کد خبر: 933552
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
دبير سي‌وپنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در نشست خبري مطرح كرد
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود و هنوز پس از ۳۵ سال مهم‌ترین جشنواره خاورمیانه است. در این دوره ابتذال و رکیک‌گویی در آثار دیده نمی‌شود.
فرزین ماندگار
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود و هنوز پس از ۳۵ سال مهم‌ترین جشنواره خاورمیانه است. در این دوره ابتذال و رکیک‌گویی در آثار دیده نمی‌شود.
سیدصادق موسوی در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تأکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه برای مخاطب فرهیخته فیلم کوتاه است. ممکن است در برخی فیلم‌ها زبان گزنده باشد، اما امکان ندارد ابتذال و واژه‌های رکیک را در این آثار ببینید، حتی در آثاری که نمی‌توانند به این جشنواره راه پیدا کنند، زیرا این مدیا سعی در بیان مشکلات دارد.
وی درباره حذف برخی آثار توسط شورای نظارت و ارزشیابی و اعتراض برخی کارگردان‌ها در این زمینه عنوان کرد: تمام فیلم‌هایی که انتخاب شده بود طبق قانون برای شورا فرستادیم، اما تعدادی از آن‌ها موفق به دریافت پروانه نمایش نشدند، از این رو با احترام به رأی در انتخاب آثار دخالت نکردم چراکه احترام به رأی قانون از اهداف ما بود. موسوی درباره اعتراض برخی فیلمسازان نسبت به اعمال ممیزی روی آثارشان گفت: در دوره‌ای که من مسئول شبکه نمایش خانگی بودم، برای حضور برخی از آثار در جشنواره به دبیر نامه می‌زدم که این فیلم‌ها را با مسئولیت خودتان نمایش بدهید، البته این یک امتیاز فراقانونی بود که ما بر اساس اعتماد این کار را می‌کردیم. از سال گذشته تأکید شد که به قانون رو بیاوریم و برخی از فیلم‌ها هم موفق به اخذ پروانه نمایش نشدند. بیش از ۲۵۰ فیلم به شورای نظارت رفت که در این مرحله ۱۷ فیلم نتوانستند مجوز لازم برای نمایش را دریافت کنند. ابتذال جنسی و اخلاقی و رکیک‌گویی در این فیلم‌ها نبود. ما دوباره تقاضا کردیم این فیلم‌ها را ببینید و در نتیجه پیگیری سه فیلم دیگر هم مجوز گرفتند و امیدواریم تا پایان هفته برای تعداد دیگری مجوز دریافت کنیم، البته فراموش نکنیم سال گذشته هم هشت فیلم موفق به اخذ مجوز از شورای نظارت نشده بودند. امیدواریم پاره‌ای از فیلم‌ها که مجوز دریافت نکرده‌اند با اندکی اصلاحات در جشنواره‌های بعدی حضور پیدا کنند، اما تأکید می‌کنم که این روال، قانونی بوده است. برخی از این فیلم‌ها اصلاً امکان صدور مجوز نمایش نداشتند. در یکی از فیلم‌ها برای مثال خانمی بود که روسری نداشت و سرش برهنه بود. چنین فیلمی اصلاً اجازه نمایش نداشت، البته این خانم سنش کم بود. ما مسیر قانونی را طی کردیم، شورای نظارت تعامل خوبی با ما داشته و برای حضور برخی فیلم‌ها هم اصرار داریم و پیگیر هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار