کد خبر: 934163
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
امکان فروش راحت اموال سرقتی در سایت دیوار فعالیت سارقان را افزایش داده است
فراهم بودن زمینه‌های لازم برای فروش اموال سرقتی سبب شده است تا سارقان بعد از ارتکاب سرقت به آسانی اموال سرقتی را در فضای مجازی یا در بازار به فروش برسانند.
فراهم بودن زمینه‌های لازم برای فروش اموال سرقتی سبب شده است تا سارقان بعد از ارتکاب سرقت به آسانی اموال سرقتی را در فضای مجازی یا در بازار به فروش برسانند. هر چند پلیس شبکه‌های گسترده سرقت را متلاشی می‌کند، اما این افراد بعد از آزادی از زندان دوباره به سراغ کار سابقشان که همان سرقت است بر می‌گردند. یکی از شبکه‌های سرقت که پلیس تهران به تازگی آن را متلاشی کرده‌است با رد‌یابی یک خودروی سرقت شده که مجهز به جی‌پی‌اس بود شناسایی شد.
به گزارش خبرنگار ما، این پرونده چند روز قبل روی میز کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی گفت: خودرو‌ام را در خیابانی در شرق تهران پارک کرده بودم که سرقت شده است. البته خودرو مجهز به جی‌پی‌اس بود که با رد‌یابی آن می‌شود سارق را پیدا کرد. بعد از مطرح شدن شکایت بود که کارآگاهان با رد‌یابی جی‌پی‌اس متوجه شدند که خودرو در یکی از باغ‌های شهرستان بومهن پارک شده‌است. آن‌ها بعد از گرفتن مجوز قانونی قدم به داخل باغ گذاشتند و مردی ۳۰‌ساله را که یاسر نام داشت بازداشت کردند. یاسر وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت که خودرو را از مردی به نام سعید که از سارقان معروف خودرو است گرفته است. با نشانی‌هایی که یاسر در اختیار پلیس گذاشت مأموران موفق شدند سعید را هم در مخفیگاهش در بومهن بازداشت کنند. او در بازجویی‌ها به سرقت بیش از ۱۰۰‌فقره انواع خودرو اعتراف کرد. سعید گفت: بعد از سرقت خودرو‌ها لوازم آن را باز می‌کردم و خودرو‌ها را هم در محلی خلوت رها می‌کردم. بعد لوازم سرقتی را با کمک یکی از دوستانم که حبیب نام دارد به راحتی در سایت دیوار به فروش می‌رساندم. بعد از اعتراف‌های سعید بود که حبیب، همدست او هم بازداشت شد. کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاهش اموال سرقتی زیادی را کشف کردند. سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از متهمان در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار