کد خبر: 933907
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر معناداری در ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران به وجود آمده است. این تاخیر به هیچ وجه فنی نیست.
جوان آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر معناداری در ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران به وجود آمده است. این تاخیر به هیچ وجه فنی نیست.


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به وضعیت بسته اروپایی در راستای روند اجرای برجام گفت: در حال حاضر تاخیر معناداری در ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران به وجود آمده است.

وی افزود: این رویکرد نشان می‌دهد که اروپایی‌ها روز به روز از جدیت گذشته خود در ارائه این بسته فاصله می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مدت هم لابی‌گری، کارشکنی و بحران‌آفرینی آمریکایی‌ها، جوسازی‌های دانمارکی را به وجود آورد که نشان داد آمریکایی‌ها به عنوان عامل منفی‌ساز در این بُعد فعال هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در این مدت بحث منافع ملی بر منافع اتحادیه‌ای هم شکل گرفت لذا از قدیم‌الایام همواره نگاه ایران به اتحادیه اروپا نگاه به یک اتحادیه مشترک المنافع بوده است، اما در حال حاضر موضوع ایرانی پیش آمده و همین الان هم برخی از کشور‌های اروپایی در قبال ایران با در نظر گرفتن منافع ملی عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: برخی دیگر از همین کشور‌ها هم در حال حاضر به دنبال معرفی مکان اجرای سازوکار‌های همکاری ایران و اروپا هستند و سعی می‌کنند تا توپ را در زمین کشور دیگری بیاندازند. به هرحال تاخیر معناداری در ارائه بسته پیشنهادی اروپا به ایران شکل گرفته است که این تاخیر به هیچ وجه تاخیر فنی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها دو هفته است که اذعان دارند بر روی بسته پیشنهادی به توافق رسیده‌اند، گفت: حتی به رغم اظهارات خانم موگرینی که چند روز پیش از ۱۳ آبان گفت: اتحادیه اروپا قبل از وضع جدید تحریم‌های آمریکا این بسته را به ایران ارائه خواهد کرد، اما باز هم خبری از این بسته نشد و این کار صورت نگرفت.

فلاحت‌پیشه اظهار داشت: قطعا باید وزارت امور خارجه درباره تاخیر اروپایی‌ها توضیحاتی را به مجلس ارائه دهد.

وی تاکید کرد: اگر معاهده‌ای بین ایران و اتحادیه اروپا بسته شود این معاهده نیازمند تصویب در مجلس خواهد شد که البته هنوز معلوم نیست اتحادیه اروپا قرار است این بسته را در چه قالبی ارائه کند.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار