کد خبر: 933669
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
سلبریتی‌ها در اعتراض به تحریم‌های بانکی امریکا علیه ایران کمپین تشکیل دادند
راه انداختن کمپین و انتشار یک ویدئو از سوی برخی سلبریتی‌ها در مورد به خطر افتادن جان کودکان سرطانی به واسطه اعمال تحریم‌های بانکی امریکا علیه کشورمان پیش از آنکه یک اقدام واقعی باشد، بیشتر شبیه یک شوآف یا میزانسنی محافظه‌کارانه است
مصطفی شاه‌کرمی
راه انداختن کمپین و انتشار یک ویدئو از سوی برخی سلبریتی‌ها در مورد به خطر افتادن جان کودکان سرطانی به واسطه اعمال تحریم‌های بانکی امریکا علیه کشورمان پیش از آنکه یک اقدام واقعی باشد، بیشتر شبیه یک شوآف یا میزانسنی محافظه‌کارانه است؛ چه اینکه نمی‌توان هم از امریکا درخواست تحریم‌های بیشتر علیه کشور داشت، هم او را سرزنش کرد و هم گرین‌کارت داشت.
گروهی از هنرمندان از جمله شماری از چهره‌های مطرح سینمای ایران، با انتشار یک ویدئو که روایتی از زندگی سخت کودکان سرطانی است، تحریم‌های امریکا را غیرانسانی دانسته‌اند. بر اساس آنچه از این ویدئو استنباط می‌شود از نظر این افراد تحریم‌های بانکی به منزله عدم امکان تأمین مالی برای خرید دارو اعلام شده است. در ابتدا و پیش از تحلیل و تفسیر محتوای این ویدئو و لحن آن باید گفت که نفس انجام چنین اقدامی از سوی هر کسی که باشد کاری اخلاقی و پسندیده است، اما میان این اقدام سلبریتی‌ها با برخی دیگر از اقدامات و سوگیری‌های اجتماعی، سیاسی و... آنها، «تناقض»‌ی از زمین تا آسمان وجود دارد. در توضیح این ویدئو گفته شده است: «تحریم بانکی فقط یک اقدام و یک خبر در خبرگزاری‌ها نیست. تحریم بانکی یعنی مرگ کودکان سرطانی ایران به خاطر ممنوع شدن فروش دارو.» همانطور که گفته شد تناقض رفتاری برخی از منتشر کنندگان این ویدئو آن چیزی است که باعث می‌شود آن را شوآف یا طراحی یک میزانسن محافظه‌کارانه قلمداد کرد. روند نامه‌نگاری برخی از شخصیت‌های الیت جامعه (به صورت انفرادی یا جمعی) با سران غرب و امریکا پس از فتنه ۸۸ رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت؛ نامه‌هایی که از آن درخواست تحریم به مشام می‌رسید. عدم تعادل در رفتار و اقدام برخی از همین سلبریتی‌ها دال اصلی این بحث است، مثلاً برخی از همین افراد مانند مهناز افشار در صفحه مجازی کسی مثل احمد باطبی- که درخواستش از ترامپ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشور صدای برخی از چهره‌های اپوزیسیون را هم درآورد- سالروز تولد باطبی را تبریک گفته بود! نکته حائز اهمیت در مورد ویدئوی مذکور اینکه چندین سال است امریکا اقدام به تحریم دارویی و بانکی کشورمان کرده که اوج آن عدم تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران بود که تنها مرکز تولید رادیودارو‌های بیماران سرطانی کشور است. پیش کشیدن موضوع ترحم‌برانگیزی مانند عدم توانایی تأمین داروی «کودکان سرطانی» با تحریم‌های بانکی امریکا علیه کشورمان، در حالی است که بسیاری از این افراد دارای تابعیت امریکا یا همان گرین‌کارت هستند که این تناقض به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار