کد خبر: 934663
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
گفت وگوی جوان آنلاین با سرمربی امید کشتی فرنگی درپی کسب نتایج ضعیف در رقابتهای جهانی
رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که کشتی گیران جوان کشورمان با کسب۴ مدال برنز ، جایگاهی بهتر از ششمی قرار نگرفتند. گرجستان، روسیه و ترکیه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند .این دوره از رقابتها که به میزبانی بخارست پایتخت رومانی برگزار شد، شاگردان جمشید خیرآبادی مربی با اخلاق کشورمان ۴ مدال برنز توسط مهدی محسن‌نژاد در ۶۰،مهدی ابراهیمی در ۸۲،علی‌اکبر حیدری در ۹۷ و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و یک عنوان پنجمی میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم کسب کردند.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که کشتی گیران جوان کشورمان با کسب۴ مدال برنز ، جایگاهی بهتر از ششمی قرار نگرفتند. گرجستان، روسیه و ترکیه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند .

این دوره از رقابتها که به میزبانی بخارست پایتخت رومانی برگزار شد، شاگردان جمشید خیرآبادی مربی با اخلاق کشورمان ۴ مدال برنز توسط مهدی محسن‌نژاد در ۶۰،مهدی ابراهیمی در ۸۲،علی‌اکبر حیدری در ۹۷ و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و یک عنوان پنجمی میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم کسب کردند.

جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی امید در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره این دوره از رقابتها گفت: مسابقات از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود. دلیلش این است که در این دوره برخی مدال آوران که توانسته بودند درمسابقات جهانی مجارستان مدال بگیرند در این مسابقات اوت شدند .  

وی با اشاره به اینکه ما معجزه گر نیستیم اظهار داشت: متاسفانه انتقادات مغرضانه ای می شنویم که باعث ناراحتی می شود. متاسفانه برخی دوستان خوب توجیح نشدند و تصور دارند که من و نوربخش و کادر فنی قرار بوده معجزه کنیم و نکردیم. در واقع باید عرض کنم من معجزه گر نیستم ، تیمی که فقط ۱۴ روز در اختیار داشتم را روی سکو ببرم. وقتی تکلیف خیلی چیزها مشخص نیست چه انتظاری داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال با انتقاد از مشکلاتی که قبل ازاعزام وجود داشت افزود: اهل بهانه جویی نیستم اما حقیقت این است که ما در این دوره مشکلات زیادی را متحمل شدیم. تا چند روز قبل از مسابقات اصلا مشخص نبود به مسابقات اعزام می شویم یا نه. ما قبل از اعزام فقط دو هفته اردو را پشت سر گذاشتیم .خبری از مسابقات تدارکاتی و اردو نبود این در حالی است که همه تیم ها از چند ماه قبل در بهترین شرایطاردویی بسر می بردند و خودشان را برای این مسابقات آماده می کردند. مسابقات با توجه به اینکه خیلی از کشتی گیران می توانند در تیم بزرگسالان در المپیک کمک رسان باشند از سطح بالایی برخوردار بود. همان طور که گفتم من فقط دو اردوی دو هفته ای را برگزار کردم و مجموعا تمام بچه ها ۱۴ روز دراختیار داشتم پس نباید با این شرایط توقع زیادی داشت.

خیرآبادی در سئوال "جوان آنلاین" درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی درست بود : همان طور که گفتم شرایط قبل از اعزام مان اصلا خوب نبود. تمرین و اردوی خوبی برگزار نکردیم که حالا بخواهیم دنبال نتیجه گیری باشیم اما همین چهار مدالی که کسب کردیم سر غیرت و شجاعت همین جوانان بدست آمد. ما اگرمی خواهیم حضوری قدرتمند در مسابقات داشته باشیم باید از چند ماه قبل اردوهای بلند مدت برنامه ریزی کنیم و طبق آن جلو بریم. به نظرم با این شرایط کسب همین چهار مدال امار بسیار فوق العاده ای است اما ای کاش فرصت و امکانات بیشتری در اختیار داشتیم تا نتیجه درخورد کشتی ایران را کسب می کردیم. من قبل از مسابقات با توجه به اینکه مربی حرفه ای هستم هیچ وقت قولی ندادم اما بازهم تاکید می کنم این مدال آوری ها از روی استعداد ذایی بدست آمد.

وی افزود: در این مسابقات یوسفی، کشتی گیر جوان ۱۳۰ کیلوگرم ما فقط یک بار در مسابقات بین المللی گرجستان حضور داشته اما در این دوره با شجاعت مثال زدنی اش می آید و با شکست حریف نامدار روسیه ، عنوان سومی را از آن خود می کند یا مثلا در وزن ۷۷ کیلو گرم  رضا خدری در هیچ رویداد ورزشی کشتی نگرفته و فقط در این مسابقات روی تشک رفت که نتایج خوبی هم کسب کرد. اگربه نتایج مسابقات نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد ، روسیه که در مجارستان ۶ مدال گرفته بود در این جا فقط ۴ مدال گرفت آن هم با ۱۴ مربی. این نکته بسیار جالبی است که آنها با ۱۴ مربی پا به مسابقات گذاشته بودندو ما فقط ۳ مربی بودیم .ترکیه و آذربایجان هم ۵ و ۴مدال گرفتند.گرجستان هم که ۵ مدال گرفت به اعتقاد من اصطلاحا صغر سنی داشتند.آنها در مسابقات مجارستان ۱۳ شدند اما در این دوره بیکباره اول شدند که در نوع خودش قابل تامل است.

خیرآبادی با اشاره به نمایش ضعیف برخی کشتی گیران اظهار داشت: ببیند من اولا از این که تیم با ترکیب کامل در مسابقات حاضر شد راضی بودم. طبیعی است که همه بچه ها نمی توانند عملکرد همیشگی خود را داشته باشند اما هر چند اسدی ، علی ارسلان ، چوبچیان  و مهدی فلاح ، نمایش ضعیفی برابر رقبایشان داشتند اما من همچنان امید زیادی به آنها دارم اگر فرصت کافی برای تمرینات و برگزرای اردو داشتیم ، قطعا نتیجه دیگری رقم می خورد.

وی با اشاره به این که بهتراست هر چه زودتر تکلیف کشتی فرنگی مثل آزاد مشخص شود افزود: وزارت ورزش فرصت ۴۰ روزه ای را با سرپرستی بنی تیمیم داده است که حدود دو هفته آن گذشته است و تقریبا فدراسیون ۲۵ روز فرصت دارد تا با برگزاری انتخابات ،  رئیس فدراسیون کشتی را مشخص کند. ما اگر می خواهیم دوباره کشتی به عنوان ورزش اول کشور بزند نباید آن را به حال خود رها کنیم . به شخصه نمی دانم الان که تیم از مسابقات برگشته کی قرار است دوباره شکل گیرد. آیا قرار است در تورنمنتی شرکت کنیم یا خیر. به نظرم کشتی امروز فاصله زیادی با علم روز دنیا گرفته و این اصلا خوب نیست.در علم روز دنیا ثابت شده که یک مربی برای هدایت تیم ملی نیاز به زمان ۴ ساله دارد نه این که با تغییرات مدیریتی، عذر مربی را بخواهند.امروز کشورهای صاحب قدرت مثلا بعد از اتمام المپیک برنامه ریزی برای المپیک بعدی را می کنند .در واقع آنها با خانه تکانی ، ایده و خلاقیت و تفکر جدید را به کشتی تزریق می کنند. ما هم دراین برهه از زمان نباد فرصت سوزی کنیم و بهتر است هر چند رودتر مربیان کارکشته و با تجربه مثل بنا را به تیم ملی فرا بخوانیم تا برای المپیک بعدی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار