کد خبر: 933138
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
‌ رئیس پلیس راه استان اردبیل:
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سطح استان  اردبیل افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدحجت فتاحی در جلسه بررسی تصادفات جاده‌ای در اردبیل اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در راستای کنترل و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای در سطح استان در سه سال گذشته شاهد روند کاهشی در این تصادفات در جاده‌های اردبیل بودیم اما در هفت ماهه نخست امسال این روند تداوم نداشته و شاهد افزایش چشمگیر تصادفات و حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت رانندگی قانونمند و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و نقش آن در کاهش تصادفات بیان کرد: با توجه به این مهم در هفت ماهه نخست امسال برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در جاده‌های استان در راستای کنترل و کاهش تصادفات، 33 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: عمده‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای در این مدت انحراف به چپ خودروها بوده که انتظار می‌رود در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اطمینان از سلامت خودرو از سوی رانندگان، مسئولان و متولیان این حوزه نیز در زمینه ایمنی محورهای مواصلاتی استان اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش حوادث جاده‌ای نباشیم.

فتاحی با اشاره به افزایش 50 درصد تصادفات جاده‌ای در سطح استان در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: امسال 130 نفر قربانی حوادث و تصادفات جاده‌ای در سطح استان بوده‌اند و علاوه بر آن 377 نفر نیز در این سوانح مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه 49 درصد متوفیان در حوادث رانندگی در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند که شاهد افزایش 46 درصدی در این امر بودیم، افزود: بیشترین متوفیان در حوادث و سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در میانگین سنی 21 تا 41 سال بوده‌اند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از وقوع 933 تصادف خسارتی در این مدت خبر داد و گفت: اعمال قانون برای 150 هزار راننده که به تخلفات حادثه‌ساز در سطح جاده‌های استان اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز اقدام کرده بودند و توقیف سه هزار و 200 خودرو متخلف از اقدامات در راستای پیشگیری از تصادفات در استان بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر