کد خبر: 934345
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت قطع وابستگی به درآمد‌های نفتی و تقویت تولید داخل گفت که تحریم‌ها تاکنون برای ایران یک فرصت بوده و باعث شده روی پای خودمان بایستیم.
جوان آنلاین: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت قطع وابستگی به درآمد‌های نفتی و تقویت تولید داخل گفت که تحریم‌ها تاکنون برای ایران یک فرصت بوده و باعث شده روی پای خودمان بایستیم.

سیدناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: رهبری طی سال‌های گذشته با نام‌گذاری سال‌ها راهکار مقابله با تحریم را به مسئولین دولتی و مجلس ارائه داد، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به هشدار‌ها و دغدغه‌های ایشان توجه نشد. در حالی که اگر این مسائل مورد توجه قرار می‌گرفت یا حداقل اقتصاد مقاومتی محقق می‌شد، دیگر امروز نگران این نبودیم که نفت ایران خریداری نشود، زیرا صادرات غیرنفتی را توسعه داده بودیم و می‌توانستیم با آن جبران فروش نفت را کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر بود ما در سال‌های گذشته با همسایگان در رابطه با مباحث اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی بین کشور‌ها مثل ایران و روسیه، ایران و ترکیه و یا کشور‌های دیگر مذاکراتی انجام می‌دادیم تا نگران فروش نفت نباشیم. یکی از خواسته‌های ملت و رهبری هم همین است که تمرکز بر درآمد‌های نفتی نباشد. ایران در حال حاضر نسبت به همسایگان مزایای زیادی از نظر جغرافیایی، آثار تاریخی و منابع دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع ایران با حداقل ظرفیت کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه برخی کالا‌ها که در ایران تولید می‌شود، صنعت ما را با مشکل مواجه کرده است. ما امروز ناچاریم نفت بفروشیم تا هزینه‌های جاری کشور را بپردازیم، ولی اگر از صنعت و تولید کشور حمایت کنیم، شرایط بهتری خواهیم داشت و تحریم‌ها هم نمی‌تواند بر ما اثر بگذارد.

موسوی لارگانی ادامه داد: تحریم‌ها تاکنون برای ایران فرصت بوده است. به این معنا که اگر تحریم نبود، ما از نظر دفاعی و موشکی این جایگاه را نداشتیم و از نظر برخی محصولات کشاورزی خودکفا نمی‌شدیم یا شاید این جایگاه علمی را کسب نمی‌کردیم. در واقع تحریم‌ها باعث شد ما روی پای خودمان بایستیم و الان هم می‌توانیم از همین فرصت استفاده کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولین باید در گفتار و رفتارشان با مردم صادق باشند، اظهار کرد: انتظار می‌رود در چنین شرایطی مسائل سیاسی در امورات اجرایی کمرنگ‌تر شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار