کد خبر: 933894
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کارشناس رسانه، پلیس:
روزی برای خودم کسی بودم و هیچ کس را قبول نداشتم، زیباترین صورت و شیک ترین لباس برای من بود، اما براي اينكه من به مواد كشيدن همسر و همدمم اعتراض نكنم مرا هم هم دود خودش كرد و...

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،حمید رضا محمدی کارشناس رسانه، پلیس این روایت تلخ را می نویسد شاید تلنگری باشد تا بسیاری از جوانان چشمان را باز نمایند وسراز ناکجا آباد در نیاورند ، اعتیاد شدید شايان را نحیف کرده و رنگ و حالی برایش نگذاشته بود، توان حرف زدن نداشت.حين خريد مواد مخدر در يكي از محله ها دستگير شده بو د، این پا و اون پا مي کرد، انگار وقت مصرف موادش شده بود. گفت: خانم می توانم بنشینم ، توان ایستادن ندارم! به اتاق مشاوره هدایتش کردم. بعد از نشستن یک لیوان آب به دستش دادم و از گذشته و زندگی اش سوال کردم. خنده تلخی کرد وگفت :حال زار مرا می بینی ، حتماً فکر می کنی از چه خانواده درب و داغونی هستم.اما اين طور نيست من خانواده خوب و سرشناسی دارم.
روزی برای خودم کسی بودم و هیچ کس را قبول نداشتم، زیباترین صورت و شیک ترین لباس برای من بود، ولي حالا حال و روزم شده اين كه به خاطر مواد قيد همه چيزم را بزنم، ماجرا از آن روز آغاز شد كه10 سال پيش كه براي خريد لباس به يك بوتيك فروشي رفته بودم آنجا با شايان آشنا شدم، من و او يك دل نه صد دل عاشق هم شديم، بعد از مدتي دوستي و ارتباط تلفني، شايان با خانواده اش به خواستگاريم آمد، پدرم بعد از انجام تحقيقات مخالفتش را با ازدواج من با شايان اعلام كرد اما من زيربار نرفتم و هرچه مي گفت اين مرد به درد تو نمي خورد قبول نكردم و خلاصه با پافشاري من ازدواج من و شايان سر گرفت.
چند ماه پس از عروسي و تشكيل خانواده تازه فهميدم كه پدرم راست مي گفت، چرا كه شايان معتاد به مواد مخدر بود و من از اين موضوع بي اطلاع بودم اما ديگر خود كرده را تدبير نبود و از طرفي نمي توانستم به اشتباهم اعتراف كنم و به ناچار به زندگي با شايان ادامه دادم، وقتي مادرم از موضوع باخبر شد، هرچقدر به من گفت كه از شوهرت جدا شو و اين زندگي را رها كن ، من گوشم بدهکار نبود که نبود و مي گفتم من شايان را دوست دارم و حتي اگر معتادهم باشد با او زندگي مي كنم.
كارهاي شايان به جايي كشيد كه اكثر شب ها دوستان و رفقایش را براي مصرف مواد به منزل مي آورد و بخاطر اینکه من به کارهای او اعتراض نکنم ، مرا هم مجبور به مصرف مواد كرد و به اين ترتيب من هم مثل او معتاد شدم، و خلاصه چیزی که شوهرم دوست داشت انجام شد و من هم شدم یکی مثل خودش، ناگزیر هم کاسه و هم پیاله اش شدم، با روزی یک دود و دو  دود شدم این شخصیتی که حالا می بینی.
شايان كه روزي عاشق سينه چاك من بود دو سال بعد از اعتيادم مرا مثل يك دستمال كاغذي مچاله كرد و با گفتن اين جمله كه ديگر تو بدرد من نمي خوري و نمي تواني زندگيم را اداره كني! طلاقم داد و مرا آواره كرد. من به ناچار به منزل پدرم رفتم، بيچاره پدر و مادرم خیلی تلاش کردند که مرا ترک بدهند ولی نتیجه ای نداشت چون دیگراراده زندگی سالم و ترک مواد را نداشتم تا اينكه ديگر آنها هم از دست من خسته شدند و ديروز كه براي تهيه مواد بيرون رفته بودم وقتي به منزل آمدم ديگر راهم ندادند و از طرف آنها هم طرد شدم. دیگر جا و مکانی نداشتم. برای بدست آوردن و مصرف مواد به منزل يكي از دوستان شايان رفتم كه همانجا ماموران آمدند و مرا به همراه او دستگير كردند.
دلم مي خواهد به دختران جوان كه خام و ناپخته هستند بگويم كه از زندگي من عبرت بگيرند و در انتخاب همسرشان حتماً دقت كنند و چشم و گوش بسته عمل نكنند و به خاطر عشق نامعلوم يك پسر رودر روي پدر و مادرشان نايستند و بدانند كه آنها صلاح زندگيشان را بهتر از خودشان مي دانند اي كاش من هم اين قدر ناپخته عمل نمي كردم و زندگي، جواني و زيباييم را پاي مردي معتاد كه بويي از وفاداري و احساس و عاطفه نبرده بود نمي گذاشتم...
تباهي زندگي، نتيجه عدم پايبندي به اصول و ارزشها
خانم عطائی، کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش با بيان اينكه عدم پايبندي به اصول و ارزش ها و نداشتن اعتقاد به باورهای مذهبی به وجود آمدن این مصیبت را براي فرد مذكور تسهیل کرده است گفت: تجربه ثابت كرده يكي از عوامل بازدارنده از بروز جرايم و آسيب ها و صدمات اجتماعي پايبندي به اصول و ارزش ها و اعتقادات مذهبي در وجود افراد جامعه است.
وي افزود: افراد پايبند به اصول و اخلاق و باورهاي ديني و مذهبي در مقابل ارتباط هاي خود با افراد نامحرم، و رفتارهاي ناشايست در برابر آنها ايستادگي كرده و به راحتي تسليم رفتارهاي خلافكارانه آنها نمي شوند.
اين كارشناس مركز مشاوره آرامش ضعف ايمان را يكي از عوامل گرايش افراد به سمت مصرف مواد مخدر عنوان كرد و گفت: مسلماً كسي كه از ايمان و اعتقاد قوي برخوردار باشد براي رهايي از مشكلات زندگي به سمت مصرف مواد مخدر و الكل و ... نمي رود و اين افراد با افزايش باورهاي مذهبي در خود مي توانند به زندگي عادي خود برگردند و اراده قوي براي ترك اعتياد و زندگي سالم در جامعه را به دست آورند.
این روانشناس و آسیب شناس مسایل خانواده  اظهار داشت: در اين جا بايد گفت كه خانواده بهترين پشتيبان و حامي فرزندان هستند و همانطور كه در اين ماجرا ملاحظه كرديد زن معتاد توسط خانواده خود نيز علي رغم اينكه هيچ جا و مكاني نداشته طرد شده است.
وی از جمله عوامل زمینه ساز دیگر در بروز و شدت گرفتن اعتیاد در فرزندان را عدم حمایت مستمر خانواده از آنان عنوان کرد و گفت:والدین توانمند، کسانی هستند که از دانش و مهارت های لازم درخصوص ارتباط با فرزندان و انواع مشکلات برخوردار باشند و اگر فرزند آنان در مراحل مختلف زندگی با بحران های متفاوت مواجه شد بتوانند او را حمایت و کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر