کد خبر: 933733
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
مقصران دو قطار متروی تهران که خرداد‌ سال قبل در ایستگاه متروی طرشت با هم تصادف کردند مشخص شدند.
به گزارش خبرنگار ما، تصادف دو قطار متروی ساعت ۱۸:۴۵ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد‌سال قبل در ایستگاه متروی طرشت رخ داد که در جریان آن تعداد زیادی مسافر زخمی شدند و راهبر قطار اول به کما رفت.

پس از اعلام این حادثه بازپرس دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارشناسان و کارآگاهان پلیس‌آگاهی در محل حاضر شدند و به تحقیق پرداختند.

بررسی‌های فنی و به‌گفته شاهدان و مهندسان حاضر نشان داد راهبر قطار دوم پس از حرکت از ایستگاه صادقیه متوجه نقص فنی سیستم اتوماتیک قطار می‌شود، اما بدون اطلاع دادن و درخواست کمک از مهندسان و تعمیرکاران قطار را به حرکت در می‌آورد. همچنین مشخص شد راهبر قطار دوم پس از مطلع شدن از این نقص حتی موضوع را به مرکز کنترل خبر نمی‌دهد و بدون گرفتن مجوز به راه خود ادامه می‌دهد تا اینکه در نزدیک ایستگاه متروی طرشت سیستم کنترل اتوماتیک قطار عمل نمی‌کند و با قطار متوقف شده و در حال تخلیه مسافران به شدت برخورد می‌کند. پس از این حادثه راهبر قطار دوم بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت.

بدیت ترتیب برای ادامه تحقیقات و مشخص شدن مقصران حادثه پرونده به دستور بازپرس جنایی در اختیار تیمی از کارشناسان فنی قرار گرفت تا اینکه چندی قبل نظریه کارشناسان به قاضی پرونده ارائه شد.

بر اساس بررسی کارشناسان، این حادثه سه متهم دارد که راهبر قطار دوم (عقب) ۹۵‌ درصد مقصر و کمک او در این حادثه ۳‌ درصد مقصر شناخته شدند. همچنین راهبر قطار اول (جلویی) هم در این حادثه ۲ درصد مقصر شناخته شد. بدین ترتیب پرونده سه مقصر به اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی به مسافران با صدور جلب دادرسی برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. بنابراین متهمان به زودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار