کد خبر: 934023
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
اقدام اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر قطع بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران، باعث سردرگمی آن‌ها در مراکز درمانی و تعویق اقدامات درمانی جانبازان به دلیل اختلال در روند پذیرش در بیمارستان‌ها شده است.
نفيسه ابراهيم زاده انتظام
اقدام اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر قطع بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران، باعث سردرگمی آن‌ها در مراکز درمانی و تعویق اقدامات درمانی جانبازان به دلیل اختلال در روند پذیرش در بیمارستان‌ها شده است. طبق اعلام بنیاد شهید، بیمه تکمیلی ایثارگران باید از سوی دستگاهی که در آن شاغل هستند یا بازنشسته شده‌اند، واریز شود.

مطابق تبصره یک بند «الف» ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم کارکنان ایثارگر شاغل در دستگاه مربوط و خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان اقدام کنند. همچنین براساس مصوبه دولت که در راستای اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شده ارائه خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی از ابتدای آبان ۱۳۹۷ بر عهده دستگاه‌ها خواهد بود و این دستگاه‌ها موظف هستند ایثارگران شاغل و بازنشسته خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

بار مالی دولت بر دوش جانبازان!
این موارد به منظور کاهش هزینه‌های دولت و به دنبال تداوم بدهی دولت به بیمه‌ها و مشکلاتی که به صورت دوره‌ای برای جانبازان به وجود می‌آمد در هیئت‌وزیران رأی آورد.
به استناد این مصوبات، بنیاد شهید از ابتدای ماه جاری و بدون اطلاع‌رسانی قبلی، بیمه تکمیلی ایثارگران را قطع کرد، آن هم بدون توجه به اینکه آیا دستگاه‌ها، اجرای مصوبه دولت را آغاز کرده‌اند یا خیر و اینکه آیا کارفرمای ایثارگران شاغل و بازنشسته در عقد قرارداد بامؤسسات بیمه‌ای تعرفه‌ها و پوشش صددرصدی هزینه‌ها را اعمال کرده‌اند یا خیر؟
این مسئله باعث شده در روند دریافت خدمات درمانی اختلال ایجاد شود و این امر برای جانبازانی که نیاز به بستری و مراجعه اورژانسی به مراکز درمانی را دارند، مشکل دوچندان به وجود آورده است.
از طرفی برخی دستگاه‌های دارای کارکنان ایثارگر شاغل و بازنشسته نیز اعلام کرده‌اند، برای طی فرآیند اداری عقد قرارداد با مؤسسات بیمه‌ای و تکمیل مدارک ایثارگران حداقل به یک ماه زمان نیاز است.

بیمه تکمیلی در بودجه سنواتی
در این رابطه حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی را به صورت کامل برقرار کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را پیگیری می‌کند. وی افزود: با مذاکرات صورت گرفته برخی دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اجرای مصوبه دولت در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران اقدام کرده‌اند و پیگیری اجرایی‌شدن مصوبه دولت در این زمینه از سایر دستگاه‌ها ادامه دارد تا از محل اعتبارات دستگاه‌ها، بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در این دستگاه‌ها برقرار شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران غیرشاغل و افراد تحت تکفل آن‌ها طبق ضوابط همانند گذشته توسط بنیاد انجام می‌شود، گفت: خدمات درمانی ایثارگران بدون سقف و بدون فرانشیز ارائه می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شده‌اند با همین شرایط این خدمات را ارائه کنند وبر اساس پیگیری انجام شده در سال آینده اعتبارات لازم به صورت تفکیکی در بودجه سنواتی دستگاه‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

دستگاه‌ها بیمه را وصل نکرده‌اند
از سوی دیگر، سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس در مورد مشکلات بیمه‌ای و بلاتکلیفی جانبازان برای درمان گفت: بخشی از این جریان بدون اطلاع‌رسانی بوده و برخی از افراد در این فاصله‌ای که گذشته، حتی اگر الان هم بخواهند این کار را انجام دهند در این مقطعی که از یک سو بیمه آن‌ها قطع شده و از سوی دیگر هم خود را بیمه نکرده‌اند، هزینه‌های درمانی را برای جانبازان ایجاد کرده است که قابل پرداخت نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
متاسفمممم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار