کد خبر: 933393
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج تاکید کرد
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج گفت: توسعه جوامع شهری بدون علم آموزی میسر نیست.

سید علیرضا موسوی در نشست کارگروه هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی است و  از عهده یک سازمان یا نهادی خاص بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی مسئولان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به سمتی پیش برود که کتاب در سبد کالای خانوارها جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با اشاره به حمایت شهرداری کرج از طرح‌هایی که دوستی مردم با یار مهربان را تقویت می‌کند، توضیح داد: شهرداری از توان حداکثری خود در راستای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند.

موسوی ابراز کرد: بدون شک توسعه جوامع شهری با تکیه بر کتابخوانی و علم آموزی با سرعت بیشتری امکان پذیر می شود.

وی توسعه فرهنگ کتابخوانی را مستلزم عزم همگانی دانست و تصریح کرد: ارائه راهکارهای تخصصی در راستای تحقق این امر ضروری است.

باید با تغییر نگرش کتاب‌ها را از کارتن‌ها و انبارها خارج کرد

  در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برگزیده در دستور کار قرار دارد، گفت: تجلیل و تقدیر از مروجین فرهنگ کتاب و کتابخوانی فریضه‌ای واجب است چون ترویج فرهنگ کتابخوانی کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

 احمد علی هراتی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج از ظرفیت بالایی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه برخوردار است گفت: کتاب مردم را از زندان ذهن آزاد می کند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: باید با تغییر نگرش کتاب‌ها را از کارتن‌ها و انبارها خارج کرد و به حریم منازل راه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار