کد خبر: 934535
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
گفت وگوی " جوان آنلاین " با کاپیتان تیم ملی  تیروکمان در پی قهرمانی در مسابقات ارتش های جهان
تیم تیروکمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حالی توانستند در نخستین دوره مسابقات تیروکمان ارتش های جهان (سیزم) روی سکوی اول بایستد که تیم کامپوند مردان توانست در یک رقابت حساس و نزدیک با شکست روسیه قهرمان نخستین دوره رقابت ها شود. تیم های روسیه و چین هم عناوین دوم و سوم را به دست آوردند. 

عبادی : قهرمانی سخت اما دل چسب بدست آمد

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم تیروکمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حالی توانستند در نخستین دوره مسابقات تیروکمان ارتش های جهان (سیزم) روی سکوی اول بایستد که تیم کامپوند مردان توانست در یک رقابت حساس و نزدیک با شکست روسیه قهرمان نخستین دوره رقابت ها شود. تیم های روسیه و چین هم عناوین دوم و سوم را به دست آوردند. 
تیم ایران با حضور ۱۵ ورزشکار زن و مرد در دو بخش کامپوند و ریکرو موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ شامل سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز شد .

اسماعیل عبادی ملی پوش تیروکمان کشورمان در  گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره این قهرمانی گفت: خوشحالم مسابقات  بسیار خوب برگزار شد. تیم ها از آنچه تصور می کردم قوی تر ظاهر شدند. یک از زنان ملی پوش روسیه در بخش انفرادی به قدری خوب تیر انداخت که نزدیک بود رکورد جهانی را جابجا کند.

وی در ادامه افزود: از همان روز اول سطح رقابتها نشان داد که تیم ایران و روسیه یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند و در کامپوند به فینال راه پیدا می کنند. هر چند شرایط بارانی تیراندازان را با مشکل روبرو کرده بود اما خدا را شکر در بخش کامپوند مردان توانستیم روی سکوی نخست قرار بگیریم.روسیه و سریلانکا هم در رده های بعدی قرار گرفتند. در انفرادی هم بچه ها خیلی خوب کار کردند و مدال طلا و نقره را برای ایران کسب کردند. در کل با توجه به شرکت هفت تیم از جمله روسیه، چین، کره شمالی، اوکراین، سریلانکا، برزیل نتایج خیلی سخت اما دل چسب کسب شد.

ملی پوش باتجربه کشورمان هم با اشاره به این که بانوان هم نتایج ارزشمندی کسب کردند اظهار داشت: یکی از نتایج خوبی که در این دوره کسب شد عنوان قهرمانی و در بخش کامپوند بانوان بود که در آن بخش هم رقیب اصلی روسیه بود که دوم شد. در ریکرو هم برای اولین بار در تاریخ تیراندازی در این بخش توانستیم سوم شویم.

عبادی با اشاره به اینکه  بیشتر تیم ها از ملی پوشان المپیکی و قهرمانی جهان بهره بردند افزود: تیم روسیه و برزیل کلا با ملی پوشانش در این دوره حضور یافته بود. چین هم تعدادی از ملی پوشان را با خود به ایران آورده بود. من با بسیاری از آنها در مسابقات جهانی و آسیایی رقابت کرده بودم و شناخت خوبی از آنها داشتم اما خدا را شکر به هر حال توانستیم در نخستین دوره قهرمان شویم و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوریم.

وی در ادامه گفت: این دوره نتایج نشان داد که چقدر بازیکنان پیشرفت خوبی داشته اند .به نظرم میزبانی خوب ما در این دوره نشان داد که می توانیم در آینده بازهم در سطح جهانی ، پذیرای تیم های خارجی باشیم و بی شک این تاثیر بسیار خوبی در پیشرفت رشته تیروکمان خواهد داشت.

وی در خاتمه افزود: مسابقات جهانی بود و نمی دانم رکورد ها بعنوان مسابقات جهانی ثبت می شود یا خیر اما به هر حال امیدوارم بازهم شاهد برگزاری چینین مسابقات درکشور باشیم. فقط خیلی دوست داشتیم از آسیا هند و کره جنوبی هم حضور می یافتند که نیامدند.

فارسی: خوشحالم که در انفرادی سوم شدم

عبادی : قهرمانی سخت اما دل چسب بدست آمد

ملی پوش تیروکمان بانوان کشورمان هم در  گفت وگو با "جوان آنلاین" پس از کسب عنوان سومی در بخش انفرادی ریکرو گفت: خیلی خوشحالم که توانستم روی سکو قرار بگیرم.واقعا سطح مسابقات عالی بود. بیش از یک سال است که عضو تیم ملی هستم برای اولین بار در کشور چنین مسابقاتی را تجربه می کنم. می دانم که در بخش بانوان ملی پوشان جهانی حضور داشتند و همین باعث شده بود تا سطح مسابقات حساس شود.

فارسی با اشاره به اینکه حریف اصلی اش روس ها بودند اظهار داشت: من سال گذشته در مسابقات جهانی ترکیه برابر روسیه شکست خوردم و انصاف در این دوره تمام تلاشم را کردم که آن ها را شکست دهم اما واقعا روس ها در تیروکمان عالی هستند و در نهایت نتوانستم عنوانی بهتر از سومی را کسب کنم. امیدوارم در مسابقات آینده آنها را شکست دهم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار