کد خبر: 933855
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
یک هفته تا پایان مهلت کناره‌گیری مدیران بازنشسته ورزشی
در حالی تا امروز هفت رئیس بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی کناره‌گیری کرده‌اند که در فاصله کمتر از یک هفته به پایان مهلت اجرای قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته، تاکنون تکلیف رؤسای دو فدراسیون والیبال و فوتبال که در لیست بازنشسته‌ها قرار دارند، مشخص نشده و مهدی تاج و احمد ضیایی حاضر به استعفا و کنار رفتن نیستند.
سعید احمدیان
در حالی تا امروز هفت رئیس بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی کناره‌گیری کرده‌اند که در فاصله کمتر از یک هفته به پایان مهلت اجرای قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته، تاکنون تکلیف رؤسای دو فدراسیون والیبال و فوتبال که در لیست بازنشسته‌ها قرار دارند، مشخص نشده و مهدی تاج و احمد ضیایی حاضر به استعفا و کنار رفتن نیستند.
ورزش این روز‌ها در انتظار هوای تازه است، هوایی که قرار است با اجرا شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان به ورزش تزریق شود و با ورود مدیران جوان، تکانی به وضعیت فدراسیون‌های ورزشی داده شود. ۲۶ آبان هم آخرین مهلتی است که با توجه به ابلاغ قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته، مجلس به مدیرانی که مشمول این قانون شده‌اند، داده است تا با نوشتن نامه استعفایشان راه را برای ورود جوان‌ها باز کنند.

تمکین ۷ رئیس فدراسیون به قانون
با این حال در شرایطی تنها کمتر از یک هفته تا ۲۶ آبان و پایان مهلت مدیران بازنشسته برای کناره‌گیری باقی مانده که تاکنون تنها هفت رئیس فدراسیونی که در لیست بازنشسته‌ها قرار داشتند، از سمت‌هایشان کنار رفته‌اند. این در حالی است که مسئولان وزارت ورزش در مصاحبه‌هایشان آمار رؤسای بازنشسته را ۱۲ تا ۱۴ نفر اعلام کرده‌اند. ۲۴ مهر، یک ماه پس از ابلاغ قانون بود که وزارت ورزش از کناره‌گیری چهار رئیس بازنشسته خبر داد. طبق اعلام معاون وزارت ورزش، غلامرضا امینی در فدراسیون قایقرانی، حجت‌الله دهخدایی در فدراسیون چوگان و مصطفی کریمی در فدراسیون ناشنوایان به دلیل بازنشستگی از سمت خود کنار رفتند و جای خود را به سرپرست دادند. پس از درگذشت بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی که مشمول قانون بازنشستگان بود، برای این فدراسیون هم سرپرست معرفی شد تا برای چهار فدراسیونی که رئیس بازنشسته داشتند، تعیین تکلیف شود. در ادامه کناره‌گیری رؤسای بازنشسته ورزشی، ۲۹ مهر هم با استعفای محمدعلی صبور که در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفت، مسعود سلطانی‌فر امروز در حکمی احمد نامنی را به عنوان سرپرست فدراسیون سه‌گانه منصوب کرد.
۱۲ آبان نوبت به کناره‌گیری دو رئیس بازنشسته دیگر ورزشی رسید و علیرضا رحیمی رئیس بازنشسته فدراسیون هندبال از سمت خود برکنار و جای خود را به رمضانعلی دولو به عنوان سرپرست داد. در فدراسیون جودو هم با تشکیل مجمع عمومی فدراسیون محمد درخشان رئیس بازنشسته از سمت خود استعفا کرد.

ماندن به هر قیمتی
در حالی تاکنون هفت رئیس بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی از سمت خود کنار رفته‌اند که در فاصله شش روز مانده تا پایان مهلت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تکلیف فوتبال و والیبال به عنوان دو فدراسیون مهم ورزشی هنوز مشخص نیست. مهدی تاج با توجه به قانون باید فدراسیون فوتبال را ترک کند.
با این حال به نظر می‌رسد به‌رغم صراحت مجلس، مسئولان فدراسیون فوتبال برای ماندن رو به استفاده از حربه تعلیق فوتبال توسط فیفا به دلیل دخالت دولت در فوتبال آورده‌اند، به طوری که مهدی تاج پس از جلسه با رئیس مجلس با رد صحبت‌های لاریجانی، سعی کرده پای فیفا را به میان بکشد تا از این طریق ماندنی شود: «در همین رابطه الزامات بین‌المللی وجود دارد که فدراسیون فوتبال باید استقلال خود را حفظ کند و لازم است در این زمینه بررسی‌هایی با در نظر گرفتن الزامات بین‌المللی و فیفا صورت گیرد.» این اظهارنظر در حالی مطرح شده که قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس تصویب شده و ارتباطی به دولت ندارد.
احمد ضیایی، رئیس بازنشسته فدراسیون والیبال دیگر مدیری است که حاضر به استعفا و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیست و در حالی که تنها یک هفته تا پایان اجرای این قانون باقی مانده، حاضر به کناره‌گیری نشده است. ضیایی معتقد است رئیس فدراسیونی شغل نیست و مشمول این قانون نمی‌شود. او سعی کرده با کشاندن این ماجرا به فدراسیون جهانی والیبال مانند تاج با استفاده از چماق تعلیق و دخالت دولت در ورزش ماندنی شود. این در شرایطی است که مسئولان کمیته ملی المپیک در تماس با مسئولان فدراسیون جهانی والیبال به آن‌ها این اطمینان را داده‌اند که این قانون نه از طرف دولت که از طرف پارلمان ایران پیگیری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار