کد خبر: 933984
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
امریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از امریکا رژیم صهیونیستی است.
امریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از امریکا رژیم صهیونیستی است.
به گزارش فارس، حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «امریکاشناسی» در جمع دانشجویان با بیان اینکه جنایات امریکا از ۲۸ مرداد شروع شده و تا اکنون ادامه داشته است، گفت: امریکا بی‌ریشه‌ترین کشور در جهان است. تاریخچه امریکا کمتر از ۲۰۰ سال است که با اشغال و اشغالگری به‌وجود آمده و ساکنان این کشور حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از ملت آفریقا را بردند و تجاوز، غارت و شکنجه کردند و تمام ثروت این قاره را چپاول کردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: نطفه امریکا با خون و جنایت بسته شده و این کشور در ۱۰۰ سال گذشته قدرت جهانی بوده است، قدرت گرفتن امریکا از جنگ جهانی اول شروع شد و در جنگ جهانی دوم امریکا به‌قدرت بزرگی دست یافت، چند مانع از یک قطبی شدن جهان جلوگیری کرد که یکی از این موانع انقلاب ایران در دهه ۵۰ بود که در دهه ۹۰ پنج کشور عربی را از سیطره امریکا خارج کرد. وی افزود: تنها کشوری که به پایگاه ضدامریکایی تبدیل شد ایران است و علاوه بر ایران، روسیه و چین نیز به‌لحاظ اقتصادی از تک قطبی بودن یک قدرت در جهان جلوگیری کردند و کشور‌های اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان مستقل از امریکا نمی‌توانند کاری کنند. ازغدی با تأکید بر اینکه تجربه ایران استثنایی است، یادآور شد: تاریخچه امریکا نشان از جنگ و جنایت می‌دهد و کشتار یکی از کار‌های آنان است، این در حالی است که ایران وضعیت جهان را تغییر داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شکل‌گیری امریکا با نابودی پنج تا هفت تمدن بزرگ شروع شد؛ از بین بردن سرخپوستانی که در قاره امریکا ساکن بودند، به‌طوری که از ۱۰۰میلیون به ۲ میلیون نفر رسیدند و هولوکاستی را در آفریقا و امریکا به‌وجود آوردند. وی ادامه داد: در زمان جنگ جهانی دوم امریکا به یک ابرقدرت تبدیل شد، شکل‌گیری قدرتش با از بین بردن سرمایه‌های انسانی و ذخایر غنی که در آفریقا وجود داشت شروع شد و قاره آفریقا را تبدیل به فقیرترین قاره کرد. بزرگ‌ترین هولوکاست در جنگ جهانی اول در ایران با غارت و کشتن مردم انجام گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد لانه جاسوسی مطرح کرد: سند اول از اسناد لانه جاسوسی امریکا در ۱۳۰ سال پیش با حضور بنجامین در زمان ناصرالدین شاه که شروع جنایت امریکا علیه ایران است، آغاز شد و سند دوم از اعزام دو هیئت به ایران که با تبلیغ مسیحیت و به‌دنبال تغییر مذهب بودند و سند سوم با نخستین سفیر در امریکا که نوه آقا محمدخان نوری و شخصیت حاجی واشنگتن ادامه داشت. یکی دیگر از اسناد به دعوت رئیس‌جمهور امریکا روزولت از شاه ایران بود و فعالیت‌هایی که در انقلاب مشروطه انجام دادند نمونه‌ای دیگر از اسناد لانه جاسوسی است. ازغدی با تأکید به تغییر وضعیت امریکا بعد از جنگ جهانی دوم افزود: رشد اقتصادی که در جنگ جهانی دوم در امریکا رخ داد باعث شد امریکایی جدید با قدرت سرمایه‌داری ایجاد و اقتصاد امریکا شکوفا شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه در جهان امریکاست، متذکر شد: امریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از امریکا رژیم صهیونیستی است که کمتر از ۷۰ سال پیش با غصب سرزمین فلسطین، دولت و ملت جعلی به‌وجود آورده و دولت‌سازی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار