کد خبر: 933526
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
رئیس‌جمهور با قدردانی از همه تلاشگران در عرصه اقتصاد کشور، اقتصاد را خط مقدم مبارزه با توطئه‌های امریکا دانست و تأکید کرد: امروز با وحدت و تلاش مضاعف تحریم‌ها را دور می‌زنیم و سرمایه‌های خارجی را برمی‌گردانیم و امریکایی‌ها را پشیمان می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با قدردانی از همه تلاشگران در عرصه اقتصاد کشور، اقتصاد را خط مقدم مبارزه با توطئه‌های امریکا دانست و تأکید کرد: امروز با وحدت و تلاش مضاعف تحریم‌ها را دور می‌زنیم و سرمایه‌های خارجی را برمی‌گردانیم و امریکایی‌ها را پشیمان می‌کنیم.
دکتر روحانی روز گذشته در دیدار معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مسیر رشد اقتصادی را با مهار کردن تورم دوباره آغاز می‌کنیم. هیچ‌کس فکر نکند شرایطی که این روز‌ها با آن مواجه هستیم به همین صورت ادامه پیدا می‌کند، بلکه این روند با وحدت و همدلی به پایان خواهد رسید. وی تأکید کرد: ما با نیروی جدید از تحریم‌ها عبور می‌کنیم، همان‌طور که در ماه‌های اخیر سه مرحله مقابل امریکا ایستادیم و پیروز شدیم. چند درصد مردم می‌دانند؟ کسی نمی‌داند، چون رسانه‌های ما موفقیت‌ها را باز نمی‌کنند. صداوسیما باید این مسائل را به مردم بازگو کند و مردم باید بدانند که سه بار در برابر ابرقدرتی، چون امریکا پیروز شدیم. در یک دعوای ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی در ایتالیا علیه امریکا پیروز شدیم، در یک دعوای صلاحیت برجام در دادگاه لاهه به پیروزی رسیدیم و درگرفتن حکم موقت در برابر امریکا پیروز شدیم. این پیروزی‌ها را چه کسی می‌داند؟

تحریم‌های غیرقانونی را با افتخار دور می‌زنیم
رئیس‌جمهور گفت: توان این را داریم که تحریم‌ها را دور بزنیم و با افتخار هر تحریم غیرقانونی را دور می‌زنیم. روحانی افزود: با اینکه شرایط تولید سخت‌تر شده و در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم، اما می‌توانیم تولید را به حرکت درآوریم و در این بازاری که تقاضای خوبی دارد، صادرات را افزایش دهیم. وی گفت: در گذشته کارشناسان اقتصاد درباره قیمت ارز گله می‌کردند که اگر قیمت به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برسد، ایران گلستان می‌شود و صادرات ما رونق ویژه‌ای خواهد گرفت. حالا باید بگوییم که در بازار دوم قیمت ارز به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.
روحانی در ادامه با بیان اینکه همه علم اقتصاد فقط در دانشگاه تهران نیست، گفت: در مقابل صاحبان تجربه باید متواضع باشیم و به حرف آن‌ها گوش کنیم. رئیس‌جمهور افزود: به راحتی می‌توانیم از این مسیر سخت عبور کنیم، فروش بنگاه‌های دولتی وظیفه شما مدیران است. بورس و فرابورس را به طور مرتب تشویق کرده‌ام و به نیرو‌های مسلح و نهاد‌ها می‌گویم که باید اموال خود را بفروشند و واگذار کنند. مدیریت‌ها باید واگذار شود و به این شکل باید بازار سرمایه را ترویج کنیم تا به بانک‌ها و تولید کمک شود و امید مردم افزایش پیدا کند.

در شرایط جنگ هستیم
رئیس‌جمهور گفت: باید حس کنیم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم. آن زمان صدام بود و در حال حاضر ترامپ است. روحانی با بیان اینکه باید مشوق‌ها را زیاد کنیم، تصریح کرد: نباید غصه بخوریم که فلان سرمایه‌گذار اروپایی رفته، آیا برمی‌گردد یا برنمی‌گردد. سرمایه‌گذار از جای دیگر داریم. باید این سرمایه‌گذاران را جذب کنیم، سرمایه‌گذار هست. کشور‌های دیگر هستند و مسئولان برخی کشور‌ها به ما قول داده‌اند که ما به جای آن‌ها می‌آییم، اما این موضوع نیازمند کار و تلاش است. رئیس‌جمهور اضافه کرد: معمولاً در ایران نمی‌دانم چگونه است که با اروپا بسیار راحت کار می‌کنیم و جاده ما به اروپا همیشه آزادراه بوده، اما وقتی از اروپا می‌خواهیم به آسیا چرخش کنیم، این جاده ما مشکل پیدا می‌کند و از اتوبان خارج می‌شود. روحانی با بیان اینکه باید با دنیا کار کنیم، اظهار داشت: سرمایه در بسیاری از جا‌ها وجود دارد. فکر نکنید که سرمایه فقط در اروپا و امریکاست. سرمایه زیاد است و ما باید راه جذب و اعطای مشوق‌های آن را پیدا کنیم و آن‌ها را در این شرایط به کشور بیاوریم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در شرایط جنگ هستیم، تصریح کرد: در زمان جنگ حساب این نبود که ساعت خواب، چه زمانی است. زمانی که عملیات شروع می‌شد دیگر ساعتی در کار نبود و از آن نیمه‌شبی که عملیات آغاز می‌شد تا حداقل ۴۸ و ۷۲ ساعت آتش مداوم وجود داشت، نه وقت تعویض نیرو بود و نه وقت استراحت، چگونه ما آن عملیات‌ها را پیش بردیم و کشور را پیروز کردیم و برای مردم افتخار آوردیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر نیز باید احساس ما این باشد که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و رو‌به‌روی یک دشمن غدار ایستاده‌ایم. آن زمان صدام بود و حالا ترامپ است. فرقی ندارد باید بایستیم و پیروز شویم. روحانی تصریح کرد: خداوند ما را پیروز می‌کند اگر برای رضای او و اگر برای راحتی خلق او و مردم او تلاش کنیم. خداوند موفقیت را نصیب ما می‌کند و امیدوار هستیم که در دوره جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی بتواند با موفقیت فراوانی مسئولیت خود را به پیش ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار