کد خبر: 933847
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
اولین گام موفقیت کلاهبرداران بی‌احتیاطی شهروندان است
هر روز که می‌گذرد تبهکاران با شیوه‌ای تازه دست به اعمال مجرمانه می‌زنند. در تازه‌ترین شیوه یک پیک‌غذا با ترفندی جدید مشغول خالی کردن حساب بسیاری از مشتریان رستوران‌ها شد که توسط مأموران پلیس تهران بازداشت شد.
هر روز که می‌گذرد تبهکاران با شیوه‌ای تازه دست به اعمال مجرمانه می‌زنند. در تازه‌ترین شیوه یک پیک‌غذا با ترفندی جدید مشغول خالی کردن حساب بسیاری از مشتریان رستوران‌ها شد که توسط مأموران پلیس تهران بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم مردی ۲۹‌ساله و از مجرمان سابقه‌دار است. او در دور تازه سرقت‌هایش اولین سوژه خود را ۲۵‌شهریورماه امسال شناسایی کرد و موفق شد حساب او را خالی کند. شاکی که با دیدن یک پیامک متوجه خالی شدن حسابش شده بود خیلی زود خودش را به کلانتری ۱۲۴‌قلهک رساند و ماجرا را این طور شرح داد: ساعتی قبل از خانه‌ام با رستورانی در خیابان شریعتی تماس گرفتم و برای ناهار سفارش چند پرس چلوگوشت دادم. نیم ساعت بعد هم زنگ خانه را زدند. مردی خودش را پیک رستوران معرفی کرد. وقتی به در آپارتمانم مراجعه کرد غذا‌ها را داد و من هم کارت عابربانکم به همراه رمز را به او دادم. او چندبار کارت کشید، اما گفت که سیستم قطع شده و خواست که پول را نقداً به او بدهم. من هم وارد خانه شدم، پول نقد برداشتم و به پیک دادم. بعد کارت عابربانکم را از او گرفتم و همراه خانواده‌ام مشغول خوردن غذا شدم. هنوز غذایمان تمام نشده بود که پیامکی برایم آمد که نشان می‌داد سه میلیون تومان از حسابم برداشت شده‌است. تعجب کردم و به سراغ کارت عابربانکم رفتم، اما دیدم که کارت متعلق به من نیست. آن مرد کارت من را با کارت دیگری جابه‌جا کرده بود! در حالی که خیلی ناراحت شده بودم با رستوران تماس گرفتم و ماجرا را توضیح دادم. مدیر رستوران گفت: پیک آن‌ها می‌گوید غذا را مقابل ساختمان به دست مشتری رسانده، پولش را گرفته و برگشته است. بعد از حرف زدن با مدیر رستوران فهمیدم مردی که غذا را به من رسانده فردی کلاهبردار بوده است برای همین از او شکایت دارم.
بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس مشغول تحقیق در این باره شدند. بررسی‌های آن‌ها در جریان بود که شکایت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شد. تحقیقات در این باره نشان داد که همه سرقت‌ها به یک شیوه اتفاق افتاده است. مشخصاتی هم که شاکیان از متهم به پلیس داده بودند همگی باهم مطابقت داشت. مأموران پلیس سرانجام با بررسی سرنخ‌هایی که در دست داشتند مخفیگاه متهم را در محله فلاح شناسایی و دو روز قبل او را بازداشت کردند. آن‌ها در بررسی محل یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی با یک باکس غذا به همراه یک دستگاه پوز کشف کردند.
مأموران پلیس در اولین گام سوابق متهم ۲۹‌ساله را بررسی کردند. سوابق وی حکایت از این داشت که او قبلاً به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع بازداشت شده و به زندان افتاده است. او وقتی مورد بازجویی قرار گرفت به جرمش اعتراف کرد و ماجرا را شرح داد: من مدتی قبل به عنوان پیک در یکی از رستوران‌های شهرک غرب مشغول کار شدم. مدیر رستوران یک باکس غذا و یک دستگاه پوز در اختیارم گذاشته بود. چند روز بعد از کار کردن دیگر به محل کارم نرفتم. تصمیم گرفته بودم با نقشه‌ای که کشیده‌ام از مشتریان سرقت کنم. اول در محله مرزداران موتوری سرقت کردم. بعد به رستوران‌های گرانقیمت می‌رفتم و پیک‌های موتوری که به سمت خانه مشتریان می‌رفتند دنبال می‌کردم. وقتی او به محل می‌رسید خیلی زود موتور را پارک می‌کردم و خودم را مشتری معرفی می‌کردم. پول غذا را می‌دادم و مرحله دوم نقشه را اجرا می‌کردم. برای این کار به خانه مشتری می‌رفتم. غذا را به او می‌دادم و کارت عابربانکش را می‌گرفتم تا پول غذا را تسویه کنم. بعد از چند بار کارت کشیدن روی دستگاه پوز مدعی می‌شدم که سیستم قطع شده است برای همین او را به دنبال پول نقد می‌فرستادم. در همین فاصله کارت عابربانکش را با کارت‌های مشابهی که داشتم جابه‌جا می‌کردم و از آن جا می‌رفتم. پس از آن موجودی آن را برداشت می‌کردم.
سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تاکنون ۳۵‌نفر علیه متهم اعلام شکایت کرده‌اند و تحقیقات از او همچنان در جریان است. او با توصیه به شهروندان از آن‌ها خواست هنگام خرید شخصاً نسبت به کشیدن کارت اقدام کنند و رمز آن را در اختیار افراد غیر قرار ندهند یا اگر در مواقعی خود این کار را انجام نداده‌اند حتماً نسبت به اینکه در جلوی چشمانش کارت توسط فروشنده کشیده شود دقت داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار