کد خبر: 934592
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون پارلمانی این سازمان به همان دلیلی جانشان را از دست دادند که روزانه افراد زیادی قربانی می‌شوند.
سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون پارلمانی این سازمان به همان دلیلی جانشان را از دست دادند که روزانه افراد زیادی قربانی می‌شوند. «سانحه رانندگی». هر چند هیچ‌کدام از این دو نفر پشت فرمان نبودند، اما بی‌احتیاطی راننده تویوتا لندکروزی که پشت فرمان نشسته بود به علت عدم رعایت حق تقدم هنگام دور زدن، یکی از دلایل وقوع حادثه اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار ما، این حادثه ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه در محور کردکوی به گرگان اتفاق افتاد. آن روز مقام‌های ارشد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفری یک روزه برای افتتاح چند پروژه راهی استان گلستان شده‌بودند که خودروی تویوتا لندکروز حامل مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که معاون پارلمانی این سازمان و مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون او را همراهی می‌کردند در یک دوربرگردان با تانکر حامل سوخت تصادف کرد. بعد از حادثه آمبولانس‌های اورژانس با تأخیری بسیار خود را به محل رساندند. امدادگران اورژانس وقتی به محل رسیدند که دو نفر از مصدومان با خودرو‌های شخصی به بیمارستان منتقل شده بودند بنابراین امدادگران دو مصدوم دیگر را هم به بیمارستان جرجانی گرگان منتقل کردند. ساعتی بعد، اما از بیمارستان خبر رسید مدیرعامل سازمان و معاون او که دچار خونریزی شدید داخلی شده بودند جانشان را از دست داده‌اند، اما خلیل حنیف، مدیرکل استان‌های وزارت تعاون و راننده خودرو از مرگ فاصله گرفته‌اند.
استاندار گلستان که در یکی از خودرو‌ها حضور داشت ماجرا را این طور شرح داد: بعد از کلنگ‎زنی مرکز درمانی در علی‌آبادکتول در حال بازگشت به گرگان بودیم که به خواست دکتر نوربخش قرار شد بازدیدی هم از بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان داشته باشند. آن‌ها در ماشین جلویی بودند و بنده به همراه وزیر در خودروی پشت سر آنان حضور داشتیم، پشت یکی از تقاطع‌ها در لحظه‌ای کوتاه، یک تریلی با سرعت بسیار زیاد به خودروی لندکروز رئیس سازمان تأمین اجتماعی برخورد کرد و بعد از وقوع این حادثه، مصدومان را با خودروی ون همراه‌مان به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندیم. سرهنگ علی عبدی، فرمانده پلیس‌راه گلستان علت حادثه را این طور شرح داد: سه عامل مشترک در این حادثه نقش داشتند. اولین علت، بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، دومین علت، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی نفتکش و سومین علت مربوط به قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیر همسطح است. بریدگی معروف به شصت‌کلا گرگان در روبه‌روی لرد گاز به عنوان یکی از بریدگی‌های غیرایمن جاده‌های استان گلستان محسوب می‌شود که سوانح زیادی در آن اتفاق افتاده است.
سردار مهری، رئیس پلیس راهور ناجا هم با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های کشور گفت‌: کشور ما دارای ۵ هزار نقطه حادثه خیز در سطح جاده‌ها است که از این میزان حدود ۲ هزار نقطه درون شهری و ۳۴۰۰ نقطه برون شهری هستند. این در حالی است که در گذشته این رقم به حدود ۸ هزار نقطه می‌رسید که در سال‌های گذشته کاهش یافته است. قطعاً برای اینکه این نقاط هم سطح را به غیر هم سطح تبدیل کنیم نیاز به برنامه‌ای مدون داریم.
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان هم از بازداشت راننده تریلر خبر داده و گفته است که تحقیقات بیشتر در این باره جریان دارد. آنگونه که مدام اعلام شده خطای انسانی مهمترین عامل تصادفات جاده‌ای است. همچنین همزمان با آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده‌ها و خودرو‌ها را بالا برد تا هر تصادف جاده‌ای منجر به کشتار جاده‌ای نشود. به نظر می‌رسد در صورتی می‌توان شاهد کاهش تصادفات رانندگی بود که هر سه ضلع این مثلث از جمله فرهنگسازی، ایمنی جاده‌ها و خودرو‌ها با هم دیگر ارتقا یابند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
ای وای
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار