کد خبر: 934300
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
مقاومت فلسطینی با ۴۰۰ موشک شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داد
مقاومت فلسطینی با شلیک ۴۰۰ موشک به مناطق مرزی غزه، به تجاوز اسرائیلی‌ها پاسخ داد. در حالی که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده، حماس هشدار داده اگر جنگنده‌های اسرائیلی به حملات هوایی ادامه دهند، شهر‌های بزرگ جنوب اسرائیل از جمله اشکلون، بئرشبع و اشدود را هم موشک‌باران خواهند کرد
مقاومت فلسطینی با شلیک ۴۰۰ موشک به مناطق مرزی غزه، به تجاوز اسرائیلی‌ها پاسخ داد. در حالی که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده، حماس هشدار داده اگر جنگنده‌های اسرائیلی به حملات هوایی ادامه دهند، شهر‌های بزرگ جنوب اسرائیل از جمله اشکلون، بئرشبع و اشدود را هم موشک‌باران خواهند کرد؛ شهر‌هایی که جمعیت آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش «جوان» عملیات یک شنبه شب نیرو‌های وی‍ژه اسرائیلی در خان‌یونس که به شهادت هفت نفر از اعضای گردان‌های القسام از جمله یک فرمانده فلسطینی منجر شد، آتش‌بس رژیم صهیونیستی با حماس را هوا کرد. جنبش مقاومت فلسطینی ابتدا روز دو شنبه با شلیک ده‌ها موشک، تجاوز اسرائیلی‌ها را پاسخ داد که با حملات متقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه مواجه شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو شنبه شب با تشدید حملات خود، مقر شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «الاقصی» متعلق به حماس را هدف قرار داد که در نتیجه ساختمان مزبور کاملاً تخریب شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه حملات خود، به یک هدف در منطقه «السلاطین» در «بیت لاهیا» حمله کردند که در اثر آن دو فلسطینی دیگر نیز شهید شدند. پاسخ مقاومت فلسطینی موشک باران سنگین شهرک‌های مناطق جنوبی اسرائیل بود که گفته می‌شود از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه با رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات جنگنده‌های اسرائیلی، بیش از ۴۰۰ فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که بر اساس گزارش رادیو عبری، ۸۵ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست زخمی شدند. برخی منابع اسرائیلی هم کشته شدن سه صهیونیست را تأیید کرده‌اند. شدت حملات موشکی به حدی بود که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد. سه ساختمان چند طبقه در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «نِتیووت» و «عسقلان» بر اثر برخورد مستقیم راکت‌های مقاومت به طور کامل نابود شده‌اند. منابع خبری همچنین دیروز تصاویر اصابت یک موشک ضد تانک مقاومت به یک اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست در اطراف شهرک «سدیروت» را منتشر کردند. گفته می‌شود حماس عامدانه این اتوبوس را بعد از پیاده شدن مسافران هدف قرار داده تا در عین قدرت‌نمایی، نشان دهد خواستار تصاعد بحران نیست، اما با تشدید حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و تخریب کامل مقر شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «الاقصی»، مقاومت فلسطینی نسبت به تشدید بحران به صهیونیست‌ها هشدار داد. ابو عبید، سخنگوی خبری جنبش حماس هشدار داده اگر جنگنده‌های اسرائیلی به حملات هوایی خود به غزه ادامه دهند، شهر‌های بزرگ جنوب اسرائیل از جمله اشکلون، بئرشبع و اشدود را هم موشک‌باران خواهند کرد؛ شهر‌هایی که جمعیت آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت، اگر نخست‌وزیر اسرائیل خواهان پایان دادن به درگیری‌های خشونت‌آمیز کنونی است باید آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ خود را برکنار کند. وی گفت: حماقت لیبرمن این است که باعث این تنش و درگیری شده است.

تنها مقابله با ۱۰۰ موشک

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به همراه دیگر مقامات امنیتی و نظامی اسرائیل از روز دو شنبه چندین جلسه برای ارزیابی برگزار کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم نیز بعد از مشورت‌های امنیتی چهار ساعته با لیبرمن و آیزنکوت ضمن ارائه چراغ سبز به ارتش برای تشدید حملات به غزه، تصمیمات عملیاتی برای مقابله با گروه‌های مقاومت گرفته است. تل‌آویو از شامگاه دو شنبه ضمن تقویت نیرو‌های پیاده، تجهیزات نظامی مضاعفی را برای تدارک حمله‌ای جدید به غزه گسیل کرده و برخی منابع، وقوع رویارویی جدید بین مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی را بعید نمی‌دانند. این در حالی است که اسرائیلی‌ها تا همین چند روز قبل به واسطه مصر در حال مذاکره برای دستیابی به توافق آتش‌بس با حماس بودند. شاخه نظامی حماس پیامی به زبان عبری خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن «عسقلان» صادر کرده و خواستار این شده که به پناهگا‌ه‌ها بروند. در این پیام آمده است: «ارتش رژیم اشغالگر از این شهر برای حمله به ما استفاده می‌کند و ما به این اقدام پاسخ خواهیم داد؛ بهتر است تا حد ممکن از شهر فاصله بگیرید.» دیروز آژیر خطر بار‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک به نوارغزه به صدا درآمد و روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد شهرک‌نشینان زیادی در حال ترک خانه‌های خود از شهرک‌های مجاور غزه هستند و هتل‌های «ایلات» برای استقبال از ۳ هزار شهرک‌نشین آماده می‌شوند. سخنگوی رژیم صهیونیستی گفته که سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد این رژیم که گنبد آهنین نام دارد، فقط توانسته ۶۰ فروند موشک شلیک‌شده را رهگیری و سرنگون کند. برخی منابع اسرائیلی دیگر ضمن تأیید اینکه سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن حملات موشکی از غزه نداشته، گفته‌اند این سامانه فقط توانسته‌اند با ۱۰۰ فروند از آن‌ها مقابله کنند. شائول موفاز، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نوشت: «.. قدرت بازدارندگی ما از بین رفته است و ما دیگر راهبردی نداریم و این حماس است که دستور کار را وضع می‌کند.» موتی یوگِو، عضو کمیته امور خارجی و نظامی پارلمان رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به ناکارآمدی روشی که ارتش برای مقابله با پاسخ موشکی مقاومت درپیش گرفته، اذعان کرد: باید حقیقت را بگوییم. بیش از آنکه حماس از ما بترسد، دولت اسرائیل و ارتش از حماس می‌ترسد. پیش از این، به نوشته وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» «آویگدرو لیبرمن» وزیر جنگ [رژیم]اسرائیل با بیان مخالفت اکثریت اعضای کابینه امنیتی با حمله سنگین به غزه گفته بود: «برای حصول توافق با حماس راهی وجود ندارد و بدون وارد کردن سنگین‌ترین حمله، قادر به بازگرداندن آرامش در غزه نخواهیم بود.» رونن مانلیس، سخنگوی ارتش این رژیم با اعلام توقف مذاکره با میانجی‌های بین‌المللی درخصوص توافق آتش‌بس در غزه گفت: «حماس ۲۰ هزار فروند راکت و موشک در اختیار دارد». وی همچنین اعلام کرد که چند شناور دریایی متعلق به حماس را در نزدیکی ساحل غزه منهم کرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
حماس چرا کشتیها وشناورهای اسرائیل را هدف قرار نمی دهد
عرفان منش
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
درود برحماس وشجاعت فلسطنیان که انشاالله پیروزی از ان ایشان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار