کد خبر: 934647
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
نماینده خلخال و کوثر:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود برخی اقلام دارویی در کشور کاذب و به علت سودجویی افراد فرصت طلب از وضعیت اقتصادی بوده و در اثر تحریم‌ های خارجی نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بشیر خالقی با تاکید بر اینکه داروی مورد نیاز بیماران باید توسط وزارت بهداشت و درمان در هر شرایطی تامین شود، اظهار داشت: تامین و تهیه دارو باید در اولویت اساسی وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد و از همین رو کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و داروی مجلس با برگزاری جلسات متعدد برای برطرف کردن، مشکلات تامین دارو تلاش می کنند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی افزود: تعداد بیماران کلیوی نیازمند بیشتر از اهداکنندگان است.

خالقی از مسئولان خواست تا برای کوتاه کردن دست واسطه‌ های خریدو فرش کلیه مبلغی را برای پرداخت به اهدا کنندگان عضو اختصاص دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌ اکنون تعداد زیادی از بیماران دیالیزی در نوبت پیوند کلیه قرار دارند و تنها مرکزی که در زمینه یافتن اهدا کننده به آنها کمک می‌ کند یکی از موسسات خیریه ای است که در این زمینه فعالیت دارد.

وی افزود: بیشتر اهدا کنندگان کنونی عضو از اقوام نزدیک بیماران نیازمند کلیه بوده و یا افرادی هستند که برای دریافت مبالغی به منظور رفع مشکلات مالی خود به این امر اقدام می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر