کد خبر: 933249
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: در راستای طرح ملی میقات الرضا (ع)، 30 موکب در این استان به زائران پیاده حرم مطهر رضوی خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه سمنان، با همکاری هیات امنای امازادگان و بقاع متبرکه استان با 270 خادم در قالب 30 موکب آماده پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) خواهد بود.
وی ادامه داد: در این موکب ها خدماتی مانند اسکان، پذیرایی با غذای گرم، میان وعده و چای توسط خادمان به زائران ارایه می شود.
وی با اشاره به طرح ملی میقات الرضا (ع) ابراز داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان سمنان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی میقات الرضا(ع) در شش استان منتهی به مشهد مقدس برگزار می شود، بیان کرد: آماده سازی موکب ها، امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات به زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.
واحدی با اشاره به اینکه همایش میقات الرضا(ع) برای نخستین بار در سمنان به صورت ملی برگزار شده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا بهترین تسهیلات و امکانات رفاهی را به زائران امام رضا(ع) ارائه دهد.
وی اظهار کرد: زیارت امام رضا (ع) آرزوی هر شیعه است و خدمت به زائران این امام بزرگوار از افتخارها و توفیق های بزرگ مجموعه اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به این که خدمت رسانی در موکب ها از 15 آبان ماه آغاز و تا غروب نوزدهم این ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این ایام 20 مبلغ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جهت فعالیت های مذهبی در موکب ها مستقر می شوند و علاوه بر تبلیغ دین به سئوالات شرعی زائران پاسخگو هستند و برخی نیز در طول مسیر به فعالیت های دینی می پردازند.
واحدی اظهار داشت: مکان های استقرار این مبلغان برای ارائه خدمت به زائران امام هشتم در مسیر پیاده روی اربعین به خوبی جانمایی شده و محتوای فرهنگی مناسب در اختیار آنها قرار گرفته است.
30 صفر سال 203 هجری قمری مصادف با شهادت امام رضا(ع)، هشتمین امام شیعیان است که توسط مامون خلیفه عباسی و با خورانده شدن سم به شهادت رسیدند.
در ایام شهادت شیفتگان این امام معصوم از هر جای ایران خود را پیاده و سواره به مشهد مقدس میقاتگاه عاشقان می رسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر