کد خبر: 934627
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
یک عضو فراکسیون امید مجلس، گفت‌: مدیرانی که دارای چندین سمت هستند باید فرصت را برای افراد جوان‌تر و پر انرژی‌تر فراهم سازند.

جوان آنلاین: یک عضو فراکسیون امید مجلس، گفت‌: مدیرانی که دارای چندین سمت هستند باید فرصت را برای افراد جوان‌تر و پر انرژی‌تر فراهم سازند.

اصغر سلیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره حضور جوانان در سمت‌های مدیریتی کشور، بیان کرد: با تصویب"قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان" از سوی مجلس یک جراحی بزرگی در سیستم مدیریتی کشور اتفاق افتد. دولت نیز باید از مدیران جوان‌تر در حوزه اجرایی کشور استفاده کند چراکه دست دولت در این زمینه بازتر است.

وی در ادامه، اظهار کرد: باید با استفاده از مدیران جوان‌تر شادابی را به مدیریت کشور باز گرداند. البته جوانگرایی به معنای کنار گذاشتن افراد متخصص و با تجربه نیست، بلکه ما به دنبال ایجاد تناسب سنی در مدیریت کشور هستیم و باید از افراد با تجربه و همچنین افراد جوان با یکدیگر در مدیریت کشور بهره ببریم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزرا و مدیران کلان کشور باید جوانگرایی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم از ظرفیت جوانی که در کشور وجود دارد به نحو احسن استفاده کنیم. در کنار جوانی باید تعهد و تجربه نیز دیده شود.

به گفته سلیمی، بهترین راهکار این است که از افراد بازنشسته که دارای تجربیات بی نظیری هستند که حاصل فعالیت‌های شخصی آنهاست و در هیچ کتاب آکادمیکی وجود ندارد به عنوان مشاور در کنار افراد جوان‌تر استفاده شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به برخی از مدیران که دارای بیش از ۱۰ سمت اجرایی هستند، بیان کرد: گاهی اوقات برخی از افراد دارای تعداد متعددی سمت هستند که شاید اگر از خود این افراد نیز سوال شود که چه سمت‌هایی دارید خودشان نیز به طور کامل از سمت‌ها و مسئولیت‌هایشان خبر نداشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری به دنبال جوانگرایی هستند، این افراد باید با الگوگیری از مقام معظم رهبری از مسئولیت‌های متعدد خود استعفا دهند و اجازه دهند افرادی که دارای وقت و انرژی بیشتری هستند زمام امور را در دست بگیرند.

وی در پایان گفت‌: مجلس شورای اسلامی با نپذیرفتن مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان جلوی هر گونه سوءاستفاده‌ای را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان گرفت.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار