کد خبر: 934159
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سعید احمدیان
شاید هواداران فوتبال این سؤال را بار‌ها از خودشان پرسیده باشند که چرا با مدیران متخلف برخورد نمی‌شود و آن‌ها بدون اینکه مورد بازخواست یا حتی سؤالی قرار گیرند، صندلی‌شان را تحویل می‌دهند و می‌روند. این علامت سؤال به خصوص این روز‌ها که پرسپولیس نتوانست در فینال لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود، پررنگ‌تر از همیشه مطرح می‌شود. قرمز‌ها در حالی شنبه شب مقابل کاشیما نتوانستند نتیجه بازی رفت را جبران کنند که خیلی‌ها از برانکو و شاگردانش تمجید کردند. اینکه تیمی با وجود محرومیت از جذب بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالات که دست برانکو را بسته بود و نیمکت قرمز‌ها را خالی کرده بود، بتواند تا فینال آسیا بالا بیاید و بجنگد چیزی از یک شاهکار کم ندارد.
با این حال، چه شد که پرسپولیس با چنین مصائبی روبه‌رو شد؛ به طور قطع شرایط ویژه و سخت قرمز‌ها در یک سال اخیر دستپخت مدیران سابق این تیم است که با سوءمدیریت و تخلفاتشان در قرارداد با مهدی طارمی، سبب محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن به مدت یک سال از سوی فیفا شدند. تخلفاتی که سبب شد برانکو در یک سال گذشته با سخت‌ترین شرایط و با بازیکنانی محدود روی نیمکت تیمش روبه‌رو باشد، مسئله‌ای که باعث شد، برانکو وقتی با مصدومیت بازیکنان ثابتش مواجه می‌شود، بازیکنی در حد و اندازه‌های بازیکنان آسیب‌دیده در اختیار نداشته باشد.
حالا پرسپولیس در یک قدمی جام از قهرمانی بازماند و ضربه‌ای که مدیران متخلف به این باشگاه زدند، بیشتر از زمان دیگری خودش را نشان داد. ضربه‌ای که با وجود درایت برانکو و جنگندگی بازیکنان تیم در نهایت سبب شد پرسپولیس نتواند جشن قهرمانی بگیرد. در چنین شرایطی دیروز یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفته است مدیرانی که در محرومیت تیم از نقل و انتقالات نقش داشته‌اند باید از هواداران عذرخواهی کنند. در اینکه مدیرانی مانند علی‌اکبر طاهری، محمدعلی ترکاشوند و حتی مهدی طارمی بابت ضرر و زیان جبران‌ناپذیری که به پرسپولیس زده‌اند باید از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کنند، شکی نیست. با این حال با توجه به تخلف بزرگی که صورت گرفته، کمترین خواسته هواداران از متولیان ورزش، به خصوص وزارت ورزش به عنوان مالک باشگاه پرسپولیس بازخواست و محاکمه مدیر و بازیکنی است که در محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات نقش داشته‌اند، محرومیتی که نقش زیادی در عدم قهرمانی قرمز‌ها در آسیا داشت.
با این حال گویا در ورزش ایران هنوز مدیران بالادستی به این نتیجه نرسیده‌اند که یکی از مهم‌ترین وظایف‌شان مبارزه با فساد، سوءمدیریت و حیف و میل بیت‌المال است. این مسئله با توجه به گردش هزار میلیاردی فوتبال از بیت‌المال اهمیت دارد، اما چنین وظیفه مهمی از سوی متولیان ورزش همواره نادیده گرفته شده و مدیران متخلف باشگاه‌های فوتبال از جمله استقلال و پرسپولیس با وجود حیف و میل بیت‌المال و ضرر‌های هنگفتی که با سوء‌مدیریت‌شان به باشگاه زده‌اند، از یک حاشیه امن برخوردار بوده‌اند. آن‌ها نه از سوی وزارت ورزش مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و نه از طرف نهاد‌های قضایی و نظارتی.
در چنین شرایطی مسئولان وزارت ورزش باید با تغییر رویه مهربانانه‌شان با متخلفان و مدیرانی که چوب حراج به بیت‌المال و حیثیت فوتبال کشور در میادین بین‌المللی می‌زنند، نسبت به برخورد و به پای میز محاکمه کشاندن آن‌ها اقدام کنند. بدون شک چنین برخوردی برای مدیران آینده باشگاه‌ها درس عبرتی خواهد شد که مانند علی‌اکبر طاهری و مدیرانی از این دست به خودشان اجازه دست‌اندازی به بیت‌المال و بازی با آبروی بین‌المللی فوتبال را ندهند و مانند امروز نباشد که این مدیران با وجود ضربه‌شان به فوتبال بدون اینکه جوابی پس بدهند، ریشخندی هم به هواداران پرسپولیس بزنند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار