کد خبر: 933725
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
در حالی در دوره وزیر قبلی راه و شهرسازی با وجود تاکید مداوم بر اطلاع‌رسانی شفاف، تعداد مدیران بازنشسته این وزراتخانه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که انتظار می‌رود وزیر جدید راه و شهرسازی خیلی شفاف تعداد و اسامی مدیران بازنشسته را اعلام کند.
جوان آنلاین: از ۲۶ آبان‌ماه امسال حضور بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی ممنوع خواهد بود. بر اساس قانونی که مجلس آنرا تصویب کرده «به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.»

در این راستا وزارت کار به تازگی اسامی ۲۵ نفر از مدیران بازنشسته خود را منتشر کرده و انتظار می‌رفت سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی نسبت به اعلام مدیران بازنشسته خود اقدام می‌کردند. در زمان وزارت وزیر مستعفی تلاش‌ها برای انتشار اسامی مدیران بازنشسته توفیقی نداشت، این مسئله با وجود تاکیدات پیاپی آخوندی بر ضرورت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و شفاف‌سازی جای تامل بسیار داشت.

حال با روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی، انتظار می‌رود محمد اسلامی تعداد و اسامی مدیران بازنشسته وزارتخانه تحت مدیریت خود را منتشر کند. در حال حاضر برخی معاون وی که از وزیر سابق راه و شهرسازی منصوب شده‌اند، جزو مدیران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها هستند. احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر یکی از مدیرانی است که تا چند روز دیگر از ساختمان دادمان خداحافظی می‌کند.

بسیاری از معاونان و مدیران این وزارتخانه از سن بازنشستگی عبور کرده‌اند، اما بااین حال فقط یکی از آن‌ها یعنی مهرآبادی اعلام کرده به دلیل بازنشسته بودن از روز ۲۶ ابان ماه دیگر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نیست. قرار است امروز مراسم تودیع عباس احمد آخوندی و معارفه محمد اسلامی به‌عنوان سومین وزیر راه و شهرسازی کشور برگزار شود. یکی از پرسش‌های مهم از وزیر جدید تعداد مدیران بازنشسته این وزارتخانه و انتشار اسامی آنهاست. آیا استاندار سابق مازندران به این پاسخ به طور شفاف پاسخ می‌دهد؟
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار