کد خبر: 934203
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
سخنگوی سازمان غذا و دارو:
36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت نخست، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسوولان مربوطه در حوزه های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.
کیانوش جهانپور افزود: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت نخست، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.
وی با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دکتر صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری - رییس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاههای مربوطه هر چه سریع تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.
.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار