینه به موضوع ایمنی مصرف نیز توجه کنند.
شریفی نژاد با بیان این که هر سال بخش عمده‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منوکسیدکربن مربوط به دودکش است، اظهارداشت: استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم، استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر گاز منوکسید کربن است.
وی بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته تاکید و خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرد یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان شریفی نژاد افزود: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل‌ها از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.
در استان سمنان ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری و ۸۴ درصد خانوار‌های روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
در فصول گرم سال ۷۰ درصد گاز استان سمنان در بخش‌های صنعت و نیروگاهی صرف تولید می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر