کد خبر: 933469
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
آیت‌الله فاطمی‌نیا:
آیت‌الله فاطمی نیا تأکید کرد: در عزاداری‌ها باید شأن و حرمت رسول مکرم اسلامی صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت حفظ شود.

جوان آنلاین:‌ آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پویا، ضمن تأکید بر لزوم رعایت آداب اسلامی و حفظ شأن و منزلت اهل بیت علیهم السلام در حین عزاداری‌ها، اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما عشق و ارادت خاصی نسبت به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام دارند. اما آنچه که باید در حین عرض ارادت‌ها مورد توجه قرار بگیرد آن است که منزل و جایگاه این خاندان بزرگوار را بشناسیم و بر اساس آن، اظهار ارادت کنیم.

آیت‌الله فاطمی نیا، رعایت ادب در پیشگاه ائمه اطهار علیهم السلام را رمز قبولی عرض ارادت‌ها دانست و یادآوری کرد: به عنوان مثال شخصیت بزرگوار رسول اکرم صلی الله علیه و آله در عین برخورداری از سجایا و مکارم اخلاقی، بسیار باادب و محترم بودند به طوری که دشمنان آن حضرت در برخوردهای مؤدبانه ایشان، از آن حضرت درس می‌گرفتند.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: دوستداران نبی مکرم اسلام هم باید در عزاداری‌های خود این نکته را مدنظر قرار دهند که تأسی به سیره و منش آن حضرت داشته باشند.

آیت‌الله فاطمی نیا ضمن انتقاد از برخی شیوه‌های عزاداری به خصوص در ایام ماه محرم و ماه صفر، اظهار داشت: هرچند که بسیاری از مداحان و سخنرانان شأن و منزلت خاندان وحی و رسالت را حفظ می‌کنند، اما متأسفانه عده‌ قلیلی هر مطلبی که می‌خواهند می‌گویند، بدون آنکه در نظر داشته باشند این مطالب را درباره کدام شخصیت می‌گویند. این افراد باید در درجه اول شناخت درستی نسبت به اهل بیت علیهم السلام داشته باشند و برای گریاندن مردم به خود اجازه ندهند هر موضوعی را با هر لحن و بیانی مطرح کنند.

این استاد بزرگ اخلاق یادآوری کرد: مطالعه کتاب‌ها و منابع اصیل و دقیق در حوزه سیره اهل بیت علیهم السلام، باید یکی از برنامه‌های مداوم برای سخنرانان، مداحان و حتی شاعران اهل بیت علیهم السلام باشد تا هر چه می‌گویند، مستند و معتبر باشد. رعایت این نکته هم موجب قبولی عزاداری‌های ما می‌شود.

استاد فاطمی نیا همچنین تأکید کرد: عزاداری‌ها برای هر یک از ائمه معصومین علیهم السلام که برگزار می‌شود، باید متین و با رعایت ادب و احترام بوده و همه مردم، سخنران‌ها و مداحان در نظر داشته باشند که در محضر بهترین خلق خدا اظهار ادب می‌کنند. بنابراین نباید اصل فراموش شده و به حاشیه‌ها پرداخته شود. چراکه این خاندان وحی و رسالت بزرگ و بزرگوار است و عزاداری برای آن‌ها هم باید با وقار و متانت برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار