کد خبر: 933890
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی و ۳۱۲ میلیارد تومانی؛
سومین واحد تقطیر پالایشگاه نفت اصفهان با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون مهندسی وتوسعه این پالایشگاه با اشاره به تولید ۷۰ درصدی تجهیزات این پالایشگاه در شرکت .
ناصر خیری گفت: با تلاش ۳۶ ماهه متخصصان ایرانی و صرف ۳۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳ هزار و۱۲۰ میلیارد ریالی ، این پالایشگاه به صورت کاملا بومی طراحی و اجرا شد .
وی با بیان اینکه حداکثر تا دو ماه آینده سوخت سبک این واحد ، وارد بازار می شود افزود : پالایشگاه نفت اصفهان تاکنون با فعالیت ۲ واحد تقطیر ۱۴۵ هزار بشکه ای و تغییر مد فعالیت ۲ واحدگران روی۴۰ هزار بشکه ای ، روزانه۳۷۰ هزار بشکه نفت را پالایش می کرد.
معاون مهندسی وتوسعه پالایشگاه با اشاره به ظرفیت اسمی۲۴۰ هزار بشکه ای پالایشگاه گفت: با توجه به نیاز کشور تاکنون مجبور بودیم۱۳۰ هزار بشکه بیشتر از ظرفیت اسمی پالایشگاه، محصولات نفتی تولید کنیم که این سود دهی پالایشگاه را بین۱۰ تا۲۰ درصد کاهش داده و از طرف دیگر مشکل فنی ایجاد میکرد.
خیری با بیان اینکه با راه اندازی واحد تقطیر سه ، پالایشگاه به صورت بهینه فعالیت خواهد کرد افزود: از این به بعد واحدهای تقطیر یک و دو با کاهش ظرفیت ، روزانه۱۲۰ هزار بشکه محصولات نفتی تولید می کنند و واحدهای گران روی پالایشگاه اصفهان هم با خروج از چرخه شکست نفت خام ، به مد فعالیت خود یعنی شکست نفت کوره باز خواهد گشت.
وی گفت: درحالیکه با راه اندازی واحد تقطیر سه ، ۱۵ هزار بشکه از خوراک نفت خام این پالایشگاه کاسته می شود ، ۳۶ هزار بشکه به محصولات سوخت سبک مثل بنزین ، گازوییل و نفت سفید که ارزش افزوده بیشتری دارد ، اضافه خواهد .
شایان ذکر است ،شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتي و تامين خوراک صنايع پايين دستي شرکت هاي پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراک، نفت سپاهان، پالايش نفت جي و صنايع شيميايي ايران از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده هاي نفتي مورد نياز کشور را توليد مي نمايد. اين شركت در منطقه اي با مساحت كل ۳۴۰ هكتار و دارا بودن فضاي سبز به مساحت ۱۱۴/۵ هكتار، در شمال غربي اصفهان واقع شده است. شركت پالايش نفت اصفهان در طي سال ها شاهد پيشرفت هاي بسياري بوده، به طوري كه از سال هاي آغازين دهه ۶۰، ظرفيت پالايش نفت خام اين شركت با افزايش ۸۵ درصدي نسبت به ظرفيت طراحي آن

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار