کد خبر: 934467
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
گزارش نیویورک تایمز درباره فعالیت ضد‌ایرانی عربستان در فضای مجازی
بعد از گزارش شبکه الجزیره انگلیسی درباره فعالیت اعضای گروهک تروریستی منافقین در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی، این بار نیویورک‌تایمز در گزارشی از نقش سعودی‌ها در فعالیت‌های ضد ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پرده برداشت.
هادی عسگری
بعد از گزارش شبکه الجزیره انگلیسی درباره فعالیت اعضای گروهک تروریستی منافقین در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی، این بار نیویورک‌تایمز در گزارشی از نقش سعودی‌ها در فعالیت‌های ضد ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پرده برداشت.
اکانت‌های فیک در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در توئیتر و اینستاگرام که فعالانه اقدام به لجن پراکنی علیه ایران می‌کنند، یکی از ابزاری است که منافقین برای ایجاد تفرقه در ایران به کار می‌گیرند. در گزارش شبکه الجزیره از اعضای این گروه تروریستی به ساخت اکانت‌های غیر واقعی در فضای شبکه‌های اجتماعی و تولید و نشر محتوای ضد ایرانی اشاره شده بود. الجزیره فاش کرد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای گروه منافقین چند هزار اکانت فیک را که محتوای ضد ایرانی در فضای توئیتر نشر می‌دهند مدیریت می‌کنند. اکنون و بعد از نزدیک به دو ماه از آن افشاگری، نیویورک تایمز در گزارشی به اقدامات ضد ایرانی سعودی‌ها از جمله طرح ترور سردار قاسم سلیمانی پرداخته است. در بخشی از این گزارش به ایجاد اکانت‌های فیک در شبکه‌های اجتماعی که به زبان فارسی علیه ایران فعالیت می‌کنند، اشاره شده است. این رسانه درباره برنامه‌های سعودی‌ها می‌نویسد: از جمله برنامه‌های آن‌ها افشا کردن منابع مالی نیروی قدس سپاه در نقاط مختلف جهان، ایجاد حساب‌‎های قلابی در شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی و با هدف تشدید نارضایتی در ایران و تأمین مالی گروه‌های مخالف حکومت ایران عنوان شده است.
در این گزارش اشاره نشده است که آیا ایجاد اکانت‌های فیک به زبان فارسی با همکاری گروهک منافقین انجام شده است یا خیر! اما از سابقه همکاری مشترک میان منافقین و آل سعود می‌شود حدس زد که فعالیت اکانت‌های فیک با پول سعودی و مزدوری منافقین شکل گرفته است. در همین راستا، علی علیزاده کارشناس مسائل سیاسی، در توئیتی نوشت: بسیاری از اپوزیسیون، منتقدان و حتی مدافعان ایران به خاطر ترس از هجمه مجازی اکانت‌های فیک سعودی یا امید به بازنشر شدن توسط اینها، در حال مماشات و مدارا یا معامله با این اکانت‌های سعودی هستند. اخطار می‌کنم، با گفت‌وگو یا حتی نقد این اکانت‌های قلابی سعودی، باعث عادی‌سازی و افزایش نفوذشان نشوید. این فعال سیاسی یادآور شد: ما مردم ایران برای حل و فصل مسائل داخلی‌مان، بیش از همیشه نیازمند گفت‌وگوی آزاد و مباحثه و آزادی بیان و تبادل نظر هستیم و یورش وحشیانه سعودی از طریق میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری در جنگ رسانه‌ای، از ایران اینترنشنال تا اکانت‌های فیک شبکه‌های اجتماعی، دقیقا این امکان را از ما می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار