کد خبر: 934541
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
علی ملاقلی پور در گفت و گو با «جوان آنلاین»:
علی ملاقلی پور، فیلمساز جوان سینمای ایران از مراسم رونمایی مستند «راه طی شده» با حضور اصحاب رسانه و چهره‌های هنری و سیاسی در روز سه شنبه خبر داد. علی ملاقلی پور، فیلمساز جوان سینمای ایران در گفت و گو با «جوان آنلاین» با اعلام اینکه جبهه پایداری تاکنون هیچ بیانه‌ای به منظور جبهه گرفتن بر علیه مستند راه طی شده» صادر نکرده است، گفت: موضوع اصلی مستند «راه طی شده» پرداختن به برخی از آثار و افکار و عملکرد‌های مربوط به اندیشه‌های آقای مهندس بازرگان است.
سرویس فرهنگی «جوان آنلاین» - بهنام صدقی: علی ملاقلی پور، فیلمساز جوان سینمای ایران از مراسم رونمایی مستند «راه طی شده» با حضور اصحاب رسانه و چهره‌های هنری و سیاسی در روز سه شنبه خبر داد. علی ملاقلی پور، فیلمساز جوان سینمای ایران در گفت و گو با «جوان آنلاین» با اعلام اینکه جبهه پایداری تاکنون هیچ بیانه‌ای به منظور جبهه گرفتن بر علیه مستند راه طی شده» صادر نکرده است، گفت: موضوع اصلی مستند «راه طی شده» پرداختن به برخی از آثار و افکار و عملکرد‌های مربوط به اندیشه‌های آقای مهندس بازرگان است.

بررسی تاثیرات مثبت و منفی افکار و آثار بازرگان

وی در ادامه می‌گوید: ما در این مستند تلاش کردیم تا در واقع تاثیرات مثبت و منفی افکار و آثار مرتبط با آقای مهندس بازرگان را از زوایای مختلف بررسی کنیم. به خصوص اینکه به چند و، چون کتاب «راه طی شده» آقای بازرگان نیز پرداخته‌ایم.

بررسی اندیشه‌های سیاسی مهندس بازرگان از دریچه جریان فکری او

ملاقلی پور در پاسخ به این سؤال که موضوع و قصه مستند «راه طی شده» چیست و به چه مسائلی می‌پردازد، می‌گوید: «راه طی شده» روایتی است از افکار و اندیشه‌های مهندس مهدی بازرگان به عنوان روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست وزیر دولت موقت ایران در سال ۵۷. این مستند اندیشه‌های سیاسی و ظهور و بروز سیاسی ایشان و شاگردان شان را از دریچه جریان فکری ایشان مورد واکاوی قرار داده است.

غلبه جریان فکری مهندس بازرگان به وجهه سیاسی ایشان

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مستند و مستند پورتره در حوزه‌های مختلف ساخته است، هدف اصلی اش از ورود به ساخت مستند با محوریت تاریخ و پرداختن به شخصیت تاریخی همچون مهندس مهدی بازرگان را علاقه شخصی عنوان کرد و در همین رابطه افزود: من معتقدم مستند «راه طی شده» جزء معدود مستند‌هایی است که درباره یک روشنفکر مذهبی ساخته شده است. تنها به این خاطر که شخصیت، وجهه و جریان فکری آقای مهندس بازرگان بی تردید به وجهه سیاسی ایشان غالب است.

زمان و آیین رونمایی از مستند «راه طی شده»

علی ملاقلی پور، کارگردان در خاتمه یاد آور شد: روز سه شنبه اواخر آبان ماه ساعت ۱۵ از این مستند که از تولیدات مرکز مستند سوره و مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج است، با حضور اصحاب رسانه و چهره‌های هنری و سیاسی رونمایی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار