کد خبر: 934601
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
جزئیات جایزه جهانی «فلسطین» اعلام شد
جزئیات جایزه جهانی «فلسطین» پس از انجام جلسات همفکری و مشورتی میان بیش از ۲۰ مهمان از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام مشخص و اعلام شد.
فرزین ماندگار
جزئیات جایزه جهانی «فلسطین» پس از انجام جلسات همفکری و مشورتی میان بیش از ۲۰ مهمان از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام مشخص و اعلام شد.
در این نشست به ترتیب «میثم نیلی» و «طراده حماده» به عنوان رئیس و نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری معرفی شدند و همچنین اعضا «محسن پرویز» را به سمت دبیر و رئیس شورای اجرایی این جایزه ادبی جهانی انتخاب کردند. همچنین مقرر شد، این جایزه به شکل دو سالانه برگزار شود و دبیر آن نیز به مدت چهار سال ابقای خواهد شد.
همچنین شش بند به عنوان سند تأسیس جایزه جهانی «فلسطین» اعلام و به عنوان بیانیه پایانی قرائت شد: ما ناشران و نویسندگان کشور‌های مختلف ضمن احترام به شهدای انتفاضه فلسطین و مقاومت، عزم راسخ خود را برای حمایت از مظلوم و مقابله با اشغالگری، کودک‌کشی، تبعیض‌نژادی و نابودی کامل بنیان‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام می‌کنیم. ما از نویسندگان، شاعران و ناشران در سراسر دنیا برای پیوستن به این مبارزه فرهنگی ادبی در راه حمایت از فلسطین من‌البحر الی‌النهر و پایتخت ابدی آن یعنی بیت‌المقدس دعوت می‌کنیم. جایزه جهانی فلسطین متعلق به ملت‌های حامی فلسطین است و ابزاری برای تشویق ادبا، نویسندگان، شاعران و ناشران جهان برای دفاع و حمایت از فلسطین خواهد بود. برای تولیدات ادبی حول محور مقاومت تا آزادی قدس شریف، ما اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین و آزادی قدس شریف، نقش مهم و حائز اهمیتی در انگیزه نویسندگان و شاعران خواهیم داشت و در تقسیم کار منسجم بین کشور‌های مختلف نقشی فعال و مستمر ایفا خواهیم کرد. اعلام می‌کنیم که این جایزه مردمی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در نشست اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین در تهران تأسیس شد و دبیرخانه دائمی آن در تهران موظف است، اقدامات لازم برای اجرایی شدن بیانیه و اساسنامه جایزه جهانی فلسطین را فراهم کند. مراتب تشکر و قدردانی خود را از میزبانی ارزشمند کشور جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای اعلام کرده و آمادگی خود را در میزبانی نشست‌های آینده اعلام می‌داریم. در پایان این نشست دو روزه نیز مهمانان با تدوین اساسنامه و سیاستگذاری واحد برای برگزاری جایزه جهانی «فلسطین»، ضمن رونمایی پوستر این جایزه، عکس یادگاری دسته‌جمعی گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار