کد خبر: 934211
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
رئیس جمهور آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به عدم کاهش تولید نفت اوپک و عربستان سعودی، از لزوم کاهش بیش از پیش قیمت نفت سخن گفت.
جوان‌آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در یک پیام توئیتری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) و عربستان سعودی میزان تولید نفت خود را کاهش ندهند، گفت که «بر حسب میزان عرضه، قیمتهای نفت باید بیش از این کاهش یابد».

این در حالی است که ساعاتی پیش، با اعلام کاهش تولید نفت عربستان در ماه دسامبر قیمت نفت برنت ۲ درصد جهش یافت. این اقدام احتمالاً برای متوقف کردن روند سقوط بازار نفت صورت می‌گیرد که در ماه دسامبر، ۲۰ درصد قیمت‌ها را کاهش داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت برای ماه آینده که بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام است، تا ساعت ۱۰:۵۰ به وقت تهران با ۲ درصد جهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به ۷۱.۵۹ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۶۱.۰۸ دلار رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی یکشنبه شب اعلام کرد که کشورش در نظر دارد در ماه دسامبر ۰.۵ میلیون بشکه در روز از میزان صادرات خود بکاهد. گفتنی است که عربستان برای همراه کردن کشورهای دیگر جهت کاهش هماهنگ صادرات نفت با چشم‌انداز نامعلومی روبرو است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار