کد خبر: 934133
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
در همایش واکاوی تهدیدات نو‌پدید دفاعی و نظامی مطرح شد
نخستین همایش واکاوی تهدیدات نو‌پدید دفاعی و نظامی روز گذشته در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی با تشریح تهدیدات موجود علیه کشورمان در حوزه‌های گوناگون برگزار شد.
نخستین همایش واکاوی تهدیدات نو‌پدید دفاعی و نظامی روز گذشته در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی با تشریح تهدیدات موجود علیه کشورمان در حوزه‌های گوناگون برگزار شد. در این همایش امیر حسین ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، امیر الهامی جانشین قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا (ص)، امیر موسوی معاون عملیات ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی حضور داشتند. این همایش با محور‌های چیستی و چرایی تهدید در حوزه نظامی، سایبر و جنگال، تهدیدات حوزه فناوری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و‌تحریم‌ها برگزار شد.

امیر عبدالعلی پورشاسب معاون سابق بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این همایش گفت: اگر امنیت نباشد هیچ حرکت و پیشرفتی امکانپذیر نخواهد بود، زیرا تمام اقداماتی که در هر جامعه‌ای صورت می‌گیرد در سایه امنیت است. وی با بیان اینکه ایران کشوری است که کشور‌های پیرامون آن از امنیت مطلوبی برخوردار نیستند، گفت: برخی از کشور‌های همسایه با همراهی استکبار جهانی به دنبال ایجاد ناامنی هستند. امیر پورشاسب در ادامه با بیان اینکه تهدیدات را در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توان تقسیم کرد، ادامه داد: در این رابطه ۳۷ نوع تهدید مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۱ تهدید، ترکیبی هستند. وی تصریح کرد: مشروعیت‌سازی برای اقدامات نامشروعی که امریکا و رژیم‌های تحت حمایت آن‌ها در منطقه انجام می‌دهند، نفوذ در ارکان نظام برای تحت تاثیر قرار دادن مسئولان و هدایت آن‌ها در راستای اهداف دشمنان و نیز تهی‌سازی از درون برای سلب اعتماد مردم نسبت به مجموعه نظام، بخشی از تهدیدات ترکیبی دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است. معاون سابق بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که علیه ایران انجام می‌شود، ایران را به گونه‌ای جلوه می‌دهند تا مردم دنیا از ورود به ایران وحشت کنند در واقع با این کار می‌خواهند عنوان کنند که کشور ما امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه امریکا در حال انتقال بخشی از داعش به افغانستان است، گفت: امریکا گروه‌های تروریستی که از فاز نظامی به سیاسی روی آورده بودند را به گونه‌ای ترغیب کرده که این گروه‌ها از فاز سیاسی مجدد به فاز نظامی روی آورده‌اند و از اقدامات خود علیه امنیت ایران فیلم تهیه می‌کنند و با هدف دریافت پول برای اربابان خود ارسال می‌کنند.

آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدید‌ها علیه نفتکش‌های ایرانی

همچنین امیر سیدمحمود موسوی، معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه این همایش درباره تهدیدات اخیر امریکایی‌ها گفت: صحبت‌هایی برخی دولتمردان امریکایی انجام می‌دهند، بحث‌های جدیدی نیست و سخنانی بوده است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با ارزش‌های نظام شکوهمند اسلامی بر زبان آوردند و خود نیز به این جمع بندی رسیده‌اند که هیچ‌یک از تهدیدات آن‌ها کارایی لازم را ندارد و قطعاً از این پس هم نخواهد داشت. وی‌افزود: جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای مستحکم است و به قدری توانمندی برای حفظ از ارزش‌ها و پاسداری از مرز‌های خود را دارد که اینگونه تهدیدات ذره‌ای خلل در عزم ملت ایران و نیرو‌های مسلح در دفاع از ارزش‌های انقلاب وارد نخواهد کرد.

امیر موسوی تصریح کرد: قطعاً شما شاهد بازتاب حمایت‌های مردمی در راهپیمایی‌های مختلف و صحنه‌های گوناگون بوده‌اید. ملت ایران عملاً در صحنه حضور پیدا می‌کند و وابستگی خود به ارزش‌های جمهوری اسلامی و حمایت در پاسداری از ارزش‌های انقلاب را به نمایش می‌گذارد و این پیام را به استکبار می‌دهد که نمی‌توانند بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند و تا زمانی که وحدت کلمه همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: وجود داشته باشد، هیچ آسیبی متوجه جمهوری اسلامی نخواهد شد.

معاون عملیات ارتش درباره تهدید نفتکش‌های ایران در آب‌های بین‌المللی از سوی امریکا گفت: ایجاد هرگونه مزاحمت برای حمل و نقل و تجارت بین‌المللی از طریق آبراهه‌های بین‌المللی برخلاف قوانین بین‌المللی است و قاعدتاً این اقدامات پسندیده و مورد پذیرش نخواهد بود و نیرو‌های مسلح از قابلیت‌های لازم برای حفاظت از منافع خودشان در عرصه‌های گوناگون برخوردار هستند و تجربه نشان داده در طول این ۴۰ سال برخلاف تهدیدات تجارت خود در عرصه دریا را انجام داده‌ایم و نیرو‌های مسلح ایران این آمادگی را دارند که بنا به دستورات ابلاغی از طریق سلسله مراتب از ناوگان تجاری و نفتکش خودمان همانگونه که تاکنون در مقابل تهدیدات دفاع کرده‌اند، این حمایت را به صورت مستمر خواهیم داشت تا بتوانیم در صورت لزوم بهره‌برداری لازم را از آبراهه‌های دریایی داشته باشیم.

حضور مستشاری ارتش در محور مقاومت

همچنین امیر حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه همایش ملی واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی و نظامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان و اساتید دافوس تجربه اقدامات مستشاری در عراق و سوریه را دارند یا خیر، گفت: دانشجویان و اساتید دافوس تجارب مستشاری دارند و ما از تجارب آن‌ها در کلاس‌ها استفاده می‌کنیم. ما در دافوس هم استاد دارای تجربه مستشاری و هم دانشجوی دارای تجربه مستشاری داریم، البته این افراد به صورت دانشجو اقدام مستشاری انجام ندادند.

وی ادامه داد: ما در دافوس همچنین از کسانی که تجارب مستشاری خوبی دارند دعوت و از تجارب آن‌ها استفاده می‌کنیم. فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه ما در بحث بررسی مسائل مرتبط با جنگ و عملیات نظامی، تمام عملیات‌های نظامی صورت گرفته در منطقه و دنیا را رصد می‌کنیم، گفت: غیرممکن است اتفاقی در جایی بیفتد و مورد بررسی ما قرار نگیرد، حتی عملیات‌های نظامی صورت گرفته در کشور‌های اروپایی و آفریقایی و رزمایش‌های انجام شده در هر نقطه‌ای از جهان را بررسی و رصد می‌کنیم.

ولی‌وند تصریح کرد: این رصد‌ها با استفاده از اطلاعات آشکار و پنهانی که به دست ما می‌رسد انجام می‌شود و در کلاس‌های دافوس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: مأموریت و تکلیف اساسی دانشگاه‌های جنگ در دنیا در حوزه تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری تعریف می‌شود و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش هم از این دایره مستثنی نیست.

وی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و با کشور‌های دنیا از گذشته ارتباط داشته و هنوز هم ارتباط دارد. ولی‌وند اظهارداشت: دافوس بر مبنای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های پاکستان، هندوستان، عمان، سوریه، چین و کشور‌هایی که با آن‌ها ارتباطات دفاعی امنیتی دارد، دارای تعامل است؛ هم از این کشور‌ها دانشجو می‌گیریم و هم دانشجو اعزام می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار