کد خبر: 933408
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
در دانشگاه کاشان
کارگروه همکاری پژوهش و فناوری ایران و ایتالیا با حضور دکتر نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی در امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، معاونان پژوهش و فناوری و مدیران همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری عضو کارگروه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی در امور پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا، با اشاره به اینکه این دومین نشست کارگروه است که در دانشگاه کاشان برگزار می شود گفت: هدف از برگزاری این کارگروه، تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای علمی برای ارتباطات علمی با کشور ایتالیا است.
دکتر عبدالساده نیسی اظهار کرد: سعی داریم با این نشست ها، تمام اولویت های پژوهش و فناوری دانشگاه ها را استخراج کرده که بتوان از طریق کشور ایتالیا بخشی از ظرفیت هایی که در حوزه پژوهش و فناوری وجود دارد مرتفع سازیم.
وی اجرای پروژه های مشترک را یکی از محورهای اساسی این کارگروه عنوان کرد و افزود: بر این اساس استاد ایرانی با استاد خارجی توافق و با یک مکانیزمی پروژه های مشترک را تعریف می کنند که بدین منظور تفاهم نامه ای هم منعقد شده است.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی در امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، با توجه به تصویب ایجاد شعبه آی سی تی پی افزود: اینکه دانشگاه کاشان کاندیدای شعبه آی سی تی پی در کشور شده است و قرار است پس از بررسی شاخص های مدنظر برای انتخاب یک دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری برای برقراری شعبه آی سی تی پی در ایران؛ این بهترین ظرفیتی است که می تواند زمینه هر چه بیشتر تبادلات علمی بین المللی این دو کشور را ارتقاء بخشد.
دکتر نیسی بحث سوم دومین نشست کارگروه را، همکاری مشترک علم، فناوری و نوآوری بین ایران و ایتالیا ذکر کرد و گفت: قرار است ظرفیت هایی را ایجاد کنیم تا شرکت هایی از ایران به اتفاق اساتید به کشور ایتالیا رفته و مذاکراتی انجام دهند تابتوانند فناوری خود را به کشور ایتالیا به فروش رسانند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان هم در این نشست گزارشی از فعالیت های بین المللی این دانشگاه را عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته بین المللی سازی دانشگاه، راه اندازی مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی سعیدی، قرار گرفتن دانشگاه کاشان در بین 5 دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی از جمله فعالیت های بین المللی این دانشگاه است.
دکتر منعم زاده خاطر نشان کرد: پیگیری تاسیس شعبه آی سی تی پی، فراهم کردن مقدمات ایجاد آزمایشگاه باستان سنجی، ایجاد طرح تحقیقاتی رصدگاه اکو کرکس، تشکیل مدرسه علوم و اکتشافت فضایی ، تدوین نقشه راه نجوم ایران، و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های خارجی، تاسیس کرسی های وقفی بین المللی، راه اندازی مجمع علمی گفتگوهای ایران و جهان عرب و طرح استانداردسازی بین المللی اسانس و گلاب ایران از دیگر فعالیت های بین المللی این دانشگاه است.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری پژوهش و فناوری ایران و ایتالیا بتوان فعالیت های علمی بین المللی این دانشگاه را ارتقاء بخشیم.
در این نشست معاونان پژوهش و فناوری و مدیران همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، گزارشی از فعالیت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات ایرانی و ایتالیایی در سال‌های اخیر را بازگو کرده و پیشنهادات خود را برای گسترش همکاری‌های علمی بین دو کشور مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر