کد خبر: 933177
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
حزب مردمی اصلاحات در بیانیه خود آورده است: یوم الله ۱۳ آبان و وقایع آن از نقاط عطف استکبار ستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست که به گواه تاریخ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ جنایت و عناد و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است.

جوان آنلاین: حزب مردمی اصلاحات به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاریخ گواهی می‌دهد از آن زمانی که پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) پیشاپیش پرچم سه رنگ ایران در میادین جهاد و جانبازی به اهتزاز درآمد و ملت بزرگ ایران به تأسی از مقتدای خود امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا را اساسنامه حیات و ممات خویش قرار داد، دیگر وقایع تلخی همچون تسلیم شدن کشور در جنگ‌های جهانی اول و دوم و فرجام کودتای ننگین ۲۸ مرداد در عرصه سیاسی تکرار نشد. این عزت ملی مثال زدنی در برابر استکبار جهانی با محور آمریکای جنایتکار ثمره بنا کردن خاکریز‌های اعتقادی در برابر دشمن است که بر تارک آن، شعار پرمغز "سیاست ما عین دیانت ماست" تابنده‌تر از پیش ظهور و بروز پیدا کرد.

 

این بیانیه می‌افزاید: یوم الله ۱۳ آبان و وقایع آن از جمله نقاط عطف استکبار ستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست که به گواه تاریخ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ جنایت و عناد و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است.

در بیانیه این حزب اصلاح طلب تاکید شده است: اگرچه امروز همگان شاهدند که نظام سلطه خوی شیطانی، خود را در لحن و کلام آشکار کرده و رییس جمهور آمریکا با وقاحت تمام، ملت بزرگ ایران را آماج توهین قرار می‌دهد، اما مردم بصیر ایران و شاگردان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) دیر زمانی است که به تبعیت از آیه شریفه "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُون" مکر و حیله‌های دشمن را می‌شناسند و به دشمن اعتماد ندارند و دریافته‌اند که پایانی برای خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و نوچه‌های اروپایی‌ها و منطقه‌ای‌اش وجود ندارد.

در این بیانیه اشاره شده است: اینک در آستانه فرارسیدن سیزدهم آبان ماه، حزب مردمی اصلاحات ضمن گرامیداشت این روز و ادای احترام به ارواح طیبه شهدای دانشجو و دانش آموز اعلام می‌دارد همگام با سایر آحاد مردم در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان شرکت نموده و با تبعیت از ولایت فقیه و سرلوحه قرار دادن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) حمایت همه جانبه خود را از تدابیر دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تحریم و تهدید دشمن ابراز می‌دارد.

در انتهای این بیانیه آمده است: حزب مردمی اصلاحات از آحاد ملت بزرگ ایران دعوت می‌کند تا با حضور پرشکوه خود در آیین‌های بزرگداشت سیزده آبان، دشمنان نظام را مأیوس و نور امید را در دل مستضعفان و آزادیخواهان جهان برافروزند.

 

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:

اقدامات خصمانه آمریکا نفرت مردم ایران از رویه‌های ظالمانه استکبار جهانی را تقویت می‌کند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید کرد: مسئولان با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد درون‌زا، هر چه سریع‌تر جلوی اثرات منفی تحریم ها بر معیشت مردم را گرفته و پاسخی درخور به رفتارهای خارج از قاعده و عرف آمریکا بدهند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا طی بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله 13 آبان و همچنین با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران تاکید کرد: دشمن مزور با تبلیغات وسیع رسانه ای خود درصدد ایجاد فضای ارعاب گسترده علیه ملت ایران است و تلاش می‌کند تا بازگشت تحریم‌های تکراری را به استقلال طلبی مردم آزاده کشورمان گره بزند، اما مطمئنا این رفتارها بیش از پیش بی اعتمادی و نفرت مردم ایران و به خصوص نسل جوان از رویه‌های ظالمانه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را تقویت خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (سوره مبارکه نساء، آیه 141)

یوم الله سیزدهم آبان ماه همواره یاد آور سابقه درخشان مبارزات ملت مسلمان ایران در مواجهه با استعمار و استکبار بوده است؛ تبعید امام خمینی (ره) و به خاک و خون کشیده شدن مظلومانه دانش آموزان به پاخاسته مقابل رژیم طاغوتی و امپریالیسم جهانی، برگهایی فراموش نشدنی از این تاریخ غرورآفرین است که در تسخیر لانه جاسوسی استکبار در ایران ظهوری دیگر یافت.

گرچه مردم انقلابی ایران در هریک از این رویدادهای مهم به مستکبرین و عوامل داخلی آنها ثابت کرده اند که خواهان استقلال به معنای کامل آن در همه زمینه ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند، اما با گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به سرکردگی امریکا، کماکان در مقابل فهم این مهم مقاومت می کند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، ضمن گرامیداشت این روز، نکاتی را به شرح زیر در خصوص شرایط فعلی کشور و منطقه، به استحضار ملت شریف ایران و آزادی خواهان جهان می رساند:

1- بار دیگر دولت آمریکا با رفتاری قلدرمابانه و عهدشکنانه بنا را بر وضع تحریم های جدیدی علیه کشورمان گذارده که مسبوق به سابقه ای طولانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ تحریم هایی ظالمانه که مستقیماً معیشت و سلامت ملت ایران را هدف قرار داده اند. با این تفاوت که این بار دولت آمریکا بدون بهره مندی از حمایت هم پیمانان اروپایی خود و زیر سایه سنگین افکار عمومی جهانی دست بدین اقدام زده است و در همین راستا، دستور صادره از دیوان بین المللی دادگستری در لاهه جهت توقف این تحریم های ضد حقوق بشری، مدرکی دیگر بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی بود.

از منظر دیگر، با توجه به تأثیرات مسبوق به سابقه این رفتارهای نابخردانه، از متولیان امر انتظار می رود با انجام پیش بینی‌های لازم و برنامه ریزی مناسب، مانع از وارد آمدن تکانه های شدید به اقتصاد کشور شوند. امید است با اتخاذ تصمیمات و تدابیری موثرو مبتنی بر سیاستهای کلان ابلاغی توسط مسئولین عالی نظام بر تکیه و استفاده از توان داخلی و اقتصاد درون زا، هر چه سریع تر جلوی اثرات منفی تحریم ها بر معیشت مردم گرفته شده و پاسخی درخور به این رفتارهای خارج از قاعده و عرف بین المللی دولت آمریکا داده شود.

دشمن مزور با تبلیغات وسیع رسانه ای خود درصدد ایجاد فضای ارعاب گسترده علیه ملت ایران است و تلاش می‌کند تا بازگشت تحریم های تکراری را به استقلال طلبی مردم آزاده کشورمان گره بزند، اما مطمئنا این رفتارها بیش از پیش بی اعتمادی و نفرت مردم ایران و به خصوص نسل جوان از رویه‌های ظالمانه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را تقویت خواهد کرد.

در این راستا بایستی بر نقش مهم قوه قضاییه در جهت مبارزه با مترصدان سو استفاده از وضعیت موجود تأکید نمود، چرا که مبارزه با فساد اقتصادی در شرایط خاص جنگ اقتصادی اهمیت مضاعف می یابد و انتظار می رود فساد اقتصادی در همه سطوح، بدون تساهل و تسامح و با رعایت اصل عدالت در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی واقع شود و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در این راستا باعث دلگرمی مردم شریف ایران گردد.

2- برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال و تقارن آن با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، که لبیکی بود به ندای جاوید سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام، بار دیگر نشان داد صدای رسای عدالت خواهی و حق طلبی هیچ گاه در تاریخ بشریت خاموش شدنی نیست.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تحت لوای شعار پرمفهوم «حبّ الحسین یجمعنا» فارغ از مرزبندی های ساختگی مستکبران با اخوت و برادری دینی نمایش بی سابقه ای از عظمت و شکوه وحدت اسلامی را به اجرا گذاشتند. این گردهمایی بزرگ دینی که مقوّم روحیه تقابل با استکبار است، اندیشه های خام و نقشه های شوم بدخواهان را بی اثر کرد. ضمن قدردانی از مهمان نوازی ملت شریف عراق، امید است سال به سال بر شکوه و عظمت این رویداد بی سابقه جهانی که نماد همدلی و اتحاد ملت های مسلمان است افزوده شود.

3- اتفاقات تلخ در حال وقوع در منطقه که همگی نتایج آتش افروزی و برتری طلبی جریان تازه کار و خام رژیم دیکتاتور سعودی در منطقه است، کام ملتهای معتقد به اصول اولیه انسانی را تلخ کرده است. قتل عام مردم مظلوم یمن و برقراری شدیدترین محاصره ها، صرفا به دلیل عدم پیروی از سیاست های غیر عقلانی جریان افراطی-سعودی منطقه است که با پشتوانه استکبار جهانی، یکی از فجیعترین بحران های انسانی سالیان اخیر را رقم زده است. شایسته است این جریان افراطی نگاهی به سرانجام اسلاف خود در منطقه بیندازد که چگونه به فاصله نه چندان طولانی پس از خرید گسترده سلاح از اربابان خود و کشتار ملت های مظلوم منطقه، توسط حامیان غربی خود سرنگون شدند. رژیمی که در آخرین پرده از جنایت، از قتل اصحاب رسانه حتی در مکانهای دیپلماتیک هم فروگذار ننموده و افکار عمومی جهان را با این حرکت دچار حیرت و انزجاری عمیق کرده است.

لازم است مجامع جهانی ضمن برخورد با معاملات تسلیحاتی و حمایتهای اقتصادی شرکا و حامیان غربی این جریان افراطی، مانع از ادامه تجاوز و اعمال خشونت بر ملت های مظلوم منطقه و به خصوص مردم یمن گردند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار