کد خبر: 934320
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
معاون رسانه ملی: با توانمندی ایرانی از تحریم‌ها عبور می‌کنیم
محمدصادق عابدینی
رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه با بیان اینکه در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه از ۱۱ محصول ممتاز ایرانی در حوزه فناوری رسانه رونمایی می‌شود، استفاده از خلاقیت و توانمندی متخصصان داخلی را راهی برای عبور از تحریم‌های امریکا عنوان کرد.

در آستانه برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه که محلی برای عرضه آخرین پیشرفت‌های علمی و فناوری متخصصان صداوسیما و شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری رسانه است، معاون رسانه ملی به بیان موفقیت‌های این سازمان در کاهش وابستگی به خارج از کشور پرداخت.

علیدادی با اشاره به رونمایی ۱۱ محصول ممتاز و خلاقانه، گفت: بیش از ۱۶۰ محصول نوآورانه به پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ارائه شد که از بین آن‌ها ۴۷ محصول برگزیده شد و در نهایت در اختتامیه این اجلاس و با حضور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی، ۱۱ محصول ممتاز یا خلاقانه معرفی می‌شود.
علیدادی افزود: در جریان برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، بازدیدکنندگانی از ABU داشتیم و امسال هم در اجلاس پانزدهم حضور خواهند داشت.

معاون توسعه و فناوری رسانه با بیان اینکه نگرانی خاصی از تحریم‌ها نداریم و در صنعت رسانه تلاش زیادی شده است که وابسته به شرکت‌های داخلی باشیم، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۱ که تحریم‌های سنگینی علیه کشور اعمال شد، تمام فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال در کشور طراحی شده و این فرستنده‌ها در ۲ هزار‌و‌۵۰۰ نقطه از ۷ هزار نقطه کشور نصب شده‌اند.

وی افزود: با تلاش مهندسان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین تجهیزات فرستنده و گیرنده دیجیتال را تولید می‌کنیم. علیدادی خاطرنشان کرد: امسال و برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته در کنفرانس و نمایشگاه IBC آمستردام هلند که محل تجمع صاحبان صنایع رسانه و برودکسترد‌های برتر دنیاست حضور پیدا کردیم و دو طرح و محصول ملی ایرانی در این نمایشگاه ارائه و با اقبال بازدیدکنندگان مواجه شد. معاون توسعه و فناوری رسانه به محور‌های برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه اشاره کرد و گفت: امسال در نشست‌های تخصصی سه نفر از استادان برتر و مطرح برودکست دنیا حضور پیدا می‌کنند. همچنین میهمانانی از کشور‌های هلند، فرانسه، انگلستان، فنلاند، هند و مالزی در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه حضور خواهند یافت و مطالب مهمی درباره مسائل روز دنیا ارائه خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار