کد خبر: 933547
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
سعید احمدیان
در حالی که قرار بود بازی تدارکاتی هفته آینده تیم ملی فوتبال مقابل ترینیداد و توباگو در تبریز برگزار شود با اعلام برگزاری این مسابقه در تهران، بار دیگر پرونده انجام مسابقات ملی در خارج از پایتخت بسته شد. این در شرایطی است که سال‌هاست یکی از مطالبات هواداران فوتبال در سراسر کشور، برگزاری برخی از بازی‌های تیم ملی فوتبال در خارج از تهران و شهر‌های دیگر است. 
مرور بازی‌های تیم ملی در چند دهه اخیر نشان می‌دهد که تنها در مواردی نادر و محدود بازی‌های ملی در ورزشگاه‌هایی خارج از تهران برگزار شده و برنامه ویژه و مدونی برای میزبانی سایر شهر‌ها از تیم ملی فوتبال وجود نداشته و تنها برخی موارد ویژه سبب شده فدراسیون فوتبال از روی اجبار بازی‌های ملی را در شهر دیگری غیر از پایتخت برگزار کند. این در شرایطی است که هواداران فوتبال ملی تنها منحصر به تهران نیستند و در اقصی نقاط کشور، هواداران دوست دارند از نزدیک تماشاگر بازی‌های ملی باشند. عدم رسیدگی به این مطالبه سبب شده خیلی از تماشاگران با هزینه‌ها و سختی‌های زیاد به تهران بیایند تا در ورزشگاه آزادی بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند.
در همین راستا برگزاری بازی‌های ملی، به خصوص مسابقات تدارکاتی در شهر‌های غیر از تهران یکی از مطالبات بحق هواداران فوتبال در سراسر کشور است. بدیهی است با توجه به کمبود زیرساخت‌ها، خیلی از شهر‌های کشورمان چه از نظر ورزشگاه مجهز و چه امکانات اقامتی نمی‌توانند میزبان بازی‌های ملی باشند.
این در حالی است که در دو دهه اخیر با احداث ورزشگاه‌های مجهز در شهر‌هایی مانند اصفهان، اهواز، مشهد، تبریز و حتی شیراز، مراکز این استان‌ها نیز ظرفیت میزبانی از بازی‌های تیم ملی را پیدا کرده‌اند و مثل گذشته دغدغه‌ای در این باره که غیر از تهران شهر‌های دیگر امکانات لازم برای میزبانی را ندارند، وجود ندارد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال باید برای جامه عمل پوشاندن خواسته بحق هواداران فوتبال در نقاط مختلف کشور جدی‌تر وارد عمل شوند. البته مدیران فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌های مختلف خود به صورت زبانی وعده برگزاری بازی‌های ملی در شهر‌های دیگر کشور را داده‌اند، اما این مسئله تنها در مرحله وعده باقی مانده و در سال‌های اخیر که تیم ملی هم در راه جام جهانی و هم جام ملت‌ها، بازی‌های تدارکاتی متعددی برگزار کرده برای یک‌بار هم به مرحله عمل نرسیده تا تهران و ورزشگاه آزادی میزبان همیشگی بازی‌های ملی باشد.
متمرکز کردن برگزاری بازی‌های ملی در تهران سبب شده تا استقبال تماشاگران از مسابقات تیم ملی به حداقل برسد و مسابقه به مسابقه از حضور هواداران به عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم ملی در ورزشگاه آزادی کاسته شود، به طوری که در خوشبینانه‌ترین شرایط در حال حاضر برای بازی‌های تیم ملی، به خصوص در بازی‌های تدارکاتی ۱۰ تا ۲۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی می‌آیند. این استقبال اندک در حالی است که تیم ملی برای حضوری قدرتمند در مسابقات مختلف مانند جام ملت‌ها و جام جهانی نیاز به حضور پرشور تماشاگران دارد. با این حال چنین مسئله مهمی در نظر مدیران فدراسیون فوتبال نادیده گرفته شده و تیم ملی عملاً از حمایت یار دوازدهمش به خصوص در بازی‌های تدارکاتی محروم است.
البته تصور می‌شد برای دو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال که هفته آینده برگزار می‌شود، طلسم برگزاری بازی‌های ملی در خارج از تهران شکسته شود، اما باز هم تهران انتخاب شد. این در شرایطی است که به طور قطع برگزاری مسابقات تیم ملی در شهر‌های دیگر سبب می‌شود تا تیم ملی برخلاف تهران از حمایت پرشورتر هواداران برخوردار باشد و مانند تهران در جریان بازی‌های تدارکاتی تیم ملی سکو‌های خالی ورزشگاه آزادی توی ذوق نزند. تصمیمی که یک بازی دوسر برد برای فدراسیون فوتبال است، چراکه هم تیم ملی با حضور هواداران بیشتر روحیه می‌گیرد و هم به انتظار هواداران غیرتهرانی جامه عمل پوشیده می‌شود و آن‌ها نیز از نزدیک تماشاگر بازی‌های ملی خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار