کد خبر: 934453
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
ایران – ترینیداد و توباگو، امشب ساعت 18
اگر به دنبال تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با یک حریف نامدار هستید، می‌توانید با خیال راحت عصر امروز استراحت کنید،
سعید احمدیان
اگر به دنبال تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با یک حریف نامدار هستید، می‌توانید با خیال راحت عصر امروز استراحت کنید، اما اگر دلتان برای تماشای کرش و شاگردانش تنگ شده می‌توانید از ساعت ۱۸ امروز تماشاگر بازی ایران با حریفی از امریکای مرکزی باشید، تیمی به نام ترینیداد و توباگو که سومین حریف تیم ملی در راه آماده‌سازی جام ملت‌هاست. یک تیم گمنام مانند اکثر حریفان تدارکاتی فوتبال در سال‌های اخیر تا باز هم حسرت یک بازی بزرگ به دل هواداران فوتبال بماند!
کمتر از دو ماه تا جام ملت‌ها باقی مانده، مسابقاتی که چهار دهه است فوتبال ایران در رؤیای تکرار قهرمانی است، اما هر دوره که می‌رسد با تمام امید‌هایی که وجود دارد باز هم دست کاپیتان تیم ملی کشورمان به جام نمی‌رسد تا همچنان این انتظار ادامه داشته باشد. این بار هم در حالی این روز‌ها کرش و شاگردانش در کمپ شماره ۲ تیم ملی برای جام ملت‌ها آماده می‌شوند که امید‌ها پس از نمایش قابل قبول در جام جهانی برای تحقق رؤیا در امارات بالا گرفته و عصر امروز در یکی از بازی‌های تدارکاتی در راه جام ملت‌ها، کرش قرار است شاگردانش را مقابل ترینیداد و توباگو راهی میدان کند، تیمی که سومین حریف کشورمان در راه آماده‌سازی برای قهرمانی آسیا پس از بازی با ازبکستان و بولیوی است.

به دنبال هت‌تریک تدارکاتی
کرش در حالی شاگردانش را برای مصاف با ترینیداد و توباگو آماده می‌کند که مانند همیشه باز هم حاشیه‌های اطراف تیم ملی بر متن این مسابقه سایه انداخته، طوری که گویا اگر تیم ملی اردویی برپا نکند و حاشیه نداشته باشد، روز سرمربی پرتغالی و ملی‌پوشان شب نمی‌شود. مانند این روز‌ها که در آستانه سومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌ها، ماجرای اعتراض کادر فنی و بازیکنان به پرداخت نشدن پاداش و بی‌توجهی وزارت ورزش که سبب شده تا آن‌ها خودشان را ممنوع‌المصاحبه کنند، پررنگ‌تر از هر خبر دیگری است. آن‌سو هم مهدی تاج در میانه راه رفتن و ماندن به دلیل اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، امیدش به فشار فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با چماق تعلیق است تا رویارویی امروز تیم ملی فوتبال با ترینیداد و توباگو در یکی از پرحاشیه‌ترین روز‌های فوتبال ایران اتفاق بیفتد. با این حال کرش که در دو بازی قبلی تدارکاتی تیمش برابر ازبکستان یک بر صفر و مقابل بولیوی ۲ بر یک به پیروزی رسیده، با وجود تمام حاشیه‌ها به دنبال سومین برد خود در راه جام ملت‌ها، این‌بار مقابل ترینیداد و توباگو است.

ملاقات دوباره بعد از ۴ سال
مسابقه عصر امروز دومین رویارویی ایران و ترینیداد و توباگو است. یکی از همان حریفان تکراری و گمنام که در سال‌های حضور کرش در کشورمان در برنامه تدارکاتی تیم ملی فوتبال بازی با آن‌ها تکرار شده است. سال ۹۳ و قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که تیم ملی کشورمان که در اتریش اردو زده بود به مصاف ترینیداد و توباگو رفت و توانست حریفش را با دو گل رضا قوچان‌نژاد و احسان حاج‌صفی شکست دهد و حالا پس از چهار سال، ایران و ترینیداد و توباگو قرار است امشب در ورزشگاه آزادی روبه‌روی هم قرار بگیرند. همچنین این هفدهمین مسابقه تیم ملی ایران در طول تاریخ مقابل تیم‌های منطقه امریکای مرکزی و شمالی موسوم به کونکاکاف خواهد بود و در ۱۷ بازی قبلی ۹ برد، چهار مساوی و چهار باخت رقم خورده است.

هموطنان مهاجم منچستر در تهران
شاید تنها چیزی که با شنیدن نام ترینیداد و توباگو برای هواداران فوتبال کشورمان تداعی شود، نام دوایت یورک مهاجم سیه‌چرده منچستریونایتد در دهه ۹۰ میلادی باشد. مهاجم ترینیداد و توباگویی که با اندی کول، خط حمله ترسناکی را در تیم فرگوسن در اولدترافورد تشکیل داده بودند. حالا هموطنان یورک که این روز‌ها دوران بازنشستگی‌اش را سپری می‌کند، به تهران آمده‌اند تا حریف تدارکاتی تیم کشورمان باشند.
جنگ‌آوران سوکا (لقب تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو) که در جدیدترین رده‌بندی فیفا در رده ۹۹ قرار دارند، در هشت بازی آخر رسمی و دوستانه نشان متحمل دو شکست مقابل مکزیک و پاناما شده‌اند و امریکا، امارات و گوادلوپ را شکست داده‌اند و در تقابل با گینه- گرانادا و مارتینیک به تساوی رسیده‌اند. ترینیداد و توباگو در حالی مقابل ایران قرار می‌گیرد که بیشتر بازیکنان این تیم لژیونر هستند که معروف‌ترین‌شان در تیم‌هایی، چون دارمشتات آلمان و برخی دیگر هم در لیگ‌ام‌ال‌اس امریکا حضور دارند. همچنین در لیست این تیم چند بازیکن از لیگ عربستان هم دیده می‌شود! جووین جونز خطرناک‌ترین بازیکن تیم است که بهترین گلزن تیم نیز به حساب می‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار