کد خبر: 934472
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامي:
در کشورهای پيشرفته پالايشگاه و پتروشيمي ها در مرکز شهر فعاليت مي كنند و در كشور ما نيز مي توان با رعايت مسائل محيط زيست و اجراي طرح هاي زيست محيطي از عملكرد صنايع حمايت كرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان در بازدید دو تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامي از پالايشگاه اصفهان، حميدرضا فولادگر گفت: طرح جامع بهبود و بهينه سازي فرايند اين شرکت کاملا زيست محيطي است که متاسفانه به خاطر برخي ناهماهنگي هاي بين مسئولين شهرو استان چندين سال، به تعويق افتاد.
فولادگر با بیان اینکه در کشورهای پيشرفته  پالايشگاه و پتروشيمي ها در مرکز شهر فعاليت  مي كنند  تصريح كرد: در كشور ما نيز مي توان با رعايت مسائل محيط زيست و اجراي  طرح هاي زيست محيطي از عملكرد صنايع حمايت كرد.
    وی با اشاره به عظمت پالایشگاه اصفهان و نقش مهمی که در زمان جنگ تحميلي براي سوخت رساني کشور داشت، اذعان کرد: از آنجايي كه پالايشگاه ضمن توليد فرآورده هاي نفتي، خوراك چندين صنايع پايين دستي در استان و كشور را تامين مي كند، انتظار مي رود اين زنجيره كه موجب اشتغال زايي هموطنان  عزيزمان گشته،  هميشه پابرجا بماند و همه سازمان و صنايع مرتبط اين زنجيره، براي كشور مفيد بوده و جمهوري اسلامي را به سمت آينده اي موفق،  سوق دهند.
     احمد سالک  نیز پالایشگاه اصفهان را جزو افتخارات کشور دانست و با یادآوري خاطراتي از عملکرد مطلوب اين  شركت در زمان جنگ، گفت: با استعانت گرفتن از پروردگار، خون شهدا و رهبري،  پيروزي ايران اسلامي را با تمام ابعاد براي تمام جهانيان به  تصوير مي كشيم.
   مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز  با اعلام اينکه روزانه حدود ۳۷۵ هزار بشکه نفت در اين شركت، پالايش و تبديل به محصولات استرتژيك مي گردد،  گفت:  پالايشگاه اصفهان در جهت سياست هاي وزرات نفت مبني بر  الزام  توليد محصولات بر اساس استاندارهاي روز دنيا،  در كنار انجام پروژه هايي در راستاي حفظ ظرفيت و تداوم توليد،  اجراي طرح جامع را پيش رو دارد و تا كنون خوشبختانه  با وجود تمام مشكلات و تحريم هاي دشمن توانسته ايم يكي از پروژه هاي اين طرح يعني "مجتمع بنزين سازي " را به سرانجامي نيك برسانيم. به طوري كه در حال حاضر روزانه بيش از ۱۱ ميليون ليتر بنزين يورو ۴ در شركت  توليد و به شركت ملي پخش  فرآورده هاي نفتي تحويل مي گردد.
        مرتضی ابراهیمی همچنين به تشريح پروژه ديگر طرح جامع با عنوان "واحد تقطير ۳ و گاز مايع" پرداخت  و افزود: اين واحد  که با تلاش متخصصان داخلي حداکثر تا پايان سال در سرويس قرار خواهد گرفت،  با هدف بهينه سازي و رفع تنگناهاي عملياتي و افزايش ضريب ايمني واحدهاي عملياتي راه‌اندازي مي شود.
        وی همچنین به پروژه احداث واحد تصفیه گازوئيل اشاره کرد و هدف از اجراي آن را کاهش ترکيبات گوگرد از گازوئيل توليدي و رساندن آن  به مقدار زير PPM ۵۰  با ظرفيت ۱۰۰ هزار بشكه در روز، طبق آخرين استانداردهاي روز جهاني، عنوان كرد.
        مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به طرح زیست محيطي ديگر با  نام" جامد سازي گوگرد استحصالي شرکت" پرداخت و افزود: با اجراي پروژه، پالايشگاه  روزانه ۳۰۰ تن گوگرد توليدي را به صورت گرانول تبديل و آماده فروش مي کند. 
ابراهیمی اظهار امیدواري نمود که با حمايت مسئولين استاني، بتوانيم طرح هاي مهم  زيست محيطي اين  شرکت را به اتمام برسانيم .
      ،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر