کد خبر: 933396
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
همایش روز جهانی غذا با حضور مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، رئیس دانشگاه، معاون غذا و دارو و جمعی از مسئولین دانشگاه، مدیران و مسئولین فنی کارخانجات در سالن دکتر محمد قریب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در این آیین گفت: بایستی به شهرک های صنعتی توجه ویژه شود تا از مواد غذایی فاقد فلزات سنگین و آلودگی استفاده کنند.
دکتر وحید مفید تصریح کرد: اگر در صنایع کشاورزی از سم، کود و آب مناسب استفاده نشود کیفیت محصول از بین می رود و فلزات سنگین مستقیم وارد بدن می شود.
وی، در ادامه با بیان اینکه رفتار امروزه ما آینده ما را می سازد، اظهار داشت: در ایران گرسنگی مطلق نداریم ولی برخی از اقشاز جامعه به خاطر کمبود ویتامین و آهن دارای گرسنگی سلولی هستند.
دکتر مفید افزود: در راستای ترویج سبک زندگی سالم تعامل و مشارکت همه سازمان ها و ارگان ها و کارخانجات تولید مواد غذایی ضروری است و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار بااهمیت و موثر است و مثلث صنایع، دولت و مردم می تواند به ارتقای تغذیه سالم و ایمنی غذایی کمک کند.
رئیس دانشگاه نیز در این نشست، به ظرفیت های تولیدی منطقه کاشان اشاره کرد و خواستار تاسیس دانشکده تغذیه با توجه به پتانسیل های موجود فیزیکی و آموزشی در این منطقه شد.
دکتر ابراهیم کوچکی، ضمن اشاره به کیفیت صنایع غذایی منطقه افزود: بعد از تاسیس کارخانه های شیر پاستوریزه در کاشان آمار تب مالت در منطقه کاهش یافت اما ریشه کنی آن نیازمند مشارکت تمام سازمان ها و واحدهای مرتبط و آگاهی بخشی به مردم است.
معاون غذا و دارو دانشگاه نیز با اشاره به شعار روز جهانی غذا 2018 با عنوان "اقدامات ما آینده ماست، تلاش برای به صفر رساندن گرسنگی تا سال 2030" گفت: "تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت" به عنوان شعار ملی نامگذاری شده است.

دکتر تقی زاده افزود: معضل سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم در سراسر جهان سلامت بیش از ۲ میلیارد نفر را در معرض خطر قرار داده است.

وی، با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی مردم و جوامع به آسیب های موجود، از تلاش ها و خدمات بی شائبه و روزافزون جمع خستگی ناپذیر فعالان و دست اندرکاران حوزه تامین، تولید، توزیع و نظارت بر غذای سالم از «مزرعه تا سفره» و همه همکاران حوزه غذا و تغذیه تقدیر کرد.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم از پنج مدیر عامل کارخانه و سه مسئول فنی برتر از واحدهای تولیدی منطقه تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر